19 ميليون نفر از كاربران اينترنت در ايران زير 18 سال هستند

عضو كارگروه فضاي مجازي كشور: 19 ميليون نفر از كاربران اينترنت در ايران زير 18 سال هستند  7 مهر - 95
اعتراف آشکار به شکست به سیاست 38 ساله سرکوب و سانسور وتوقیف مطبوعات وفیلتر کردن فضای مجازی وجمع کردن بشقاب های ماهواره ای و مبارزه با شبیخون فرهنگی از سوی  نیروی ا نتظامی و..... چون نتیجه این ا قدامات منجر شده است تا نزدیک 25% جمعیت کشور که شامل  سل جوان و نوان می شود جزو کاربران اینترنتی شوند.
عضو کارگروه فضاي مجازي کشور از استفاده 12 برابري ايراني ها از اينترنت نسبت به ژاپني ها خبر داد و گفت: 19 ميليون نفر از کاربران اينترنت در کشور زير 18 سال سن دارند.
    به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان، «روح الله مومن نسب» در همايش صيانت از کودکان آن لاين اظهار کرد: کم اطلاعي در حوزه فضاي مجازي فقط مربوط به خانواده ها و مربيان نيست حتي آگاهي برخي از مسئولان نيز پايين است.

    عضو کارگروه فضاي مجازي کشور با بيان اينکه فضاي مجازي مدام در حال تغيير است، اضافه کرد: يکي از مشکلات ما اين است که تخصص فعالين مخابراتي نيز در حوزه IT نيست و فقط در حوزه ICT تخصص دارند.

    وي تصريح کرد: ارائه اينترنت هاي پر سرعت در خوابگاه هاي دانشجويي تبعات بسيار بدي داشته و بسياري از دانشجويان را دچار مشکل کرده است.

    عضو کار گروه فضاي مجازي کشور با تاکيد بر اينکه سايت covenant Eyes در 150 کشور دنيا دفتر دارد، ادامه داد: اين دفاتر بررسي مي کنند که چه تعداد عکس و فيلم پرنوگرافي سرچ و ديده شده است.

    وي با تاکيد بر اينکه از هر 10 کامپيوتري که مورد بررسي قرار گرفته است، از 9 کامپيوتر فيلم پرنوگرافي از آغاز سال 2015 دانلود شده است، ابراز کرد: بر اساس گفته اينترنت، 60 درصد از دختران و 90 درصد پسران استفاده کننده از اينترنت زير 18 سال، فيلم هاي غير اخلاقي ديده اند.

    مومن نسب با بيان اينکه آمريکا 600 ميليون سايت پرنوگرافي توليد کرده از سال 2011 که هيچ يک از آنها در کشور خود باز نشده است، افزود: ميزان درآمد اين کشور از محل دانلود فيلم هاي غير اخلاقي 13ميليارد دلار بوده است.

    وي با اشاره به اينکه بلوغ جنسي در تهران بين دختران 8 سال و بين پسران به 11 سال رسيده است، اظهار کرد: اپراتورهاي کشور ما نيز با فروش اينترنت براي خود درآمدزايي مي کنند و اين در حالي است که يکي از اپراتورها فقط با دانلود فيلم پرنوگرافي با کيفيت HD 3 هزار و 500 ميليارد تومان درآمد کسب کرده است.

    عضو کارگروه فضاي مجازي کشور با تاکيد بر اينکه امروز متاسفانه در بسياري از کودکان روحيه تنوع طلبي شکل گرفته است، تصريح کرد: اين مقوله يک فاجعه بزرگ است و بايد جدي گرفته شود.

    وي با بيان اينکه در واقع نخستين چيزي که از فرزندان و کودکان شما گرفته مي شود اراده آنها است، اضافه کرد: از سويي شبکه هاي اجتماعي افراد را از خانواده و نزديکان دور و به غريبه ها نزديک مي کنند.

    مومن نسب با بيان اينکه فضاي مجازي انسان را اجتماعي نمي کند، بلکه فاصله را بيشتر کرده و پيوند خانواده را سست مي کند، افزود: متاسفانه تلگرام را صهيونيست هاي روس تبار طراحي کرده اند که کاربران آن ايراني هستند.

    وي با تاکيد بر اينکه فضاي مجازي افراد را به سمت سکولاريسم مي کشد، ادامه داد: لذت گرايي، سودگرايي و فردگرايي از ديگر تبعات منفي اين فضاي شناخته نشده است.

    عضو کارگروه فضاي مجازي کشور با بيان اينکه متاسفانه از اين موضوع تک فرزندان بيشتر از ساير کودکان آسيب مي بينند، تصريح کرد: همچنين کودکاني که والدين آنها دچار طلاق عاطفي شده اند، در اين زمينه نسبت به سايرين آسيب پذير هستند.

    وي با اشاره به اينکه 68 درصد از طلاق هاي ثبت شده در دنيا به دليل ارتباط عاطفي يکي از والدين در فضاي مجازي بوده است، گفت: حريم شخصي خانواده ها، خود خانواده است و بايد رمز گوشي ها در خانواده مشترک باشد.

    مومن نسب با تاکيد بر اينکه حريم خصوصي در فضاي اينترنتي وجود ندارد، افزود: زمان ارسال يک عکس از طريق اينترنت، اين عکس يا تصوير در 17 جا کپي مي شود.

    وي با بيان اينکه سال گذشته بيشترين چيز دزديده شده، گوشي هاي موبايل بوده که بيشترين گوشي هاي دزديده شده نيز شامل گوشي اندرويد و هوشمند بوده است، اضافه کرد: اين در حالي است بيشترين دزدي ها از زنان صورت گرفته است.

    وي با تاکيد بر اينکه از گوشي هاي معمولي استفاده شود چرا که امنيت گوشي هاي قديمي و ساده 90 درصد بيشتر از اندرويد است، ادامه داد: همچنين گوشي هاي هوشمند داراي هوش مصنوعي هستند که فرد را به استفاده از آن معتاد مي کند.

    مومن نسب با تاکيد بر اينکه بر روي دوربين گوشي هاي اندرويد يا هوشمند چسب بزنيد، اضافه کرد: هرگز با تلفن همراه، عکس خصوصي تهيه نکنيد.

    وي با بيان اينکه گوشي هاي دست دوم خود را نفروشيد، گفت: اين گوشي ها پس از فروش به سهولت ريکاوري شده و اطلاعات سابق برمي گردد.

    عضو کار گروه فضاي مجازي کشور با بيان اينکه از نرم افزارهاي ايراني در گوشي خود استفاده کنيد، افزود: در صورت حک شدن، به سهولت پليس فتا، هکر را پيدا مي کند.

    وي همچنين يادآور شد: گوشي دست دوم هرگز نخريد چرا که امکان وجود ويروس و حک شدن اطلاعات وجود دارد.

    عضو کار گروه فضاي مجازي کشور با بيان اينکه وجود مودم واي فاي و روشن بودن آن به صورت شبانه روز در يک خانه سبب بروز بيماري هايي از جمله عدم باروري کودکان و فرزندان مي شود، اظهار کرد: وجود مودم واي فاي و اينترنت نسل 3 و 4 سبب بيماري هايي چون سرطان، سکته مغزي، سقط جنين و ... مي شود.