گزیده خبر های 7 مهر-95 قسمت -3

گزیده خبر های 7 مهر-95 قسمت -3
معاون وزير بهداشت خبر داد: كمبود 290 هزار پرستار در كشور
معاون پرستاري وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي کشورگفت: مراکز درماني کشور با کمبود 290هزار پرستار مواجه هستند.به گزارش خبرگزاري فارس از آمل، «محمد ميرزابيگي» دوشنبه شب در حاشيه سفر به مازندران، اظهار کرد: در زمينه جذب پرستاران جديد در راه خدمت براي دو بخش شرکتي و دولتي اقدامات خوبي انجام شد.    وي افزود: جذب شرکتي به تعداد 16 هزار نفر در سال گذشته انجام شد و در جذب دولتي 11 هزار نفر از مجموع 17 هزار نفر که دولت به وزارت بهداشت و درمان مجوز لازم داده در گروه پرستاري قرار دارند. معاون پرستاري وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي تصريح کرد: در رابطه با فوريت ها نيز عوامل اورژانس سهم خوبي در اين بين به خود اختصاص دادند و بزودي امتحان آن در سراسر کشور به طور متمرکز انجام مي شود که زمان آن در آبان ماه اعلام شده است.    وي گفت: بيش از 11 هزار پرستار تا ابتداي سال آينده جذب مراکز درماني و بيمارستاني مي شوند.    اين مسئول با بيان اينکه بيش از 11 هزار پرستار تا ابتداي سال آينده جذب خواهند شد، ادامه داد: تمام اين افراد جذب مراکز درماني و بيمارستاني مي شوند که از نوع استخدام دولتي بوده هر چند مجوز اصلي آن 17 هزار نفر در همه بيمارستان ها و مراکز بهداشتي و درماني وزارت بهداشت است که 11 هزار و 200 نفر در گروه پرستاري قرار دارند.    وي با اعلام اينکه ظرفيت 181 دانشکده پرستاري موجود در کشور به دو برابر افزايش پيدا کرد، گفت: ميزان فارغ التحصيلان سالانه در دانشکده هاي پرستاري 6 هزار نفر بوده که اين ميزان به حدود 13 هزار نفر مي رسد و اين ميزان از دو سال و نيم گذشته با افزايش ظرفيت دانشکده ها افزايش داشت.
آمريکا قول شفاهي داده اما به تعهدات کتبي اش عمل نکرده است
حميدرضا ترقي عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در گفت وگو با فارس، با بيان اينکه ديپلماسي التماس منفعل ترين ديپلماسي موجود در جهان است که توسط دولت دنبال مي شود، اظهار داشت: هشت ماه از زمان اجراي برجام مي گذرد و هنوز آمريکا و 1+5 نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده اند بلکه به طور مستمر مبادرت به وضع تحريم هاي جديدي عليه ملت ايران داشته اند. وي با طرح اين سوال که آمريکا چه زماني به تعهدات کتبي خود عمل کرده که به تعهدات شفاهي خود نيز متعهد باشد، تصريح کرد: دولت به اين واقعيت پي برده است که آمريکايي ها قصد اجراي برجام را ندارند.
  تعيين يك ميليون صلوات براي مهريه
يک پدر در موريتاني از خواستگار دخترش خواست که يک ميليون صلوات بر پيامبر(ص) را مهر دخترش قرار دهد.    به گزارش پايگاه خبري شبکه العالم، خواستگار اين دختر که مدرک دانشگاهي دارد، درحال حاضر بيکار است و همين مسئله، موجب شده است که پدر عروس از تعيين مهريه مالي براي دخترش چشم پوشي کند. پايگاه الشروق تونس نوشت اين اقدام پدر عروس، همه حاضران در مراسم خواستگاري را غافلگير کرد.    بر اساس اين گزارش، پدر عروس خواهان ثبت يک ميليون صلوات بر پيامبر اسلام (ص) به عنوان مهريه در سند عقد شد. بسياري معتقدند که اين کار بهترين راه براي مبارزه با پديده پير دختري در موريتاني است.
ونزوئلا
    آسوشيتدپرس: جان کري وزير خارجه آمريکا در جريان اولين ديدار رسمي خود با نيکلاس مادورو رئيس جمهور ونزوئلا گفت نگران تشديد تنش هاي سياسي در اين کشور آمريکاي لاتين است! وي براي امضاي توافق صلح بين دولت کلمبيا و گروه فارک به اين کشور سفر کرده و در حاشيه اين سفر با مادورو ديدار کرد.
    آمريکا با وجود نقض عهدها مدعي عمل مطابق برجام هست
    علي عرب مسئول سياسي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان ضمن منفعلانه دانستن صحبت هاي محمد جواد ظريف در مورد بدعهدي آمريکا در برجام، تصريح کرد: کساني که خود را ديپلمات و حقوق دان معرفي مي کنند بايد بدانند ادبيات «خواهش و التماس» جايي در حقوق بين الملل ندارد. وي ضمن يادآوري اينکه قرار بود بسياري از مشکلات پس از برجام مرتفع شود، اظهار داشت: زماني که منتقدين نقد هاي جدي مطرح کردند با برچسب هاي بسياري مواجه شدند اما شاهد هستيم که آن نقدها، اين روزها عينيت يافته است. وي بيان داشت: آمريکايي ها در مقابل اعتراض آقاي ظريف و دولت مدعي انجام تعهدات خود طبق برجام هستند!
روس اتم: ایران 38 تن آب سنگین به روسیه منتقل کرد 
رئیس شرکت روس اتم اعلام کرد که ایران در ماه سپتامبر 38 تن آب سنگین به روسیه تحویل داده است.به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی کرینکو، رئیس شرکت دولتی روس اتم در شصتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در وین گفت:‌ من می‌توانم به شما همکاران عزیزم اطلاع دهم که 13 تا 20 سپتامبر 2016 با دو هواپیما 38 تن آب سنگین را از ایران به روسیه منتقل کرده‌اند.وی افزود: روسیه به همکاری خود با ایران برای تغییر دو آبشار در تاسیسات فردو و هم‌چنین تولید ایزوتوپ‌های پایدار ادامه خواهد داد.بر اساس توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، جمهوری اسلامی ایران بیش از 300 کیلوگرم اورانیوم غنی شده تا سطح 3.67 درصد را در خاک خود و به علاوه بیش از 130 تن آب سنگین نگهداری کند.