وضعیت نامناسب شهر کرمان در بین کلان‌شهرها

یاخودروی مونتاژی غیر استاندارد تولید می شود یا بی حساب وکتاب خودرو وارد می شود که چاشنی پیشنهاد افزایش جمعیت از سوی خامنه ای شده است که نتیجه بحران ترافیک و آلودگی محیط زیست و هوا به کرمان هم رسیده است.


فرماندار کرمان گفت: وضعیت شهر کرمان در بین 14 کلان‌شهر کشور، اصلاً مناسب نیست؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا جمعیت واقعی شهر کرمان در سرشماری ثبت شود.
وضعیت نامناسب شهر کرمان در بین کلان‌شهرها
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،محمدعلی توحیدی در شورای معاونان شهرداری کرمان، با بیان این‌که مبنای تصمیم‌گیری‌ها بر اساس سرشماری است، گفت: در سرشماری سال 90 جمعیت شهر کرمان 538 هزار نفر ثبت شد؛ درحالی‌که اگر وضعیت شهر کرمان را بررسی کنیم، 538 هزار نفر رقم درستی نیست.
فرماندار کرمان آمار جمعیت دانش‌آموزی شهر کرمان را 150 هزار نفر اعلام کرد و با بیان این‌که براساس 80 میلیون نفر جمعیت کشور، 13 میلیون نفر دانش‌آموز در سطح کشور داریم، گفت: تعداد دانش‌آموزان سطح کشور، حدود 15 درصد کل جمعیت کشور را شامل می‌شود و بر این اساس با توجه به جمعیت 538 هزار نفری که در سرشماری ثبت شده، شهر کرمان باید 87 هزار دانش‌آموز داشته باشد.
توحیدی بیان کرد: این موضوع موجب شده دانش‌آموزان در شهر کرمان در کلاس‌های 38 تا 40 نفره حضور پیدا کنند؛ بنابراین، رقابت دانش‌آموز کرمانی با دانش‌آموزان سایر نقاط کشور که در هر کلاس 20 نفر حضور دارند، سخت خواهد بود.
وی بار دیگر سرشماری افرادی که در کرمان زندگی می‌کنند را در شهر، بخش و روستای دیگری، کار نادرستی خواند و تأکید کرد: افراد هرجا که زندگی می‌کنند، باید در همان محل سرشماری را انجام دهند؛ چراکه اگر غیر از این عمل کنند، به خود، خانواده و شهری که در آن زندگی می‌کنند، جفا کرده‌اند؛ ضمن این‌که این کار حق‌الناس است.
فرماندار کرمان افزود: اگر سرشماری واقعی در شهر کرمان انجام نشود، پنج سال عقب می‌افتیم و شهر کرمان به نسبت جمعیتی که در آن زندگی می‌کند، نمی‌تواند از بودجه‌ی مناسب و سایر امکانات بهره‌مند شود.
وی علاوه بر این‌که از عموم مردم خواست تا در محل زندگی خود و به‌صورت اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن را انجام دهند، از مدیران شهرداری نیز خواست در این زمینه هم‌کاری کنند تا آمار سرشماری سال 95 در شهر کرمان، دقیق باشد.