گزیده ها 29 آبان -95

گزیده ها  29 آبان -95
سفیر و نماینده دایم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ایران انجام تعهدات سایر طرف‌ها را به دقت زیر نظر دارد.
به گزارش ایلنا، رضا نجفی عصر روز  پنج‌شنبه (امروز) در جریان برگزاری نشست فصلی ماه نوامبر شورای حکام که هم‌اکنون در وین در حال برگزاری است، با اشاره به ادامه اجرای برجام از سوی ایران که برای چندمین بار مورد تایید آژانس قرار گرفته است، گفت: اجرای تعهدات سایر طرف‌های برجام همچنان رضایت‌بخش نیست.
نماینده ایران همچنین تاکید کرد: ایران به اجرای تعهدات خود ادامه می‌دهد و در عین حال اجرای تعهدات سایر طرف‌های برجام را به دقت زیر نظر دارد.
وی افزود: برجام بر رفع جامع همه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل و تمام تحریم‌های مرتبط هسته‌ای یک‌ جانبه و چند جانبه که باید به همکاری بیشتر با ایران در تمام زمینه‌ها بدون هر گونه مانعی منجر شود، تصریح دارد. کشورهای ۱+۵ مسئولیت روشنی در اجرای برجام «با حسن نیت و در فضایی سازنده، بر اساس احترام متقابل و با پرهیز از هرگونه اقدام ناسازگار با متن، روح و نیت برجام که اجرای موفق آن را تضعیف کند»، بر عهده دارند.
نجفی در ادامه افزود: گزارش اخیر مدیر کل آژانس به روشنی نشان می‌دهد که همه اقدامات مرتبط هسته‌ای به طور کامل از سوی ایران انجام شده‌اند.
او همچنین گفت: در خصوص آب سنگین اضافی تنها تعهد مصرح در برجام آن است که این مقدار برای صادرات به بازارهای بین‌المللی عرضه شود. ایران اخیرا آمادگی خود را برای تحویل آب سنگین تولیدی اضافی خود که دارای بالاترین استاندارد کیفی است، به خریداران بین‌المللی اعلام داشته است.
نماینده دائم ایران در خاتمه سخنرانی خود به ادعاهای نماینده رژیم صهیونیستی پاسخ داد و با اشاره به عدم الحاق رژیم اسرائیل به معاهدات عدم اشاعه و خلع سلاح هسته‌ای، برنامه مخفیانه هسته‌ای نظامی این رژیم را بزرگ‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای دانست.
مونسان خبر داد:
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تشریح جزئیات مذاکرات جدید ایران و ایرباس با هدف خرید و نوسازی ناوگان هوایی ایران، گفت: دو فروند ایرباس ۳۲۱ مدل ۲۰۰۷ به ناوگان هوایی کشور اضافه شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان امروز در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی و هوانوردی کیش، گفت: نمایشگاه هوایی اقتدار هوایی کشور را نشان می‌دهد، در این نمایشگاه کشورهای مختلف جهان حضور دارند و این نشان می‌دهد بخش صنایع هوایی ما مسیر خود را امروز باز کرده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به افزایش تعاملات بین‌المللی در بخش هوایی پس از برجام، تصریح کرد: در نمایشگاه‌هایی که در کیش برگزار می‌شود حضور شرکت‌های خارجی پررنگ است.
این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه به تازگی دو فروند ایرباس ۳۲۱ مدل ۲۰۰۷ به ناوگان کیش افزوده شده است، اظهار داشت: قبلاً هفت فروند هواپیمای بوئینگ ام‌دی و سه فروند فوکر ۱۰۰ در ناوگان کیش‌ایر فعال بوده است.
 
مونسان با یادآوری اینکه همچنین دو فروند هواپیمای جوان دیگر تا پایان سال به ناوگان کیش‌ایر افزوده می‌شود، بیان کرد: تعداد هواپیمای کیش‌ایر از ۱۰ فروند به ۲۰ فروند افزایش خواهد یافت.
وی، افزود: به دنبال افزایش ۱۰۰ درصدی ناوگان و کاهش سن هواپیماهای خود هستیم؛ این ۲ فروند ایرباس ۳۲۱ که به تازگی وارد ناوگان کیش‌ایر شده‌اند ۱۰ سال عمر دارند و تا پایان سال هم ۲ فروند هواپیمای جوان دیگر به ناوگان کیش‌ایر افزوده می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه هم‌اکنون ۲ فروند ایرباس جوان اجاره‌ای در اختیار داریم درباره خرید هواپیماهای نو هم توضیح داد: باید منتظر بود و دید روش خرید هواپیماهای نو چگونه میسر خواهد شد ضمن آنکه ایرلاین یک شرکت تجاری است و در مباحث اقتصادی این مهم است که مسائل اقتصادی مدنظر باشد مثلاً هواپیمای نو سرمایه‌گذاری زیادی را می‌طلبد اما می‌توان به جای آن هواپیماهای کار کرده و جوان خرید و وارد ناوگان کرد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه با نماینده ایرباس در کیش مذاکراتی داشتیم و به آنها اعلام کردیم اگر تأمین مالی در قالب لیزینگ انجام دهند علاقه‌مند خرید هواپیماهای نو هستیم، تاکید کرد: هم اکنون خرید نقدی هواپیمای نو در دستور کار نیست، البته ما پشت ایرباس نایستاده‌ایم و کار خود را می‌کنیم.

