حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و حشد الشعبی عراق بخشی از شجره طیبه انقلاب است/

نشست خبری جمعیت خدمتگزاران ایثار و مقاومت/3
شاکری: حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و حشد الشعبی عراق بخشی از شجره طیبه انقلاب است/ جوکار: دنبال تقویت شایستگی‌های ایثارگران برای خدمت‌رسانی هستیم 8  مهر – 95
خبرگزاری فارس: شاکری: حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و حشد الشعبی عراق بخشی از شجره طیبه انقلاب است/ جوکار: دنبال تقویت شایستگی‌های ایثارگران برای خدمت‌رسانی هستیم
 این پاسدار آشکارا لو داده و هوار زده است که حزب الشیطان لبنان و حوثی ها یا انصار الله یمن و حشدالعیشی عراق جزو آلت فعل های ساخته شده از سوی  رژیم وارونه ی ولایت فقیه وپاسداران اند .
مجتبی شاکری گفت:حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، حشد الشعبی در عراق، مقاومت ایجاد شده در سوریه و اقدامات مدافعان حرم بخشی از شجره طیبه و میوه‌های انقلاب اسلامی و انرژی آزاد شده از نفس امام خمینی (ره) است.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، نشست خبری جمعیت خدمتگزاران ایثار و مقاومت صبح امروز (چهارشنبه) در خبرگزاری فارس با حضور دبیرکل و اعضای هیأت مدیره این جمعیت برگزار شد.
مجتبی شاکری عضو هیأت مدیره جمعیت خدمتگزاران ایثار و مقاومت در این نشست گفت: انقلاب اسلامی ظرفیت‌های بسیاری را در جامعه ایران آزاد کرده که انرژی آن، هم اکنون به منصه ظهور و بروز رسیده و توانسته در عرصه‌های مختلف خود را نشان دهد.
وی افزود: هم اکنون بحث روز دنیا توحید، عدالتخواهی و تحول به وجود آمده در انسان‌ها و همچنین خداشناسی است که توانسته حکومت بر قلوب انسان‌ها را به وجود آورد.
شاکری خاطرنشان کرد: رشد خداگرایی در جهان و در جوامع مختلف هم اکنون احساس و باور می‌شود هر چند که دولتمردان حاکم در دنیا علاقه‌ای به رشد عدالتخواهی ندارند، در حالی که ملت‌ها این گونه فکر نمی‌کند زیرا شخصیت‌های بزرگی مانند شیخ زکزاکی در نیجریه توانسته با نفس برآمده از کلام نافذ امام خمینی (ره) 12 میلیون شیعه را به جهان اسلام تحویل دهد.
عضو هیأت مدیره جمعیت خدمتگزاران ایثار و مقاومت خاطرنشان کرد: استکبار و صهیونیست‌ها از مکتب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری احساس خطر بزرگی می‌کند. 
شاکری گفت: روزگاری تمام اعراب ظرفیت‌های خود را جمع کردند تا بتوانند علیه رژیم صهیونیستی اقدامی را انجام دهند اما بعد از چند دهه نتوانستند کاری پیش ببرند. در حالی که قدرت بالای مقاومت و حزب‌الله لبنان توانسته رژیم صهیونیستی و استکبار را به چالش بکشاند و سیاست‌ها و راهبردهای آنها را بر هم زند.
وی افزود: هم اکنون حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و موج به راه افتاده در این کشور، حشد الشعبی در عراق، مقاومت ایجاد شده در سوریه و اقدامات مدافعان حرم بخشی از شجره طیبه و میوه‌های انقلاب اسلامی و انرژی آزاد شده از نفس امام خمینی (ره) است.
عضو هیأت مدیره جمعیت خدمتگزاران ایثار و مقاومت خاطرنشان کرد: خیلی از نیازها، خواسته‌ها و سؤالات مردم متوجه دستگاه‌های رسمی کشور است ولی آنها بودجه محدودی دارند ضمن اینکه انرژی‌هایشان هم تحت تأثیر فشارها و تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفته است، در حالی که سمن‌ها و به ویژه جمعیت خدمتگزاران ایثار و مقاومت در طول یک سال اخیر توانسته با ظرفیت بالای خود پاسخگوی نیازهای مردم باشد.
شاکری تصریح کرد: جمعیت خدمتگزاران ایثار و مقاومت می‌کوشد تا خیلی از کارهای بزرگ جامعه را رقم زده و کمک‌کننده به مردم برای طی مسیر صحیح باشد. 
