شست محرمانه در سازمان ملل به آزادي هما هودفر منجر شد

سي بي سي: نشست محرمانه در سازمان ملل به آزادي هما هودفر منجر شد  7 مهر – 95
اطلاعات و امنیت پاسداران وقوه فاسد قضاییه هم تلافی کردند چون حکم محکومیت 10 ساله نرگس محمدی فعال حقوق بشر وزندانی را تأیید کرده اند.
يک شبکه کانادايي گزارش کرد که نشست محرمانه تيم نخست وزير کانادا و مقامات عماني در سازمان ملل به آزادي «هما هودفر» منجر شد.
    
روز دوشنبه «بهرام قاسمي» سخنگوي وزارت امور خارجه ايران اعلام کرد که «هما هودفر» استاد بازنشسته دانشگاه هاي کانادا که بر اساس برخي اتهامات در ايران بازداشت بود به دلايل انسان دوستانه از جمله بيماري، روز دوشنبه آزاد شد و از طريق کشور عمان به کانادا بازگشت.
    
شبکه سي بي سي کانادا در گزارشي نوشت که يک نشست محرمانه در سالن اصلي مجمع عمومي سازمان ملل بين تيم «جاستين ترودو» نخست وزير کانادا و مقامات عماني احتمالاً نقطه عطف تلاش کانادا براي تضمين آزادي «هما هودفر» از زندان ايران بوده است.
    
طبق اين گزارش، اين نشست محرمانه در حاشيه يک نشست بزرگتر و بعد از آن صورت گرفت که «باراک اوباما» رئيس جمهوري آمريکا، سخنراني پاياني خود در مجمع عمومي سازمان ملل را به پايان رساند.
    
به گزارش فارس، جاستين ترودو، کارکنان ارشد تيم سياسي وي و مشاوران سياست خارجي وي، نشست محرمانه اي را با وزير خارجه عمان و هيئت کوچکي از مقامات عماني برگزار کردند.
    
اين گزارش ادامه داد که نخست وزير کانادا حدود 11 روز قبل در 9 سپتامبر از طريق تماس تلفني با «يوسف بن علوي بن عبدالله» وزير خارجه عمان تماس حاصل کرده بود تا از او درخواست کند به تضمين آزادي هودفر از ايران کمک کند اما اين اولين نشست رو در رو بين مقامات دو کشور بوده است و ظاهراً نقش مهمي در تضمين آزادي هودفر ايفا کرده است.
    
خردادماه سال جاري هما هودفر، از فعالان شبکه هاي فمينيستي که داراي تابعيت ايراني- ايرلندي و کانادايي است، توسط ضابطين قضايي دستگير شد. هودفر در پوشش علمي و آکادميک طي سال ها به ايران رفت و آمد داشته است.