وی، ادامه داد: بزرگترین ترمینال مسافری، فرودگاهی بعد از فرودگاه امام خمینی (ره) در فرودگاه کیش ساخته می‌شود که ۴.۵ میلیون مسافر در سال ظرفیت دارد و در سال ۹۶ افتتاح خواهد شد.

مونسان از تعریض باند فرودگاه کیش تا چند ماه آینده و بهسازی روکش آن خبر داد و گفت: به زودی امکان فرود ایرباس ۳۸۰ پهن‌پیکر در فرودگاه کیش فراهم خواهد شد و تنها باند استاندارد برای فرود ایرباس ۳۸۰ در کیش راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در طول ۱.۵ سال گذشته به دنبال استقبال بخش خصوصی در راه‌اندازی خط مسافری دریایی از کیش بودیم اما بخش خصوصی ریسک‌ پذیری کمتری دارد بنابراین خود وارد مذاکره شده‌ایم.

مونسان در پایان خاطرنشان کرد: برای خرید شناور مسافری با یک‌هزار صندلی در حال مذاکره هستیم تا خطوط دریایی مسافری کیش - قشم، کیش - بندرعباس، کیش -چابهار و کیش - دبی راه‌اندازی شده و یا توسعه یابد.
خبر ويژه 
آقاي رئيس نگراني خاصي درباره حقوق هاي نجومي ندارد!
رئيس کل بانک مرکزي در اظهارنظري قابل تامل به دفاع از حقوق هاي نجومي در شبکه بانکي کشور پرداخت و آن ها را قانوني خواند.
    
به گزارش خبرگزاري صدا و سيما در حالي که تاکنون 13 مدير دولتي که در سازمان ها و بانک ها حقوق هاي نجومي دريافت مي کردند، از کار برکنار شده اند، رئيس کل بانک مرکزي در نشست هم انديشي با اعضاي هيئت عامل و مديران کل اين بانک با اشاره به مباحثي چون حقوق هاي نامتعارف افزود: بخش عمده اي از مسائل مطرح شده در خصوص فيش هاي نامتعارف و حجم انتقاداتي که به سمت شبکه بانکي و بانک مرکزي سرازير شد، ناشي از عدم شناخت کافي از وضعيت موجود بوده که با دقت نظر همکاران در بانک مرکزي، تمام پرداختي ها بر اساس اصول و ضوابط قانوني بوده است و از اين حيث نگراني خاصي وجود ندارد.
    
به گزارش مشرق اظهارات رئيس کل بانک مرکزي که پرداخت هاي نجومي به مديران بانکي را قانوني خوانده، با اقدامات دولت در چند ماه اخير در تعارض است، زيرا تاکنون چند مدير ارشد بانک ها به علت دريافتي نجومي از کار برکنار شدند و براي برخي هم در ديوان محاسبات، پرونده تشکيل شده است.
    
سيف بايد پاسخ دهد اگر حقوق ها قانوني بوده، چرا دولت تعدادي از مديران بانکي که حقوق هاي نجومي دريافت مي کردند را برکنار کرد؟ گفتني است برخي از اين مديران حقوق هاي 20 تا 234 ميليون تومان دريافت کرده اند.
    
از اوايل امسال با افشاي پرداخت حقوق هاي نجومي در برخي دستگاه ها، شرکت ها و بانک ها، رهبر معظم انقلاب اسلامي به صراحت خواستار برخورد با دريافت کنندگان حقوق هاي نجومي شدند.
    
اولين بار، رهبر معظم انقلاب اسلامي دوم تيرماه در ديدار رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت به مسئله حقوق هاي نجومي اشاره کردند و گفتند: موضوع حقوق هاي نجومي، درواقع هجوم به ارزش ها است اما همه بدانند که اين موضوع از استثناها است و اکثر مديران دستگاه ها، انسان هاي پاک دست هستند، اما همين تعداد کم نيز خيلي بد است و بايد حتما با آن برخورد شود.
    
