سكوت پس از فرار به جلو در پرونده فساد 8 هزار ميلياردي

خبر ويژه 
سكوت پس از فرار به جلو در پرونده فساد 8 هزار ميلياردي 4 آبان – 95
عجب معجزه معماگونه ای!! چون در رژیمی که از صدرتاذیل آلوده به فساد درهمه نهاد ها ست . به خصوص  اینکه 34% اقتصاد کشور در اختیار قرارگاه خاتم پاسداران  قرار دارد و این قرارگاه  با بابک زنجانی میلیاردها یور نفت قاچاق فروخته است . همچنین بیشمار اسکله های غیر مجاز پاسداران در سواحل جنوب دارند که شبانه روز مشغول تخلیه کالاهای قاچاق وموادمخدر ومشروبات الکلی تخلیه می شود .ولی دریغ از اینکه یک مورد پرونده فساد پاسداران تا حال پیگیری شده باشد.
مدعيان اصلاح طلبي و حاميان دولت در حالي که در روزهاي اوليه بر سر فساد 8 هزار ميلياردي در صندوق ذخيره فرهنگيان مانور مي دادند پس از آشکار شدن نقش اصلاح طلبان و حاميان دولت در اين ماجرا، سکوت کرده اند و پرونده را پيگيري نمي کنند.
    به گزارش «مشرق» از چند ماه پيش که ماجراي بروز فساد عظيم مالي در صندوق ذخيره فرهنگيان مطرح شد، حاميان دولت يازدهم مدعي شدند که اين فساد مربوط به دولت احمدي نژاد بوده است و دولت روحاني هيچ نقشي در آن نداشته است.

    به عنوان مثال، محمود صادقي نماينده تندروي اصلاح طلب مجلس، 13 شهريور ماه در گفت وگو با سايت ايلنا مدعي شد فساد در صندوق ذخيره فرهنگيان به طور کامل مربوط به دولت احمدي نژاد بوده است.

    صادقي حتي مدعي شد که شهاب الدين غندالي مديرعامل صندوق ذخيره فرهنگيان در دولت يازدهم، پيگير مفاسد رخ داده در دولت قبل بوده اما کميسيون آموزش مجلس نهم به پيگيري هاي غندالي در اين زمينه بي توجهي کرده است.

    پيش از آن و در دهم شهريور ماه، شهاب الدين غندالي مديرعامل صندوق ذخيره فرهنگيان در دولت يازدهم نيز با فرار به جلو، به دادستان تهران نامه نوشته و تمام خبرهاي مطرح درباره بروز تخلف در اين صندوق را رد کرده بود. او در آن نامه، خود را در حد يک مدير ضد فساد جلوه داده بود.

    با وجود تلاش حاميان دولت يازدهم براي نسبت دادن تخلفات صندوق ذخيره فرهنگيان به دولت قبل، نهايتاً هفته گذشته با دستگيري غندالي مشخص شد اين فساد به دولت يازدهم مربوط است.

    نکته مهم آن که غندالي 21 مهرماه 1392 توسط وزير آموزش و پرورش دولت يازدهم منصوب شده بود.

    افراط حاميان دولت يازدهم در نسبت دادن فساد صندوق ذخيره فرهنگيان به دولت قبل، حتي صداي دادستان تهران را هم درآورد به طوري که عباس جعفري دولت آبادي هفته گذشته فساد ارتکابي در هر دولتي صرف نظر از گرايش سياسي آن را مستوجب برخورد دانست و از جمله به پرونده صندوق ذخيره فرهنگيان اشاره کرد و اظهار داشت: منتسب نمودن جرايم ارتکابي در اين موضوع به دولت قبل، مشکلات کنوني را برطرف نمي کند و دغدغه مردم را مرتفع نمي سازد.

    پس از ماجراهاي اخير، سايت ايلنا که اولين بار ادعاي محمود صادقي در نسبت دادن فساد 8 هزار ميليارد توماني صندوق ذخيره فرهنگيان به دولت قبل را مطرح کرده بود، مصاحبه وي را پس از گذشت بيش از يک ماه، اصلاح کرد.

    با اين حال، افرادي چون محمود صادقي و رسانه هاي حامي دولت آنقدر شهامت ندارند تا اشتباه خود را در نسبت دادن فساد صندوق ذخيره فرهنگيان به دولت قبل بپذيرند و از افکار عمومي عذرخواهي کنند و فعلاً ترجيح مي دهند نسبت به اين رسوايي بزرگ سکوت کنند.