نخستین سایت مستقل خبرگزاری فارس در اصفهان رونمایی شد

پیش از ظهر امروز
نخستین سایت مستقل خبرگزاری فارس در اصفهان رونمایی شد   8 مهر – 95
 همانقدر این ادعای  جوک مضحک ووارونه سایت مستقل خبرگزاری پاسداران می تواند واقعیت داشنه باشد که بقای ماهی درکویر سوزان و خشک بدون آب در وسط تابستان.
خبرگزاری فارس: نخستین سایت مستقل خبرگزاری فارس در اصفهان رونمایی شد
پیش از ظهر امروز با حضور مسؤولان استانی و شهری نخستین سایت مستقل خبرگزاری فارس در اصفهان رونمایی شد که در این مراسم بر ویژگی‌های انقلابی این خبرگزاری تاکید شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پیش از ظهر امروز آئین رونمایی از اولین سایت مستقل خبرگزاری فارس در استان اصفهان برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خبرگزاری هرچه به منابع اصلی دست پیدا کند، موفق‌تر است.
وی اضافه کرد: در دفاع مقدس ناگفته‌هایی وجود دارد که خبرگزاری باید آن‌ها کشف کند و به نسل‌های جدید در قالب خبر تهیه و ارائه دهد؛ این کشف کار بزرگی است که به یک کارگروه علمی، تحقیقاتی و پژوهشی برای پیدا کردن منابع نیاز دارد.
سردار مجتبی شیروانیان، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان اصفهان در ادامه ترویج آثار دفاع مقدس را یکی از مهم‌ترین رسالت رسانه‌های ارزشی مانند خبرگزاری فارس دانست.
وی با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در تدوین و ترویج آثار دفاع مقدس بسیار مهم است، ابراز کرد: رسالت رسانه‌ها مخصوصاً رسانه‌های ارزشی و انقلابی مانند خبرگزاری فارس در حفظ و نشر آثار دفاع مقدس بسیار مهم است.
سردار شیروانیان تصریح کرد: رسانه‌ها نباید شبهه افکنی کنند بلکه باید ارزش‌های انقلاب اسلامی مخصوصاً دفاع مقدس را ترویج و نشر دهند که این مسأله یکی از مهم‌ترین وظیفه‌های هر رسانه است.
* رسانه یک فن و از مظاهر قدرت نرم است
سید نظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس نیز در این مراسم اذعان کرد: در شرایط کنونی آنچه عرصه رویارویی کشورها و جوامع قرار گرفته رسانه است که یک فن و علم و عرصه نبرد و جنگ نرم است؛ در دنیای امروز این پدیده به یکی از منابع قدرت تبدیل شده است و یکی از مظاهر قدرت نرم است.
وی تأکید کرد: در پیکارهای نرم، عرصه رسانه عرصه مهمی است و در کشور ما که امروزه صحنه یک حرکت بسیار عظیم و بزرگی است و رو به رشد و پیشرفت هستیم ما باید شاهد شکل گیری الگوی جدید رسانه باشیم.
مدیرعامل خبرگزاری فارس افزود: به دلیل فراهم بودن شرایط ساختاری و عمومی، اولین سایت مستقل استانی خبرگزاری فارس برای اولین بار در اصفهان راه‌اندازی شد.
* کار اصحاب رسانه باید در مسیر حقیقت قرار داشته باشند
مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان دیگر سخنران این مراسم بود که با اشاره به روش انبیا در دعوت به دین الهی، عنوان کرد: انبیا ابتدا با تبیین حقایق حیات، بشر را به حقیقت‌جویی نزدیک کرده‌اند؛ کار اصحاب رسانه و خبرنگاران نیز باید در مسیر حقیقت، شناخت درست و دقیق و بدون موضع‌گیری منفی باشد و این کار رسانه‌هاست.
وی با بیان اینکه وظیفه تاریخی اصحاب خبر، بیان حقایق و واقعیت‌هاست، خاطر نشان کرد: در برهه‌هایی از زمان، مسائل سیاسی در اصفهان پیچیده بوده است اما خبرگزاری فارس به‌خوبی توانسته است از این مسائل سربلند بیرون بیاید.
علی صالحی مدیر خبرگزاری فارس منطقه استان اصفهان هم در این مراسم بیان کرد: این سایت استانی همه ویژگی‌های یک رسانه ملی را دارد و این افتخار نصیب ما شده است که صدای مناطق محروم را بیشتر و بهتر بشنویم و برای مردم عزیز استان اصفهان بهتر و بیشتر تلاش کنیم.
وی ادامه داد: طی 14 ماه گذشته، جوانان ولایی انقلابی که جایگزین مدیران و خبرنگاران باتجربه و باسابقه یک دهه کار خبری شدند، توانستند به‌خوبی در این سنگر تلاش و مجاهدت کنند و افتتاح نخستین سایت استانی خبرگزاری فارس در استان اصفهان، نتیجه همین تلاش‌هاست و امیدواریم که بتوانیم همچنان باقدرت پیش برویم.به گزارش فارس، در پایان این مراسم از سایت مستقل خبرگزاری فارس اصفهان با حضور مسؤولان استانی و شهری رونمایی شد.