ايشان با اشاره به دستور رئيس جمهور به معاون اول براي پيگيري موضوع خاطر نشان کردند: اين موضوع نبايد شامل مرور زمان شود بلکه بايد حتما به صورت جدي پيگيري، و نتيجه آن به اطلاع مردم رسانده شود.
    16
تير هم در خطبه هاي عيد فطر، رهبر معظم انقلاب اسلامي به طور مبسوط درباره لزوم برخورد با حقوق هاي نجومي سخن گفتند و فرمودند: يک مطلب هم درباره مسائل داخلي کشور، موضوع اين حقوق ها و برداشت هاي غيرمنصفانه و ظالمانه از بيت المال است - که امروز در بين مردم رايج شده است که خبرش را دهان به دهان نقل مي کنند - اين برداشت ها نامشروع است، اين برداشت ها گناه است، اين برداشت ها خيانت به آرمان هاي انقلاب اسلامي است. قطعا در گذشته کوتاهي هايي شده است، غفلت هايي شده است، بايستي جبران بشود؛ اين جور نباشد که ما سر و صدا بکنيم و بعد قضايا را تمام بکنيم و به کلي به دست فراموشي بسپريم؛ بايد دنبال بشود. خوشبختانه رئيس جمهور محترم و روساي محترم دو قوه ديگر، متعهد شده اند که اين مسئله را دنبال کنند؛ بايد با جديت دنبال بشود؛ دريافت هاي نامشروع بايد برگردانده بشود، و اگر کساني بي قانوني کرده اند مجازات بشوند، و اگر سوءاستفاده از قانون هم شده است بايستي اينها را از اين کارها برکنار بکنند؛ اينها کساني نيستند که لياقت اين را داشته باشند که در اين مراکز قرار بگيرند.
    
سرانجام در ديدار سوم شهريورماه با هيئت دولت، رهبر معظم انقلاب مجددا بر ضرورت برخورد با متخلفان در پرونده حقوق هاي نجومي تاکيد کردند: نشان بدهيد که عزم راسخ داريد که با اين قضيه برخورد کنيد و جلويش را بگيريد و اجازه ندهيد؛ اين را نشان بدهيد به مردم. به هر حال اين نکته ]مهمي[ است. به نظر من براي متخلف اصلانبايد عذر تراشيد؛ برخورد هم بايستي قاطع باشد؛ مخصوص قوه مجريه هم نيست. در همه قوا و در همه سازمان ها، همين معنا ساري و جاري است؛ همه بايستي اين را رعايت بکنند. خب، قوه مجريه جلوي چشم است و حالامثلابيشتر از ديگران گسترده است. در برخورد هم فقط قوه مجريه نيست که بايد برخورد کند، قوه قضائيه هم در جاي خود- آنجايي که جاي ورود قوه قضائيه است- بايستي برخورد کند.
خبر ويژه 
تلخي واقعيت بهتر از شيريني دروغ... البته فتنه فرق مي كند!
هاشمي رفسنجاني مي گويد تلخي واقعيت و حقيقت، بهتر از شيريني دروغ است.
    
او در پيامي به همايش «روابط عمومي» نوشت: اگر علم و آگاهي را، خورشيدي براي زدودن تاريکي هاي جهل و بي خبري از دل هاي مردم و جامعه بدانيم که چنين است، نهادها، امکانات و افرادي که در اين مسير کار مي کنند، قابل ستايش و تقديرند و بايد به آنان در جهت افزايش آگاهي و موفقيت بيشتر کمک کرد.
    
وي مي افزايد: بايد رسانه ها را در کنار تعاليم اخلاقي، با روش هاي نوين آشنا کرد تا در زدودن ابرهاي جهل و بي خبري موفق تر باشند. چرا که تلخي هاي حقيقت، به مراتب بهتر از شيريني هاي کذايي، خبرهاي دروغ، تملق هاي بي اساس، پنهان کاري ها، سانسور و تحريف واقعيت هاست.
    
يادآور مي شود افراطيون مدعي اصلاح طلبي- ائتلاف حزب کارگزاران و حزب مشارکت و مجمع روحانيون و... - در انتخابات رياست جمهوري سال 1388 با وجود ناکامي سنگين، مدعي تقلب در انتخابات شدند و با فريب برخي خواص و شماري از مردم، اقدام به فتنه گري و آشوب کردند؛ پروژه اي که در هماهنگي کامل با نقشه سرويس هاي جاسوسي سيا و موساد و MI6 بود. جالب اينکه هنوز راي گيري تمام نشده، ميرحسين موسوي نامزد متوهم - و احاطه شده با برخي عناصر مرتبط با بيگانگان- مدعي پيروزي در انتخابات شد و به مجله تايم اعلام کرد اگر او پيروز نشده باشد، تقلب شده است. پس از وي، کروبي نيز که با 300 هزار راي، از آراي باطله هم جا مانده بود، فرصت را غنيمت شمرد و او هم مدعي تقلب شد. در واقع اساس فتنه 88، عمليات رواني پيچيده با محوريت القاي شيريني کاذب پيروزي به برخي نامزدها و حاميان آنها بود و در اين ميان، خيانت بزرگ را کساني مرتکب شدند که سالها رئيس جمهور و رئيس مجلس و رئيس ستاد انتخابات و وزير و وکيل بودند و به قول تاج زاده در آن ويدئوي معروف «11 ميليون تقلب امکان عملي شدن ندارد». همين موضوع را خاتمي به نحوي ديگر در جلسات محفلي و خصوصي بازگو کرد. در چنين وضعيتي متاسفانه آقاي هاشمي به اعتبار آلودگي برخي فرزندانش، تا روز آخر هم که فتنه گران عليه اصل نظام جمهوري اسلامي و ولايت فقيه و امام خميني(ره) و امام حسين عليه السلام هتاکي کردند و معلوم شد «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»، پاي فتنه گران ماند و شيريني دروغين پيروزي را بر خبر تلخ ناکامي ترجيح داد.