يك احترام آمريكايي ديگر به پاسپورت ايراني

خبر ويژه 
يك احترام آمريكايي ديگر به پاسپورت ايراني 4آبان-95
رژیمی که بانکدارتروریست جهانی است واطلاعات پاسداران اتباع خارجی به خصوص دوتابعیتی هارابه اتهام جاسوسی بازداشت می کند تابه گروگان گرفته وسپس باج گیری شودولی اکنون سربازجوشریعت نداری طلبکارانه شاکی شده است که چراکاناداوآمریکاباپاسپورت های عوامل رژیم وارونه ولایت فقیه بطورمشکوک برخوردمی کند؟

در حالي که بازگرداندن احترام پاسپورت ايراني شعار انتخاباتي آقاي روحاني بود، آخرين گزارش ها از ايجاد مشکل ويزا براي دانشجويان ايراني در آمريکا و کانادا حکايت مي کند.
    روزنامه گاردين در گزارشي نوشت بيش از 100 دانشجوي نخبه ايراني که از سوي دانشگاه هاي آمريکا و کانادا پذيرفته شده اند، به دليل تاخير در صدور ويزاي آنها، با مشکل تحصيلي مواجه شده و ترم اول را از دست داده اند. آنها نگران از دست دادن بورسيه يا کمک هزينه تحصيلي شان، هستند. اين دانشجويان که از برجسته ترين دانشگاه هاي ايران هستند به گاردين گفته اند به دليل عدم دريافت ويزايشان به رغم انتظار چند ماهه، نتوانسته اند به تحصيل در ترم جاري ادامه دهند.

    گاردين افزود: داده هاي مربوط به درخواست ويزاي نزديک به 100 دانشجوي ايراني مويد آن است که اکثر آنها بيش از چهار ماه منتظر نتيجه درخواستشان بوده اند و همچنان منتظر هستند و در ميان آنها حداقل سه دانشجو هم هستند که بيش از 9 ماه منتظر بوده اند.

    اين روزنامه نوشت: «کانادا و آمريکا طي سال هاي اخير مسير دريافت ويزا را سخت کرده اند و دليل طولاني شدن آن مراحل اجرايي کردن صدور ويزا، بررسي هاي امنيتي و پيشينه است که براي همه اتباع ايراني اين روند مورد نياز است و بسياري از ايراني ها از اين مسئله شاکي هستند که تحقيقات انبوه و موشکافانه از متقاضيان معمولي، همراه با برخي تبعيضات سياسي است

    گاردين نوشت: يک دانشجوي 26 ساله ممتاز ايراني که توانسته از يک دانشگاه آمريکا پذيرش بگيرد مي گويد هيچ يک از اعضاي بستگان من در آمريکا نيستند، من هرگز در نيروهاي نظامي کار نکرده ام و هرگز هيچ تحقيقي در زمينه فناوري هايي که در فهرست هشدار هستند، انجام نداده ام.

    روزنامه گاردين همچنين با اشاره به اظهارات چند دانشجوي ايراني، نوشت: «دانشجوياني که با گاردين حرف زدند، گفتند نااميدي آنها با اين واقعيت تشديد شده که هر دو کشور (آمريکا و کانادا) هيچ گونه اطلاع رساني جديدي درباره درخواست هاي ويزا يا دادن يک تاريخ زماني مشخص در اين باره طفره مي روند

    ايجاد مشکل ويزا براي دانشجويان ايراني در حالي است که از سناتورهاي آمريکايي گرفته تا برخي عناصر فعال در حوزه نفوذ و جنگ نرم و حتي پورن استار به سادگي از وزارت خارجه کشورمان ويزا مي گيرند و به آساني در مراکز مختلف تردد مي کنند! آمريکا پيش از اين به حميد ابوطالبي نامزد ويژه روحاني براي تصدي نمايندگي ايران در سازمان ملل ويزا نداد و او را تروريست خواند!