جلسات توجیهی وزرا با مجلس درباره FATF دردی را دوا نمی‌کند/FATF باید در مجلس بررسی شود

مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با تسنیم:
جلسات توجیهی وزرا با مجلس درباره FATF دردی را دوا نمی‌کند/FATF باید در مجلس بررسی شود 8 مهر – 95
فقط سربازجو شریعت نداری وخبرگزاری پاسداران از گروه های سازماندهی شده فشار دردانشگاه ها با  عنوان دانشجویان و اساتید بسیجی و امثالهم استفادهن می شود و مانور تبلیغاتی علیه برجام ودولت روحانی و توافق مبارزه با پولشویی وتروریسم داده نمی شود، بلکه خبرگزاری سپاه قدس هم از همین ترفند تبلیغاتی استفاده می کند .
fatf
علی عرب تاکید کرد: قرارداد با FATF باید به مجلس بیاید و تعهداتی که دولت یازدهم در این قرارداد به طرف مقابل داده‌ است نیز بررسی شود.
علی عرب مسئول سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا» با انتقاد از قرارداد دولت با FATF، گفت: قرارداد دولت با FATF دارای نقاط ضعف بسیاری است که باید پیش از انعقاد، از سوی کارشناسان و نمایندگان بررسی می‌شد.
وی با تأکید بر اینکه باید قراردادهایی که دولت با طرفهای خارجی منعقد می‌کند، شفاف بوده و مردم در جریان امور قرار بگیرند، اظهار کرد: امروز شاهدیم که دولت نه تنها با طرفهای خارجی قراردادهای بلندمدت در زمینه‌های گوناگون از جمله قراردادهای نفتی، برجام و FATF منعقد می‌کند، بلکه مردم و نمایندگان آنها در خانه ملت را نیز تقریبا به هیچ فرض کرده و آنها در جریان انعقاد این قراردادها قرار نمی‌دهد.
مسئول سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، اضافه کرد: مردم نامحرم نیستند، مسئولان باید بدانند مردم ولی‌نعمت آنها هستند و آنها هر چه دارند، از این مردم است و مردم حق دارند از جزئیات قراردادها مطلع شده و بدانند که آینده کشورشان چگونه دارد رقم می‌خورد.
عرب با بیان اینکه دولت از طرفی می‌گوید که در جریان قرارداد با FATF تعهدی به طرف غربی نداده‌‌ است، اما از طرف دیگر شاهد هستیم که غربیها اذعان می‌کنند که دولت ایران تعهدات بلندمدتی در FATF داده و برای همه دولتها لازم‌الاجراست، افزود: سؤال این است که چرا دولت، مردم و نمایندگان مجلس را نامحرم می‌داند و آنها را در جریان امور و واقعیتها قرار نمی‌دهد؟
وی تصریح کرد: مجلس باید تکلیف این قراردادهای بلندمدت نظیر برجام، FATF و قراردادهای جدید نفتی را روشن کند؛ رویه‌ای که دولت یازدهم در انعقاد قراردادهای بلندمدت در پیش گرفته برای آینده کشور و دیگر دولتها هزینه‌بر است و جبران خسارات آنها تقریبا غیرممکن خواهد بود که باید به این مسئله توجه جدی شود.
این فعال دانشجویی با تأکید بر اینکه امروز شاهدیم که مجلس را دارند به جایی می‌برند که بودن یا نبودنش در عرصه سیاسی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور تفاوتی ندارد و فقط تریبونی برای موضع‌گیریهای دولتی‌ها شده است، گفت: جلسات توجیهی برای نمایندگان مجلس دردی از مشکلات کشور و تعهداتی که در FATF داده‌ایم، دوا نمی‌کند. امروز دولتمردان جایگاه مجلس را به حدی تنزل داده‌اند که گویا فقط برای رفع تکلیف و ارائه رزومه کاری به مجلس می‌‌آیند و گزارشی از روند امور به نماینگان ارائه می‌کنند که این زیبنده خانه ملت و نمایندگان ملت نیست.
عرب بر تقویت جایگاه مجلس در عرصه تصمیم‌گیری و در رأس امور بودن قوه مقننه تأکید و خاطرنشان کرد: FATF را حتی به مجلس هم نیاورند، جای شکرش باقی است که حداقل برجام را به مجلس آوردند و مجلس با کمترین نقشی در جریان آن قرار گرفت.