بي بي سي: روحاني شايد زمين بخورد/او ارتباط عاطفي با طبقات فرودست ندارد

    خبر ويژه 
بي بي سي: روحاني شايد زمين بخورد/او ارتباط عاطفي با طبقات فرودست ندارد  20 آذر- 95
شبکه خبرپراکنی بی بی سی دولت فخیمه انگلیس از منظر اوین نامه ی کیهان  زیاد هم بد نیست  وجای انتقاد ندارد به خصوص هرزمان موضع گیری خبری وتحلیلی علیه روحانی پخش کند


شبکه دولتي انگليس نسبت به ناکامي روحاني و مدعيان اعتدال در ارتباط گيري با طبقات فرودست که مي تواند روحاني را در انتخابات بر زمين بزند اظهار نگراني کرد.
    وبسايت بي بي سي فارسي که علي الدوام از غربگرايان مدعي اعتدال و اصلاح طلبي حمايت مي کند، روحاني و هاشمي را در نقطه عقلانيت نشانده و منتقدان آنها را پوپوليست معرفي کرد. اين رسانه مي نويسد: اصولگرايان با سناريوي عوامگرايي (پوپوليسم) و شعارهاي عوام پسند و به خصوص طبقاتي، وارد کارزار انتخاباتي مي شوند و آن را در چارچوب عدالت اقتصادي و مبارزه طبقاتي پيش مي برند.

    بي بي سي مي افزايد: دامن زدن به رقابت طبقاتي مي تواند طبقات فرودست را بسيج کند و اگر فرض شود که راي شناور و سرگردان بيش از هرچيز نگران مسائل اقتصادي و معيشتي است، اين استراتژي مي تواند راهي براي جلب آراي آنها باشد.

    شبکه دولتي انگليس نوشت: در چنين گزينه اي حسن روحاني در برابر استراتژي عوامگرايانه ضربه پذير فرض مي شود، همان گونه که هاشمي رفسنجاني در دهه 80 ضربه پذير بود. تاکيد بر اين است که روحاني در برقراري رابطه عاطفي و فکري با طبقات فرودست موفقيت نداشته است.

    بي بي سي در ادامه خاطر نشان کرد: با چنين زمينه اي مي توان وحدت ايدئولوژيکي اردوي اصولگرا را براساس فکر عدالت اجتماعي، سياست ضدآمريکايي و اسلامگرايي سنتي پيش برد، به خصوص اينکه در تمام گرايش ها زمينه اي براي پذيرش شعار عدالت خواهي وجود دارد. تحولات وسيع تر اجتماعي مي تواند براي اجراي يک گزينه عوامگرايانه مساعد شود. از جمله اگر برجام با خطر روبرو شود، توده مردم و راي شناور به روحاني پشت خواهند کرد و اردوي اعتدالي او را به زمين خواهند زد. بحران و هرج و مرج خاورميانه نيز زمينه گفتمان اعتدالي را در خود هضم خواهد کرد و اجازه رشد به آن نخواهد داد.