رئیس جمهور: عده ای FATF را موضوعی ناپاک جلوه می دهند

 حسن روحانی در مورد گروه اقدام مالی برای مبارزه با پولشویی (اف.ای.تی.اف- FATF) در صفحه شخصی خود توئیتی گذاشت.  9 مهر – 95
روحانی فرصت زیادی تابرگزاری نمایش ا نتخابات  ریاست جمهوری 96 ندارد. اگر چنانچه علاقمند است کهه مچون رؤسایج مهور پیشیند و دوره ای شود .راهی جز افشاگری هرچه بیشتر برای  خنثی کردن تهاجم رقبا ندارد . یعنی عملی که در3 سال گذشته نکرده است را باید درفرصت باقی مانده جبران کند .چون باندخامنه ای وپاسداران منفور وضعیف ترازآن هستند که تلاش مذبوحانه می کنند قدرت نمایی  پوشالی کنند.
رئیس جمهور: عده ای FATF را موضوعی ناپاک جلوه می دهند

رئیس جمهوری اسلامی ایران در توییت خود با تاکید براینکه نمی خواهیم در کشور پولشویی انجام شود، نوشت: وقتی با این هدف اقداماتی را آغاز می کنیم، عده ای FATF را موضوعی ناپاک جلوه می دهند.
به گزارش انتخاب؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مورد گروه اقدام مالی برای مبارزه با پولشویی (اف.ای.تی.اف- FATF) در صفحه شخصی خود توئیتی گذاشت.
 
گروه اقدام مالی در سال 1989 میلادی از سوی کشورهای گروه 7 شکل گرفت و یک گروه بین دولتی است که هدف توسعه و پیشرفت واکنش بین المللی نسبت به پولشویی را دنبال می کند.
پس از واقعه یازدهم سپتامبر 2001، مساله تامین مالی تروریسم به عنوان مسیری تازه برای این سازمان مطرح و این موضوع به عنوان یک ماموریت جدید به آنها محول شد.
در سال 2008، مساله تامین مالی فعالیت های اشاعه ای و تسلیحات کشتار جمعی شیمیایی و اتمی به عنوان دیگر ماموریت های این گروه در فهرست کارشناسی های FATF قرار گرفت.
بنابراین کارکرد کنونی آن، وضع استانداردهایی برای مقابله با پولشویی، تامین مالی تروریسم و سایر جرایمی است که سلامت نظام مالی را تهدید می کند.
گروه ویژه اقدام مالی تلاش می کند اجرای این استانداردها در کشورها را افزایش دهد و همکاری بین المللی برای مبارزه با سوء استفاده از بنگاه های اقتصادی و نظام مالی و ارتکاب جرایم یادشده را تشویق کند.