گزیده خبرهای 21. آذر- 95

گزیده خبرهای  21. آذر- 95
یران از بیش از 30 سال پیش نقش خطرناکی در منطقه دارد
* وزیر خارجه بحرین دیروز شنبه طی نطقی در همایش «گفت‌وگوی منامه» ضمن تکرار ادعاهای قبلی، خواستار تغییر سیاست‌های ایران در منطقه شد. به گزارش خبرگزاری آلمان، شیخ خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه مدعی شد ایران از بیش از 30 سال پیش نقش خطرناکی در منطقه دارد و از هر درگیری در منطقه برای گسترش نفوذ خود بهره می‌برد و از تروریسم در منطقه حمایت کرده و برای تشکیل ارتش‌هایی وابسته به ایران در کشورهای عربی به منظور بر هم زدن امنیت و تهدید ثبات منطقه استفاده می‌کند و از ولایت فقیه برای جذب پیروانی برای خود در جهان بهره می‌برد. وی افزود: «برقراری روابط خوب با ایران تا زمانیکه سیاست‌های خود را به صورت ریشه‌ای تغییر نداده و با شفافیت و جدیت با کشورهای منطقه همکاری نداشته باشد، ممکن نخواهد بود.» چند روزی است که شیخ نشین بحرین ادعاهای واهی علیه جمهوری اسلامی ایران را از سرگرفته و این نشان می‌دهد در مواجهه با معارضان بحرینی دچار استیصال شده است. 
اسیدپاشی به 3 عضو خانواده در اهواز 
سه عضو یک خانواده در اهواز مورد اسید پاشی قرار گرفتند و پدر خانواده به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمانی در بیمارستان سوانح و سوختگی آیت ا... طالقانی اهواز بستری است.رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز در خصوص مصدومی که به دلیل اسید پاشی دچار سوختگی شده گفت: سه مصدوم بر اثر سوختگی با اسید به این بیمارستان مراجعه کردند که یک مرد 38 ساله با 38 درصد سوختگی در صورت و قسمت فوقانی بدن یکی از مصدومان بود و بلافاصله بستری و توسط جراح پلاستیک، عمومی، متخصص چشم، پوست، عفونی ویزیت شدزهرا بزرگ زاده» افزود: بیمار هم اکنون در این بیمارستان زیرنظر است و مراقبت‌ها و اقدامات اولیه درمانی انجام و روزانه توسط چشم پزشک ویزیت می‌شود.وی ادامه داد: این فرد در فهرست اعمال جراحی است و این هفته دو عمل جراحی بر روی وی انجام می‌شود ضمن اینکه این بیمار نیاز به پیوند پوست داردبزرگ زاده» گفت: دو مصدوم دیگر به نام فاطمه هاشمی 23 ساله که ادعا می‌کند همسر وی است به میزان دو درصد به صورت پراکنده دچارسوختگی شده که به صورت سرپایی ادامه درمان داده و مرتب به کلینیک سوختگی بیمارستان مراجعه می‌کند.رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی اهواز اظهار کرد: کودک یک و نیم ساله آنها نیز به نام سید یوسف موسوی از ناحیه کف هر دو پا دچار سوختگی به میزان یک درصد شده و 24 ساعت بستری بود.وی اضافه کرد: از آنجا که زخم‌های وی عمیق نبود پس از انجام اقدامات درمانی اولیه، برای ادامه درمان به کلینیک سوختگی آورده می‌شود.به گزارش عصر ایران، سرهنگ «علی قاسم پور» معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان نیز در این باره گفت: موردی مبنی بر اسید پاشی در منطقه عامری اهواز به ما اعلام نشده و هنوز هیچ شکایتی نیز دریافت نکرده ایم.اواخر مهر گذشته نیز جوانی 25 ساله در شهر گتوند خوزستان قربانی اسید پاشی شد.
