ارتش قدرتمند حزب الله بزرگ ترين دل مشغولي اسرائيل

خبر ويژه 
ارتش قدرتمند حزب الله بزرگ ترين دل مشغولي اسرائيل 20 آذر- 95
این چگونه  ادعایی است که اوین نامه ی کیهان کرده است که دل مشغولی اسراییل از  ارتش قدرتمندحزب الشیطان لبنان است که باوجود اینکه  پاسداران موشک دوربرد آزمایش کردند  که بررویب دنه اش  شعار عبری محو اسراییل از روی زمین  نوشته شده بود به خصوص که پاسداران حامی حزب ا لشیطان لبنان است و کمک های مالی می کند و موشک های زیاذ تحویلش داده است تا اسراییل را تهدید کند ولی ارتش اسراییل هیچگونه اقدامی علیه اش انجام نمی دهد؟! لابد ازترس ارتش اسراییل است!

«گروه قدرت حزب الله، بزرگ ترين دل مشغولي ارتش اسرائيل است».روزنامه فرانسوي زبان لاليبرته با انتشار اين تحليل نوشت: حزب الله قدرتمندتر از ارتش لبنان است. پايگاه نظامي «ليريک» مقر فرماندهي کل دسته «گاليله»، متعلق به ارتش اسرائيل است. مسير منتهي به اين پايگاه، چنان پوشيده از درخت است که جاده از دور ديده نمي شود. ستوان «يار» از سخنگويان ارتش اسرائيل است مي گويد ارتش بيش از آنکه از ارتش لبنان بيم داشته باشد، به تحرکات حزب الله توجه دارد و مهمترين مشغله فکري ما، آنها هستند.
    اين مسئول ارتش اسرائيل در حالي که به تک تک روستاهاي جنوب لبنان اشاره مي کند، از مخفيگاه هاي حزب الله، خانه هاي مخفي، شيعياني که به سمت جنوب مي آيند و مسيحيان و دروزي هايي که به سمت شمال مي روند، حرف مي زند و مي گويد: «هر واحد حزب الله، در اسرائيل منطقه اي براي هدف خود در نظر گرفته است. هر روستايي هدف خود را در اسرائيل دارد و مي تواند در هر زماني شهرهايي مانند تل آويو را مورد هدف راکت ها و موشک هاي دوربرد، برد متوسط و برد کوتاه، قرار دهد.» در ادامه گزارش اين روزنامه بلژيکي آمده است: جنبش حزب الله تحت رهبري حسن نصرالله، به دل مشغولي اصلي اسرائيل تبديل شده است. در سال 2006 حزب الله ضربات سنگيني به پيکر ارتش اسرائيل وارد کرد که اسرائيل آمادگي آن را نداشت. در آن سال اسرائيل به بهانه دستگير شدن دو تن از سربازان خود در مرز لبنان، عمليات مرگباري را در جنوب لبنان به راه انداخت. حزب الله لبنان نيز در پاسخ، اقدام به شليک هزاران راکت، موشک و خمپاره به سوي اسرائيل کرد که به کشته شدن حداقل 150 غيرنظامي منجر شد.

    حزب الله لبنان در حال حاضر زرادخانه موشکي قابل توجهي در اختيار دارد که قادر است بسياري از بخش هاي تحت اشغال اسرائيل، از جمله اهداف مهم و استراتژيکي مانند بندر و پالايشگاه هاي نفت حيفا را هدف قرار دهد. اين زرادخانه موشکي را ايران در اختيار حزب الله گذاشته که مقام هاي آن در سه دهه گذشته بارها گفته اند مي خواهند اسرائيل را نابود کنند.

    «پيتر لرنر»، يکي از سخنگويان ارتش اسرائيل، تعداد اعضاي گروه شبه نظامي حزب الله را بين 30 تا 40 هزار نفر تخمين مي زند و مي گويد: حزب الله قادر است به مدت يک ماه اسرائيل را زير آتش بگيرد. جنبش شيعي حزب الله، اکنون نگاه خود را به اوضاع سوريه معطوف کرده و حدود سه هزار تن از مبارزان آن در حال کمک به رژيم بشار اسد هستند. اما اسرائيل به دوردست مي نگرد و نگران نفوذ ايران است. 

    لرنر مي گويد: «مبارزان حزب الله توسط سپاه پاسداران ايران آموزش مي بينند. در شهر قصير، ما براي اولين بار آنان را مشاهده کرديم که تانک مي راندند. آنها اين کار را کجا ياد گرفته اند؟»