کشف 2 قطعه طاووس در یک رستوران

کشف 2 قطعه طاووس در یک رستوران 21اذر-95
لابد قرار بوده است تا تبدیل به خوراک ویژه برای مایه داران صاحب ثروت های بادآورده یکشبه شوند.
تهران- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از کشف 2 قطعه طاووس در یکی از رستوران های احمد آباد مستوفی شهرستان اسلامشهرخبر داد.
ولی اله محمدی روزشنبه در گفت وگو با ایرنا، ضمن اعلام این خبر افزود: روز جمعه یک شهروند دوستدار محیط زیست در منطقه اسلامشهر خبرمشاهده یک جفت طاووس نر و ماده در یکی از رستوران های شهر احمد آباد مستوفی را به مأمورین یگان حفاظت شهرستان اسلامشهراطلاع داد.
وی اظهارداشت : یک فرد به صورت غیر قانونی این پرندگان را نگهداری می کرد و مامورین این اداره پرنده ها را تحویل گرفتند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهربا بیان اینکه شرایط فیزیکی نگهداری پرنده مناسب نبود و پرندگان جهت اقدامات کنترلی به کلینیک پارک طبیعت پردیسان فرستاده شد.
محمدی در ادامه گفت : طبق بند ج ماده 10 قانون شکار و صید نیز آمده که هرکسی مرتکب اعمالی از قبیل حمل ، عرضه ، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا مرده و یا اجزایی از آنها بدون کسب پروانه یا مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست شود به جزای نقدی از یکصد هزار ریال تا یک میلیون ریال و یا حبس از یک ماه تا شش ماه محکوم می شود.
طاووس (نام علمی: Pavo) نام یک گونه از سرده طاووس است ، طاووس نر بزرگ‌تر و زیباتر از طاووس ماده است. چرا که ماده آن پرهای پُر نقش و نگار ندارد و نمی‌تواند دمش را مانند طاووس نر باز کند.
*
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روزی با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:اکبر کریمی انتشاردهنده: موسی فعالیان