فائزه هاشمی در همایش احزاب و آینده اصلاحات

فائزه هاشمی در همایش احزاب و آینده اصلاحات:
حمایت برخی وزرای روحانی از ریاست لاریجانی/فراکسیون امید نتوانسته برنامه‌هایش را اجرا کند/ برخی اصلاح‌طلبان درجریان ریاست مجلس خیانت کردند  3 شهر یور – 95
جایی که کاشته نشده علیه اعضای خانواده رفسنجانی درو می شود . حال اگر چنانچه خوراک تبلیغاتی وجودداشته باشد مشخص است که  از سوی عوامل وپادوهای تبلیغاتی خامنه ای و پاسداران چگونه علیه رفسنجانی به خصوص فائزه مانور تبلیغاتی داده می شود؟
خبرگزاری فارس: حمایت برخی وزرای روحانی از ریاست لاریجانی/فراکسیون امید نتوانسته برنامه‌هایش را اجرا کند/ برخی اصلاح‌طلبان درجریان ریاست مجلس خیانت کردند
فائزه هاشمی با بیان اینکه برخی از وزرای روحانی در جریان ریاست مجلس از لاریجانی حمایت کردند گفت: برخی اصلاح‌طلبان درجریان ریاست مجلس خیانت کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، فائزه هاشمی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران عصر امروز(سه‌شنبه) در نشست احزاب و آینده اصلاحات که به همت کمیته آموزشی حزب اراده ملت ایران برگزار شد، اظهار داشت: روشن است که نقش احزاب در ایجاد دموکراسی و به سرانجام رساندن آرمان‌ها و اهداف بسیار مهم است.
وی افزود: احزاب فعال می‌توانند بسیار تعیین کننده باشند اما اگر فعالیت آنها حالتی فشل‌گونه به خود بگیرد برنامه‌ریزی آنها در انتخابات و اداره کشور دچار مشکل خواهد شد.
به اعتقاد هاشمی، احزاب نیز خودشان نقش خود را جدی نگرفته‌اند و این به دلیل عدم آموزش‌های لازم است.
عضو حزب کارگزاران سازندگی یادآور شد: در کشورهای توسعه یافته 2 الی چند حزب وجود دارد که تأثیرگزاری بسیاری در مشارکت جامعه از خود به نمایش می‌گذارد بنابراین تعدد احزاب در کشور ما خود یک مشکل است.
وی با بیان اینکه همینک در کشور ما بیش از 250 حزب وجود دارد، گفت: تعدد احزاب باعث می‌شود که کارکرد حزب پراکنده شود و به طبع آن تاثیرگذاری نیز کاهش می‌یابد بنابراین اگر 2 الی 5 حزب قوی در کشور وجود داشته باشد تاثیرگذاری‌ها نیز قوی‌تر خواهد بود.
وی در ادامه سخنان خود به ارزیابی شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان پرداخت و گفت: شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان علیرغم همه ایرادات و اشکالات کارکرد مثبتی داشته است چرا که توانستیم زیر این پرچم همه با هم یکی شویم.
هاشمی تاکید کرد: در انتخابات ریاست جمهوری به دلیل اجماع بر روی یک کاندیدا پیروز شدیم.
وی با بیان اینکه عملکرد شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان باید برای سال 96 مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: باید نقاط ضعف و قوت شناسایی شود و برنامه‌ریزی‌ها صورت بگیرد تا اشتباهات را به حداقل برسانیم.
فائزه هاشمی در مورد انتخابات مجلس سال 94 گفت: در این دور از انتخابات اصلاح طلبان با یک برنامه‌ریزی توانستند موفق باشند اما اگر برنامه‌ریزی مدون‌تری صورت می‌گرفت اصلاح‌طلبان قادر بودند که در مجلس دهم فراکسیونی تشکیل داده و در انتخابات رئیس مجلس موثر باشند.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی به ارزیابی خود از انتخابات هیأت رئیسه مجلس دهم پرداخت و خاطرنشان کرد: متأسفانه بخشی از اصلاح طلبان و همچنین بخشی از دولت و وزرای روحانی به حمایت از لاریجانی پرداختند البته دولت در این قضیه دو تکه شد.
وی ادامه داد: دولت برآمده از رای اصلاح طلبان بود و به نگرش فکری اصلاح طلبان نزدیک‌تر بود. اینکه آقای عارف نتوانست ریاست مجلس را بگیرد اصلاح‌طلبان را دچار مشکل کرد و تاکنون نیز فراکسیون امید نتوانسته برنامه‌های خود را اجرا کند.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه مردم در انتخابات سال 94 به اصلاح‌طلبان اقبال نشان دادند و رای آنان به کل لیست نشان از بلوغ سیاسی مردم بود، گفت: متاسفانه ما خواص این حرکت مردم را خراب کردیم و در ریاست مجلس رای مردم به احزاب را نادیده گرفتیم و خارج از تحزب دست به کار دیگری زدیم. برخی از اصلاحطلبان به نوعی در این زمینه به مردم خیانت کردند.
هاشمی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه ورود چهره هایی نظیر کاظم جلالی به لیست امید با فشار آیت الله هاشمی و رئیس دولت اصلاحات صورت گرفته است، گفت: آیت الله هاشمی به هیچ جریانی فشاری نیاورده است و فشار و تحمیلی هم از سوی رئیس دولت اصلاحات نبوده است.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصلاح‌طلبان برای سال 96 از روحانی حمایت می‌کنند یا خیر؟ گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هنوز در مورد انتخابات ریاست جمهوری سال 96 وارد مصادیق نشده است اما بدیهی است که اصلاح‌طلبان از روحانی حمایت می‌کنند و البته کار درست نیز همین است.
هاشمی خاطرنشان کرد: بدیهی است که هر فردی در دوره اول ریاست جمهوری خود نمی‌تواند همه امور را سامان دهد و واقعا این 4 سال زمان کمی است البته آقای روحانی نیز در شرایط ویژه ای بر سر کار آمد چرا که وارث مشکلات و خرابی‌ها بود. بنابراین باید از این تاریخ به بعد امید داشته باشیم که امور درست شود.
وی درباره برنامه جریان اصولگرا برای انتخابات سال 96، گفت: جریان اصولگرا هنوز نتوانسته‌اند به وحدت برسد و افق روشنی را پیدا کند. حتی تعدادی از افراد اصولگرا در حال بررسی این هستند که از روحانی حمایت کنند و این نشان می‌دهد که چهره شاخصی برای انتخابات سال آینده ندارند.
وی با بیان اینکه برجام نقطه مثبتی بود، گفت: مجلس باید از ظرفیت‌ها استفاده کند و فرصت هایی که قطعنامه‌ها از ما گرفتند را دوباره عملیاتی کرده و امور را بهبود دهد.
فائزه هاشمی در بخشی از سخنان خود در پاسخ به سوالی در مورد حکومت دینی تصریح کرد: اینکه یک جامعه حکومت دینی داشته باشند امری بسیار خوب است اما تجربه سی و چند سال کشور ما نشان داد که خطای حاکمان به پای دین نوشته می‌شود و دین بیشتر آسیب می‌بیند.
وی اضافه کرد: اگر حکومت دینی بتواند اسلام واقعی را پیاده کند بسیار خوب است اما این مستلزم خیلی از دقت‌ها است.