دولت خود را درگیر آمار اشتغال نکند


رییس اتحادیه کارگران قراردادی:
دولت خود را درگیر آمار اشتغال نکند  5 آبان – 95
مگر اشتغالس هم وجوددارد که دولت روحانی  محور آن درگیرآماری اش شود؟ چون هرروز آمار بیکاری افزایش می یابد.
بیکاری
مقام مسئول کارگری به دولت پیشنهاد کرد که در جریان ارائه آمارهای اشتغال خود را درگیر ارقام و اعداد نکند چون هر خانه‌ای که جوان بیکار دارد آمار اشتغال را سخت باور می‌کند و با این اوصاف دولت باید سرعت بیشتری به خروجی برنامه‌های اشتغالش بدهد.
فتح اله بیات در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز کارشناسان، اقتصاددانان، کارگران و بدنه بازار کار حقایق را به خوبی می بینند و لمس می‌کنند بنابر این دولت و وزارت کار وقت خود را صرف آمار نکنند و اعداد و ارقامی ندهند که بعدها پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: تناقض در آمارهای اشتغال برای اولین بار نیست که مطرح می‌شود و همواره در صحبتهای مسئولان مرکز آمار، دولت و وزارت کار با آمارهای متناقض رو به رو هستیم و نظرات متفاوتی در این خصوص ارائه می‌شود.
بیات در عین حال معتقد است: اگر این دولت جلوی تعدیل و ریزش نیروهای کار را گرفته و حداقل شغل را هم ایجاد کرده باشد هنر کرده است.
رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور گفت که مهار بیکاری به مرور زمان اتفاق می‌افتد و این کار به یک برنامه قوی و منسجم و منظم نیاز دارد.
این مقام مسئول کارگری تاکید کرد: سرعت جریان اشتغال کند است به همین دلیل ملموس نیست. دولت باید به روند برنامه‌های اشتغال خود سرعت و شدت بیشتری بدهد چون مردم با داشتن جوان بیکار در خانه آمار اشتغال را به سختی باور می‌کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: دوران پسابرجام، حضور مقامات خارجی در ایران و گسترش همکاری با کشورهای دیگر در عرصه‌های مختلف این سرعت و سبقت را در بخش‌های تولید و صنعت ایجاد کند و به بازار کار تحرک بدهد.
بیات در پایان گفت: اگر برجام از لحاظ اقتصادی، تجاری، صنعتی و تولیدی قوت بگیرد و در بخشهایی که پتانسیل قابل توجهی داریم مثل گردشگری و جهانگردی بیشتر متمرکز شویم کاهش نرخ بیکاری دور از آرزو نیست.