دستگیری ۸۳ ‌قاچاقچی‌ مواد مخدر در کردستان

عکس خبر ‌دستگیری ۸۳ ‌قاچاقچی‌ مواد مخدر در کردستان


فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: در ۶ ماه اول سال جاری ۸۳ نفر از قاچاقچیان در سطح استان شناسایی و دستگیر شده‌اند‌.
‌دستگیری ۸۳ ‌قاچاقچی‌ مواد مخدر در کردستان
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار مسعود خرم‌نیا عصر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان کردستان اظهار داشت: هفته ناجا از روز نهم مهرماه به مدت یک هفته و امسال با شعار "همه باهم برای امنیت و آسایش" آغاز و در طول این هفته 140 عنوان برنامه در استان کردستان برگزار می‌شود.
وی گفت: در تمامی شعارهای سال نیروی انتظامی بحث امنیت وجود دارد چون این مقوله از اولویت‌های پلیس و لازمه زندگی مردم در کمال آرامش و آسایش است.
فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به برنامه‌های امسال هفته ناجا در کردستان، تصریح کرد: مراسم صبحگاه عمومی و حضور روسای کلانتری و پاسگاه‌ها و کارشناسان انتظامی در مدارس در جهت آگاه‌سازی دانش‌آموزان، شرکت منسجم نیروهای انتظامی در نمازهای جمعه، نشست هم‌اندیشی فرماندهان با شوراهای اسلامی، ائمه جمعه و مساجد و اصناف و بازاریان، بازدید دانش‌آموزان و خبرنگاران از مناطق مرزی، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، نشست با مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان، مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا و غباررویی مزار شهدا و ملاقات عمومی فرماندهان انتظامی با مردم، عیادت از بیماران و راه‌اندازی اتوبوس برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و انتظامی برای دسترسی آسان مردم در میادین و محل‌هایی که مردم حضور دارند از برنامه‌های این هفته در کردستان است.
وی با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات پلیس در حوزه اجتماعی گفت: در شش ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش سرقت، 28 درصد کاهش قتل، 19 درصد کاهش جرح، 18 درصد کاهش تصادفات درون شهری و 19 درصد کاهش تصادفات برون شهری داشته ایم که که این موفقیت بر اثر تلاش و فعالیت های شبانه روزی تمام همکاران بوده است.
سردار خرم‌نیا افزود: در شش ماهه نخست امسال شاهد افزایش کشف قاچاق که میزان ارزش این کالاها 67 میلیارد تومان بوده و رویکرد پلیس تمرکز بر بانک‌ها و تشکیلات سازمان یافته در زمینه قاچاق است. و اولویت پلیس در برخورد با قاچاق اقلامی است که در تضعیف وضعیت اقتصاد و تولید کشور تاثیرگذار باشد و  اقلام خوراکی که سلامتی مردم را به خطر بیاندازد.

وی اظهار کرد: در بخش برخورد با مواد مخدر در استان کردستان در شش ماه اول سال جاری 83 نفر از قاچاقچیان شناسایی و دستگیر شده‌اند و در حوزه خرده فروشان نیز فعالیت‌ها و اقدامات خوبی صورت گرفته است