مسئولان دست از دیپلماسی ملتمسانه بردارند

منتظمی در گفت‌وگو با فارس:
وقتی آمریکا به مکتوبه‌های برجام عمل نکرده چگونه ظریف به وعده‌های شفاهی آنها تکیه می‌کند/ مسئولان دست از دیپلماسی ملتمسانه بردارند 8  مهر – 95
 مگر خامنه ای وپاسداران به مکتوبه های برجام عمل کرده اند و با مخالفت های پیگیر خود بابرجام وموشک دوربردآزمایش کردنو اسراییل را تهدید به جذف کردن از روی زمین  بهترین بهانه ها را به مخالفان برجام درآمریکا نداده اند تا برجام مخالفت کنند؟چرا باپاک کردن صورت مسأله تحلیل یک جانبه نگرانه داده می شود؟
خبرگزاری فارس: وقتی آمریکا به مکتوبه‌های برجام عمل نکرده چگونه ظریف به وعده‌های شفاهی آنها تکیه می‌کند/ مسئولان دست از دیپلماسی ملتمسانه بردارند
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه مسئولان ما باید دست از دیپلماسی ملتمسانه بردارند، گفت: جای تعجب دارد که ظریف در جایی که مکتوبه‌های آمریکا عملی نشده چگونه به وعده‌های شفاهی تکیه می‌کند؟
متین منتظمی دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در رابطه با اعتراف ظریف به بدعهدی امریکا در برجام گفت: نزدیک به 8 ماه از اجرای برجام می‌گذرد، برجامی که تنها نتیجه مثبتش این بود که مردم ما بار دیگر دیدند آمریکا تغییری نکرده و هنوز هم شیطان بزرگ است.
وی افزود: اگر چه مردم بارها در محافل مختلف بر این مسئله که آمریکا به تعهداتش عمل نکرده و برجام بی‌ثمر بوده تاکید کردند ولی دولتمردان همواره تلاش داشتند از گشایش‌هایی بگویند که قابل لمس برای هیچکس نبود.
منتظمی تصریح کرد: باز هم جای خوشحالی است که بعد از 8 ماه رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و مسئولان دولتی دیگر به بدعهدی آمریکا در رابطه با برجام اعتراف می‌کنند. ولی بعد از این اعتراف‌ها این سوال مطرح است که رفتار و عملکرد دولتمردان بعد از این چگونه خواهد بود و آیا از آن ابزاری که می‌گفتند در صورت بدعهدی طرف مقابل در برجام استفاده می‌کنیم، خبری می‌شود؟ یا قرار است هنوز هم دیپلماسی ملتمسانه ادامه پیدا کند؟
این فعال دانشجویی ادامه داد: طبق توافق برجام اگر ایران به تعهدات خود عمل نمی‌کرد و حتی کوچکترین تاخیری داشت ما امروز شاهد برگشت اتوماتیک تحریمها بودیم، حال امروز که بدعهدی غرب و آمریکا در برجام ثابت شده و مسئولان هم به آن اعتراف کرده‌اند، مردم منتظر هستند ببینند که برخورد دولت ما با این مسئله چه خواهد بود و آیا اصلا تدبیری برای این موضوع اندیشیده شده است؟
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه مسئولان ما باید دست از دیپلماسی ملتمسانه بردارند، تصریح کرد: اینکه امروز فقط گفته شود آمریکا به تعهداتش عمل نمی‌کند و با خواهش و التماس از آنها بخواهیم به برجام عمل کنند در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.
وی افزود: هر چند قبلا هم گفته شده ولی باز هم می‌گوییم که این دست چدنی زیر دستکش مخملی قابل اعتماد نیست و جای تعجب دارد که ظریف در حالی که مکتوبه‌های آمریکا عملی نشده همچنان به وعده‌های شفاهی تکیه می‌کند؟

منتظمی در خاتمه تاکید کرد: مردم می‌دانند هر چند برجام برای خود و اقتصادشان آب نداشت ولی برای بعضی‌ها نان انتخاباتی داشته و دارد. امیدواریم دولت منافع کشور را فدای منافع شخص خودش نکند.