نیروهای داعش دست‌کم ۲۸ نفر را در مرکز افغانستان کشتند

نیروهای داعش دست‌کم ۲۸ نفر را در مرکز افغانستان کشتند



غورImage copyrightGHOR GOV
Image captionوالی غور می‌گوید که دستکم ۲۸ غیر نظامی توسط داعش کشته شده‌اند

منابع محلی ولایت غور در مرکز افغانستان اعلام کردند که نیروهای که خود را وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی( داعش) می‌دانند، دستکم ۲۸ غیرنظامی را در این ولایت کشته‌اند.
غلام ناصر خاضع، والی ولایت غور در مرکز افغانستان به بی‌بی‌سی گفت که دیروز( سه‌شنبه چهارم عقرب/ آبان) نیروهای داعش در شمال دشت "کاسی" ولایت غور که تحت کنترل نیروهای دولتی افغانستان است می‌خواستند که سه رمه گوسفند مردم محل را با خود ببرند که با نیروهای امنیتی افغانستان و مردم محل درگیر شدند.
او افزود این درگیری که در حوالی ساعت ۵ عصر به وقت محلی رخ داد، دو نفر از امنیت ملی افغانستان و یک نفر از نیروهای مردمی کشته شدند.
او گفته که در این درگیری یکی از فرماندهان ارشد داعش به نام فاروق که در منطقه مرغاب فعالیت داشت نیز کشته شده ‌است.
او گفت که نیروهای داعش وقتی که می‌خواستند رمه‌ها را ببرند شماری از مردم محلی را که شامل چوپانان، دهقانان و کسانی که مشغول جمع کردن هیزم بودند نیز با خود بردند.
او گفت که شب گذشته گزارش رسید که نیروهای داعش مردم غیر نظامی را کشته و مردم محل نیز این خبر را تایید کرده و اکنون قرار است که اجساد کشته شدگان به مرکز غور منتقل شوند.
به گفته آقای خاضع این کشته شدگان شامل کودکان و بین ۲۸ الی ۳۳ نفر هستند.
او گفت که این نیروهای داعش از مردم محلی ولایت غور هستند که قبلا با گروه طالبان همکار بودند و چندی قبل دو تا سه نفر را به ولایت ننگرهار در شرق افغانستان فرستاده بودند و بعد اعلام کردند که به داعش پیوسته‌اند.
ولایت ننگرهار افغانستان خاستگاه اصلی داعش در این کشور است.
والی غور شمار افراد داعش را حدود ۲۰ الی ۳۰ نفر اعلام کرده و گفت که آنان "مشغول راه گیری و سرقت هستند."
به گفته آقای خاضع این افراد مسئول قتل ۱۴ مسافر هستند که حدود یک سال قبل در ولایت غور کشته شدند.
ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز با ارسال خبرنامه نوشته است: "این نوع جنایت‌ها دوسیه‌های(پرونده‌های) جنایت کاران را هر روز قطورتر ساخته و به عنوان جنایت کاران جنگی روزی در دادگاه عدالت و در برابر قانون و مردم افغانستان پاسخگو خواهند بود."
گروه طالبان اعلام کرده که کشته شدن افراد غیر نظامی در ولایت غور کار افراد این گروه نیست.