3 زخمی در واژگونی پژو 206 در بزرگراه حکیم 
واژگونی خودرو سواری در بزرگراه آیت اله حکیم، آتش نشانان را به محل حادثه کشاند.طی اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125 از سوی رانندگان خودروهای عبوری، آتش نشانان ایستگاه 102 با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، بی‌درنگ ساعت 23:37 شب خود را به بزرگراه آیت‌الله حکیم (مسیر شرق به غرب)، حوالی خیابان پیامبر رساندند."مجتبی کدخدازاده" فرمانده آتش نشانان اعزامی در خصوص این حادثه گفت: یک دستگاه خودرو سواری پژو 206 با سه نفر سرنشین در حال حرکت در بزرگراه بود که به علت نامشخصی از مسیر اصلی منحرف شده و به صورت واژگون در کنار بزرگراه قرار گرفته بود.وی با اشاره به اینکه سرنشینان خودرو سواری قبل از رسیدن آتش نشانان از خودرو خارج شده بودند، اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی به سرعت پس از نصب علائم هشدار دهنده در اطراف محل حادثه و قطع جریان برق خودرو، سرنشینان خودرو(دو نفر مرد 31 و 44 ساله و یک نفر زن 35 ساله) که دچار مصدومیت شده بودند را تحویل عوامل اورژانس دادند.این فرمانده آتش نشانی در پایان گفت: آتش نشانان پس از بازگرداندن خودرو سواری به حالت اولیه و تحویل محل حادثه به عوامل پلیس راهور، ماموریت خود را به پایان رساندند.گفتنی است؛ علت بروز این حادثه رانندگی از سوی کارشناسان پلیس راهور اعلام می‌شود.
زنی که به قتل همسرش اعتراف کرد 
فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: زنی که به علت اختلاف خانوادگی همسرش را به قتل رسانده و جسدش را در پارک «لیان» بوشهر رها کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.به گزارش ایرنا، سردار «حیدر عباس زاده» در گفت وگو با خبرنگاران افزود: فردی هنگام بازی با فرزندش در پارک «لیان» جسد بی‌جان مردی ناشناس را مشاهده و به پلیس اطلاع می‌دهد.وی اضافه کرد: با حضور گشت کلانتری مشخص شد، جسد متلاشی و قابل شناسایی نیست و پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از بررسی جسد و صحنه کشف آن، متوجه شدند، متوفی در جایی دیگر به قتل رسیده و سپس به اینجا منتقل شده است.فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: با انجام تحقیق‌های میدانی و تداوم اقدام‌های اطلاعاتی و پلیسی هویت مقتول 45 ساله ساکن بوشهر شناسایی شد.وی ادامه داد: در جریان تحقیق‌ها، همسر مقتول بعنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار که پس از روبرو شدن با مستندات پلیس، به قتل همسرش با همدستی یکی از بستگانشان به علت اختلاف خانوادگی اعتراف کرد.
گازگرفتگی 16 دانش آموز «مارگونی» 
رئیس آموزش و پرورش بخش «مارگون» از گازگرفتگی 16 دانش‌آموز دبیرستانی در یک خوابگاه دخترانه خبر داد.به گزارش مهر، «کریم اختری» گفت: این دانش آموزان در خوابگاه دبیرستان دخترانه کارودانش رضوان دچار گازگرفتگی شده بودند.وی بیان داشت: این 16 دانش آموز ساعت چهار صبح به بیمارستان منتقل شدند که از این تعداد چهار دانش‌آموز بستری و 12 دانش‌آموز نیز به صورت سرپایی درمان شدنداختری» تصریح کرد: فرسودگی دودکش شوفاژ این خوابگاه علت گازگرفتگی این دانش آموزان بود.بخش «مارگون» از توابع شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه وبویراحمد است.
مردم، گرفتار در شعبات بانک ملت! 
