مخدرها و روان‌گردان‌ها جوانان و نوجوانان را تهدید می‌کند


مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر هشدار داد
مخدرها و روان‌گردان‌ها جوانان و نوجوانان را تهدید می‌کند 8 مهر- 95
 این اخطار وهشدار دادن ها چه فایده ای دارد؟ چون آن سوی سکه مبارزه 38 ساله مبارزه باقاچاقچیان مواد مخدر است که موجب افزایش مصرف موادمخدر وکاهش سنین  مصرف کنندگان مواد مخدر تا 12 ساله ختر وپسر شده است .

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: طرح توانمندسازی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در ۱۲ استان کشور اجرا می‌شود.
به گزارش ایسنا، حمیدرضا صرامی در همایش آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، افزود: حجم تهدیدهای ناشی از اعتیاد، مواد مخدر و روان‌گردان‌ها همه اقشار جامعه را مورد تهاجم قرار داده و مهم‌ترین نسلی که امروز در مقابل این آسیب‌ها قرار گرفته نوجوانان و جوانان کشور هستند.
وی با اشاره به اجرای  طرح توانمندسازی ‌نوجوانان، والدین، معلمان و مدیران دوره دوم متوسطه در  12استان کشور، اظهار کرد: این دوره‌ها تاکنون در چهار استان قم، قزوین، مرکزی و لرستان برگزار شده و تا ماه آینده 8 استان از جمله آذربایجان‌غربی، خراسان‌جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، تهران، گلستان، کرمان و هرمزگان زیر چتر این آموزش‌ها می‌روند.
مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: والدین باید با جدیت در این کارگاه‌ها شرکت کنند و مدیران نیز باید با همکاری جدی نسبت به عملیاتی‌کردن این طرح ورود کنند و مشاوران باید در کلاس‌های درس نسبت به انتقال این مطالب مبادرت ورزند.
صرامی اضافه کرد: هدف اختصاصی این طرح کاهش  اعتیاد است و از اهداف دیگر این طرح این است که بتوانیم دانش و نگرش دانش‌آموزان را نسبت به اعتیاد اصلاح کنیم.
وی با اشاره به وضعیت کلی  استان لرستان در زمینه اعتیاد، خاطرنشان کرد: وضعیت استان با توجه به تلاش‌های صورت گرفته  بهتر شده و چارچوب فعالیت‌ها نشان می‌دهد وضعیت مهار اعتیاد با هوشمندی مدیران استان بهتر شده و در سطح مدارس نیز برحسب تحقیقات علمی نسبت به سایر استان‌ها از میانگین متوسط کشور وضعیت بهتری را به خود اختصاص داده است.
همچنین در این همایش معاونین تربیت بدنی و سلامت و توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان به آموزش 28هزار فرهنگی لرستانی و 157هزار نفر از دانش آموزان، دبیران و والدین در سال جاری اشاره کرده و بر اهتمام دستگاه تعلیم و تربیت برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کردند.