نامه‌هاوصدای شما

نامه‌هاوصدای شما 2 شهریور – 95
استمداد از افراد خیر و نیکوکار
اینجانب سید آیت‌الله کشاورزی 54 ساله، از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی می‌باشم. بنده با داشتن 6 سر عائله مدت 20 سال است که دچار بیماری صعب العلاج ریوی شده‌ام و فاقد هرگونه شغل و درآمدی می‌باشم. اخیراً شخص خیری که منزل خودش را تحت اختیار خانواده‌ام قرار داده بود منزلش را گرفته و بنده دیگر هیچ سرپناهی ندارم. بدینوسیله از خیرین بزرگوار استدعا دارم منزلی را به طور موقت برای خانواده‌ام اجاره یا رهن نمایند تا بتوانم مشکل اداری درصدی جانبازی خود را حل نمایم. خانواده سادات دعاگوی شما خیرین می‌باشند. * مشخصات وی در دفتر روزنامه محفوظ می‌باشد.

* احمدی از تهران: افتخار ایرانی به این است که از اجناس ساخت کشور خود استفاده کند، متاسفانه ورود بی رویه اجناس چینی که بیشتر آنها از کیفیت چندان مطلوبی هم برخوردار نیستند، باعث ورشکستگی کارخانجات ایرانی، بدهکاری صاحبان آنها، بسته شدن کارگاه‌ها و بیکار شدن هزاران نفر از کارگران کارخانه‌های بزرگ کشور شده است. تا چه زمانی باید شاهد ورود اجناس بنجل چینی باشیم؟ لازم است مسئولان در این باره تدابیر و تمهیداتی اندیشیده شود تا با خرید کالای ایرانی و بی‌اعتنایی به کالای خارجی، مخصوصاً از نوع چینی، بار دیگر چرخ‌های تولید در کشور را به حرکت درآورند و صد البته کارخانجات ‌ما هم باید کیفیت تولیدات خود را ارتقاء دهند تا مردم کمتر رغبت به کالای خارجی پیدا کنند.
*
رسول نژاد از مازندران: ویلاسازی در استان‌های شمالی کشور روند بسیار پُرشتابی گرفته و همین امر باعث تخریب محیط زیست و تبدیل زمین‌های کشاورزی به ویلا شده است. از مسئولان تقاضا می‌شود جلوی این روند نامطلوب ساخت‌و‌ساز را بگیرند
* محمود اسلامی از تهران: براساس فرمایش ائمه معصومین، نظافت نشانه ایمان است. چرا ما شهروندان و برچه اساسی در معابر عمومی، مخصوصاً پارک‌ها و بوستان‌ها، رعایت نظافت را انجام نمی‌دهیم؟ با توجه به تمیز کردن پارک‌ها توسط نیروهای خدوم شهرداری، متاسفانه هر روز شاهد تجمع آشغال در معابر و پارک‌ها هستیم!
* منوچهری از تهران: برای اینکه مردم بحران کم‌آبی را بیشتر درک کنند و آنرا جدی تلقی کنند به مسئولان سازمان آب پیشنهاد می‌کنم یک روز در هفته، آب مناطق مختلف تهران را قطع کند.