مگر خودتان نگفتيد روحاني سابقه كار اجرايي ندارد؟!

خبر ويژه 
مگر خودتان نگفتيد روحاني سابقه كار اجرايي ندارد؟! 4 آبان – 95
مگر خمینی شیاد 80 ساله بی احساس سابقه اجرایی داشت که فرصت طلبانه وموج سوارانه رهبر انقلاب شد و رژیم بدون یک کلمه کم ویک کلمه بیش جمهوری اسلامی را  تشکیل داد تا بتواند مخالفانش را حذف فیزیکی کند؟ همچنین مگر جانشین وی یک روضه خوان گمنام منبری نبوده است که  تجربه عملی  منقل ووافور داشت یکشبه آیت ا لله ورهبرو لی فقیه انتصابی همکاره غیر پاسخگوی و رهبرا م القرای جهان اسلام شده است . اصلاً وی دیپلم دبیرستان دارد تا چه رسد  به سابقه اجرایی قبل ازا نقلاب؟ روحانی حداقل به دولت فخیمه انگلیس رفته بود تامدرک افتخاری یا ساختگی بگیرد. مهمتر اینکه مگررژیم و ارونه ولایت فقیه دمکراتیک است تانیاز به رئیس جمهور و کابینه  دولت  کارشناس و متخصص باشد؟

سخنگوي دولت اصلاحات مدعي شد کسي که صد روز پس از برجام مي گويد چرا اتفاقي در اقتصاد نيفتاده، از اقتصاد سررشته ندارد.
    عبدالله رمضان زاده در مصاحبه با روزنامه آفتاب يزد گفت: من بيش از تبليغات مخالفان دولت، نااميدي مردم را در ضعف تيم اطلاع رساني دولت مي بينم. يعني ضعف تيم اطلاع رساني دولت کاملاً مشهود است. بعضاً تيم اطلاع رساني دولت در اختيار مخالفان آقاي روحاني است و قطعاً اين اتفاق موثر بوده است.

    وي مي افزايد: مجبور هستم به بعضي ها که ادعاي اقتصاددان بودن دارند، طعنه اي بزنم. يک آقايي گفته بود 100 روز از برجام گذشت هنوز اتفاقي در اقتصاد ملي نيفتاده است. من واقعاً تعجب کردم که اين آقا در کجا اقتصاد خوانده است و چگونه سر کلاس مي رود و به تدريس اقتصاد مي پردازد. شما تصور کنيد در نتيجه برجام هزار ميليارد دلار دست دولت ايران را بگيرد. شما يک اقتصاددان بياوريد که صد روزه از اين ميزان پول نقد بهره کافي ببرد.

    آقاي رمضان زاده البته خود را به تجاهل زده است؛ چرا که اولاً اکنون 15 ماه از اجراي برجام توسط ايران و بيش از 9 ماه (270 روز) از اجراي تعهدات داده شده غرب مي گذرد و به تصريح آقاي روحاني در تاريخ 17 خرداد 94 (يک ماه قبل از اعلام توافق برجام) قرار بوده لغو تحريم ها به واسطه برجام، مشکلات بسياري را برطرف کند: «تحريم ها بايد از بين برود تا سرمايه بيايد و مشکل محيط زيست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبي زياد شده و بانک ها احيا شوند». اکنون از اين سخنان بالغ بر 16 ماه - 391 روز- مي گذرد.

    ثانياً آقاي روحاني در تبليغات انتخاباتي سال 92 وعده رونق و گشايش اقتصادي 100 روز داده بود اما اکنون که قريب 1200 روز از آغاز دولت وي مي گذرد، از آن گشايش و رونق اقتصادي خبري نيست.

    ثالثاً آقاي رمضان زاده تير ماه 95 درباره ناکارآمدي برخي وزيران کابينه به روزنامه وقايع اتفاقيه گفته بود «مشکل عمده اي که آقاي روحاني در اين 3 سال با آن دست به گريبان بود، نداشتن سابقه در کارهاي اجرايي است و به همين خاطر از نيروهاي اجرايي و باتجربه کشور شناخت کمتري داشت و به خاطر همين نقطه ضعفش، برخي برنامه هاي او به نتيجه نرسيده است

    سخنگوي دولت اصلاحات در ادامه مصاحبه با آفتاب يزد درباره علت عملي نشدن گشايش اقتصادي مي گويد: «فشارها هم مانع مي شود ما همه دستاوردهاي برجام را داشته باشيم. ببينيد همين قضيه عضويت ايران در سازمان مبارزه با پولشويي (FATF) دليل اصلي همکاري نکردن بانک هاي بين المللي با ايران است. وقتي از حضور در اين سازمان ممانعت مي کنيد، نمي توانيد انتظار داشته باشيد که بانک هاي بين المللي با شما کار کنند».

    او توضيح نمي دهد که وقتي وعده لغو يکباره همه تحريم هاي بانکي و معجزه با برجام داده مي شد، آيا سخن از يک تعهد و سحرجهازي به نام اجراي FATF (خودتحريمي) در ميان بود؟! چرا در حالي که رسانه هاي متعدد اروپايي اذعان دارند شرکت هاي اروپايي با وجود اشتياق به همکاري با ايران؛ از مجازات آمريکا مي ترسند، آقاي رمضان زاده اصرار به تبرئه آمريکا از بدعهدي و انداختن توپ در زمين خودي دارد؟ اصلاح طلبان از بزک آمريکاي بدعهد، چه سودي مي برند؟!