این دیگر نه تماس تلفنی بوده و نه نامه شکایت از سوی خوانندگان روزنامه!خودم (خبرنگار) تقریباً یک هفته است که با این مشکل مواجه شدم و وقتی علت را در شعبات مختلف بانک ملت سوال کردم، متوجه شدم این موضوع مقطعی نبوده و مربوط به یک نفر یا یک شعبه هم نیست. بلکه هر کسی که کارت ملت در اختیار دارد و وقت تمدید مهلت یا تعویض و صدور مجدد آن رسیده باشد، با این مشکل مواجه است! اگر مهلت اعتبار و تاریخ انقضاء کارت بانک مشتری تمام شده باشد موظف است برای تمدید آن به شعبات مربوطه مراجعه کند. اما حدود یک هفته است که اینجانب با این مشکل مواجه هستم و تا امروز نیز هیچ نتیجه‌ای نگرفته ام.یک روز گفتند سیستم از بالا قطع است. روز دیگر از سوی مسئول شعبه اعلام شد این قطعی مربوط به ثبت احوال است. روز دیگر گفتند فقط صبح‌ها اول وقت (ساعت 8 تا 9) سیستم وصل می‌باشد و تنها در این زمان می‌توان کار تمدید و یا تعویض کارت بانک‌ها را انجام داد. خلاصه مجبور شدم صبح اول وقت به بانک مراجعه کنم هر شعبه‌ای که نزدیک به منزل و محل کارم بود رفتم، اما یا دوباره سیستم وصل نبود! و یا اینکه دستگاه چاپ عمل نمی‌کرد و یا...
پس از یک هفته مراجعه به بانک و تعویض کارت، حالا نه شماره کارت روی کارت بانک هک شده است و نه اینکه شماره داده شده در سیستم وجود دارد!حالا تصور کنید چنانچه فردی به خاطر کار اورژانسی و مهم و سریع به کارت خود احتیاج داشته باشد، باید چه کند؟ مثلاً مریضش در بیمارستان باید فوراً بستری شود و یا پول عمل جراحی را باید سریعاً به بیمارستان پرداخت کند و اگر موجودی او کم باشد و قرار باشد بلافاصله به حسابش پول واریز شود با این همه مشکلات باید چکار کند؟این معضل چه مدتی است برای افراد دارای حساب در بانک ملت ایجاد شده است، نمی‌دانم؟! همین قدر می‌دانم که اگر بنده خدایی بخواهد با این سیستم کارهای خود را بخصوص در اوقات ضروری و حیاتی انجام بدهد با وجود این همه مشکل که امروزه و با وجود سیستم‌های پیشرفته در داد و ستدهای بانکی اصلاً بعید به نظر می‌رسد، چکار باید بکند؟جالب است مسئولین شعبات اکثر مواقع نیز جواب قانع کننده‌ای به مشتریان نمی‌دهند و فقط اعلام می‌کنند مشکل از ما نیست(!) بعضی شعبات هم فقط چند نکته را جهت خالی نبودن عریضه و اینکه مشتری اندکی آرام بگیرد و مشکلی بزرگتر پیش نیاید اشاره می‌کنند که مثلاً به همه شعبات دستگاه صدور کارت داده شده اما متصدی برای آن نداده‌اند و هیچ گونه آموزشی هم برای کار کردن با این دستگاه داده نشده است. بخصوص هنگامی که دستگاه چاپ کارت با مشکلی مواجه گردد، هیچ شناختی از نحوه کارکرد دستگاه و رفع مشکل آن نداریم. یک نمونه دیگر اینکه چاپ شماره‌ها روی کارت‌ها قبلاً پرسی بود اما حالا چاپی شده و پس از مدتی کار، رنگ مشکی آن ناپدید می‌شود و مشتریان بخصوص افراد مسن برای خواندن شماره روی کارت‌ها با اینگونه مشکل هم مواجه‌اند.کارمند یکی از شعبات نیز یادآور شد: مشکلات صدور کارت در بانک ملت اعم از سیستم و غیره، از اوایل سال وجود دارد ولی نمی‌دانیم چرا مسئولان این دایره برای رفع آنها هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند؟با وجود اینکه 90 درصد عملیات بانکی مردم این روزها با کارت بانک انجام می‌شود، امیدوارم این گونه مشکلات کوچک که با وجود سیستم‌های قوی پیشرفته بانکی در دنیای امروز تقریباً مشکل به حساب نمی‌آیند، برای رفاه حال مردم هرچه زودتر مرتفع شود.*مجتبی کمپانی