بالاخره ظریف پذیرفت که آمریکا قابل اعتماد نیست

سروری در گفت‌وگو با فارس:
بالاخره ظریف پذیرفت که آمریکا قابل اعتماد نیست/باید طرف مقابل را وادار به تغییر رفتار خود در قبال ایران کرد 8  مهر – 95
 مگر انتظار است که از این سروری که یکی از فرمانده های سابق بسیج است  که نقش کلیدی در پیگیری پرونده ی جنایت علیه ی بشریت قتله ای بازداشتگاه کهریزک درمجلس ارتجاع  هشتم داشت چون آن را ماست مالی کرد . اگر چنانچه  وی همسو با فرماندهای پاسدار ودلواپسان نگران درمجلس ارتجاع موضع مخالف مقابل برجام وسفر ظریف به آمریکا  نشود  جای سئوال است ؟ چون متوجه شده موضع ظریف علیه آمریکا تاکتیکی و برای خاموش صدای اعتراضی امثال این بسیجی معترض ضدآمریکاست..
خبرگزاری فارس: بالاخره ظریف پذیرفت که آمریکا قابل اعتماد نیست/باید طرف مقابل را وادار به تغییر رفتار خود در قبال ایران کرد
قائم مقام جمعیت رهپویان با تاکید بر اینکه بدعهد دانستن آمریکا توسط ظریف شرطی لازم است ولی کافی نیست، گفت: امیدواریم رویکرد خوشبینی به آمریکا را کنار گذاشته و دیپلماسی تدافعی را به تهاجمی تبدیل کنند.
پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه در مورد بدعهدی آمریکایی‌ها در قبال اجرای برجام، اظهار داشت: هرچند دیر اما قبول این واقعیت که آمریکایی‌ها به توافقات خود بدعهد هستند و اهل خدعه و نیرنگ‌اند نکته مثبتی است.
وی افزود: بعد از ماه‌ها دستگاه دیپلماسی ما پذیرفت که آمریکا قابل اعتماد نیست و نباید با خوش‌بینی وارد مذاکرات شد و باید دشمن را دشمن دید و نمی‌شود از او توقع دوستی داشت.
قائم‌مقام جمعیت رهپویان با بیان اینکه هرچند کند و دیر ولی رسیدن به این نکته خود یک موفقیت محسوب می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم دیپلماسی ما رویکرد خوشبینی به آمریکایی‌ها را کنار بگذارد و واقعیت دشمنی آنها را بپذیرد و مبتنی بر این حقیقت، آرایش دیپلماتیک بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه برجام معاهده‌ای بین‌المللی بود و برخی ضمانت‌های اجرایی نیز در آن تعبیه شده است، گفت: دستگاه دیپلماسی باید این موضوع را در افکار بین‌المللی به عنوان مطالبه جدی هم مطرح و هم پیگیری کند. در این صورت می‌توان فشار لازم را بر آمریکا وارد کرد و حقوق نادیده شده ما در موضوع هسته‌ای و پرداخت یک طرفه‌ای که ما داشتیم را از طریق فشار روزافزون دیپلماتیک و با استفاده از دیپلماسی عمومی از حلقوم آمریکایی‌ها بیرون کشید.
سروری با بیان اینکه بدعهد دانستن آمریکا توسط ظریف آغاز خوب و شرط لازم است ولی کافی نیست تاکید کرد: باید دیپلماسی تدافعی به تهاجمی تبدیل شود ولی اکنون این توقع سخت است که مجموعه‌ای که با نگاه خوشبینانه به آمریکا نگاه می‌کرد، اکنون به یکباره به صورت رادیکال وارد کار شود.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان در پایان با تاکید بر اینکه بدعهد دانستن آمریکا توسط دولت نقطه امیدبخشی است، گفت: اگر قرار است این نقطه تبدیل به خط شود باید اقدامات متعددی در عرصه دیپلماسی انجام داد و با موضعی کاملاً بدبینانه طرف مقابل را وادار به تغییر عملکرد و رفتار خود در قبال ایران کرد