اربعين عراق يك روز ديرتر است

اربعين عراق يك روز ديرتر است  12 آبان - 95
فراموش نشده است که خمینی شیاد گفته بود هرزمان احساس  کنم که اسلام درخطر است .البته اسلام نام مستعارخودش بود دستور می د هم تا نماز وحج وروزه تعطیل گردد .اکنون برخلاف اینکه اعیاد قربان وفطر یک روز بعداز کشورهای مسلمان در ایران اعلام می شود  در حالیکه  روزا ربعین یک روز زودتر از عراق از سوی خامنه ای جانشین خمینی تعیین شده است . البته بدون آنکه گفته شود تکلیف معرکه گیری راهپیمایی روز اربعین چه می شود چون با دو روز مواجه شده است .مگر فاصله آسمان ایران با کربلا چقدر است که منجر به  اختلاف یک روزه شده است؟

بر اساس اعلام ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب، سه شنبه ۱۱ آبان اول ماه صفر است.
    به گزارش خبرگزاري فارس، بر اساس اعلام ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب، ستادهاي استهلال و گروه هاي رصدي در سراسر کشور به همراه تجهيزات رصدي در غروب دوشنبه اقدام به استهلال کردند که بر اساس گزارش هاي رسيده از استان هاي اصفهان، سمنان، اردبيل و يزد، هلال در شامگاه دوشنبه 10 آبان ماه 1395 با چشم مسلح رويت شده است. ساير مناطق کشور هوا غالباً ابري و غبارآلود بوده و هلال رويت نشده است.

    بنابراين ماه محرم الحرام 29 روزه بوده و غرّه ماه صفرالمظفر 1438روز سه شنبه11 آبان ماه خواهد بود. به بيان ديگر امروز (سه شنبه 11 آبان) اول ماه صفر است و اربعين حسيني(ع) 30 آبان خواهد بود.

    بر اساس فتواي حضرت آيت الله خامنه اي، رويت هلال با چشم مسلح هم قابل قبول است، اما برخي فقها از جمله آيت الله سيستاني قائل به رويت با چشم مسلح نيستند لذا امروز را اول صفر اعلام کرده اند، بنابراين اربعين حسيني در عراق يک روز ديرتر از ايران خواهد بود.