جوکار: دنبال تقویت شایستگی‌های ایثارگران برای خدمت‌رسانی هستیم
در این نشست خبری، غلامرضا جوکار دبیر کل جمعیت خدمتگزاران ایثار و مقاومت نیز با ارائه گزارشی از اقدامات یک ساله این جمعیت، گفت: جمعیت خدمتگزاران ایثار و مقاومت فعالیت‌های خود را با انگیزه خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگران آغاز کرد ولی در مجموع می‌توان هدف نهایی این جمعیت را تقویت شایستگی‌های تخصصی و باورهای انقلابی ایثارگران و خانواده‌های آنها جهت خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
وی افزود: هدف ما صرفاً در مورد جامعه ایثارگران نیست بلکه هدف اصلی ما شناسایی ظرفیت‌های بالای خانواده ایثارگران است. 
دبیر کل جمعیت خدمتگزاران ایثار و مقاومت با بیان اینکه این جمعیت سال گذشته در وزارت کشور ثبت قانونی شده است، گفت: اینجانب به عنوان دبیر کل جمعیت خدمتگزاران ایثار و مقاومت، مجتبی رحماندوست رئیس هیأت مدیره و همچنین آقایان مجتبی شاکری، جلال رحیمی، حسن آزما، ناصر قره‌باغی، جمارانی و خانم سویزی اعضای هیأت مدیره هستند. ضمن اینکه خانم خدادادی هم بازرس این جمعیت است.
جوکار خاطرنشان کرد: عقبه جمعیت خدمتگزاران ایثار و مقاومت به مجلس ایثارگران بازمی‌گردد که در سال 88 تشکیل شده است. البته علت تشکیل آن هم پس از فرمایش مقام معظم رهبری و ادغام بنیاد جانبازان و ستاد رسیدگی به امور آزادگان بود که رهبر انقلاب در آن زمان خواستار حضور بیشتر ایثارگران در عرصه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی جامعه شده بود.
وی اظهار کرد: جمعیت خدمتگزاران ایثار و مقاومت با نگاهی فراتر از مجلس ایثارگران تشکیل شد و 5 گروه را جامعه هدف خود قرار داد که خانواده شهدا و والدین و فرزندان شهدا، خانواده جانبازان؛ همسر و فرزندان آن، خانواده آزادگان؛ همسر و فرزندان آن، خانواده رزمندگان؛ همسر و فرزندان آن و همچنین ایثارگران عام این 5 گروه هستند.
دبیر کل جمعیت خدمتگزاران ایثار و مقاومت افزود: جمعیت خدمتگزاران ایثار و مقاومت، ایثارگران را صرفا در میادین جنگ و نبرد معنی نکرده و معتقد است که هر کسی دلش برای نظام و انقلاب می‌تپد بخشی از جامعه ایثارگران محسوب می‌شود.
جوکار گفت: مهمترین برنامه‌های جمعیت خدمتگزاران ایثار و مقاومت در سال 95 و البته یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های آن ایجاد 7 کانون تخصصی است.
وی در توضیح بیشتر این موضوع خاطرنشان کرد: این 7 کانون، کانون اجتماعی و فرهنگی، کانون زنان، کانون فرهنگی و هنری، کانون وکلا و حقوقدانان، کانون منزلت و رفاه اجتماعی و همچنین کانون بهداشت و سلامت هستند که فعالانه اقدامات خود را انجام می‌دهند.
دبیر کل جمعیت خدمتگزاران ایثار و مقاومت گفت: به دنبال به روزرسانی و پویایی بانک اطلاعات و سایت جمعیت خدمتگزاران ایثار و مقاومت هستند ضمن اینکه در حال حاضر اطلاعات 60 هزار نفر را در این بانک جمع کرده‌ایم.
جوکار خاطرنشان کرد: یکی از وظایف و دستورالعمل‌های قانون‌های ایجاد شده در جمعیت خدمتگزاران ایثار و مقاومت پیگیری منویات مقام معظم رهبری در تمامی امور است.
وی افزود: یکی از وظایف جمعیت، انسجام سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد حاضر در جامعه ایثارگران است. 
دبیر کل جمعیت خدمتگزاران ایثار و مقاومت با اشاره به تأمین هزینه‌های جاری جمعیت خدمتگزاران ایثار و مقاومت گفت: در همین راستا 3 تفاهم‌نامه با سازمان بسیج امیرالمومنین در حوزه بهداشت و سلامت و طب سنتی، شهرداری منطقه 11 در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، بنیاد شهید تهران بزرگ در راستای ارائه خدمات منعقد شده است.

وی در پایان گفت: به دنبال آن هستیم تا منویات مقام معظم رهبری در حادثه منا را پیگیری و دنبال کنیم.