ریزگرد مدارس ایرانشهر را تعطیل کرد

ریزگرد مدارس ایرانشهر را تعطیل کرد 21اذر-95
ازدر ودیوار موهبت های ولایت فقیه برای مرم محروم استان محروم وفقیر بلوچستان  یک ریز می بارد.
زاهدان - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: به استناد اطلاعیه جوی شماره 28 اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان مبنی بر شرایط نامساعد جوی و هجوم ریزگردها کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه اول شیفت عصر امروز /شنبه/ ایرانشهر تعطیل شد.
عبدالغفور حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دانش آموزان مقطع متوسطه دوره دوم و معلمانی که مشکلات تنفسی و قلبی دارند نیز می توانند در شیفت عصر به مدرسه نروند.
به گزارش ایرنا، غلظت هوای ایرانشهر کاهش دید را به کمتر از 200 متر رساند به طوری که علاوه بر ایجاد مشکلات تنفسی برای مردم، پرواز ایرانشهر - تهران نیز لغو شد.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و از مناطق گرمسیر استان است.
**
گرد و غبار مردم خاش را با مشکل رو به رو کرد
به گزارش خبرنگار ایرنا از خاش برای دومین روز متوالی پدیده گرد و غبار شدید شهرستان خاش در سیستان و بلوچستان را فرا گرفت.
این پدیده از روز گذشته تاکنون با افق دید کمتر از 150 متر و غلظت بالا و با شرایط نامطلوب محیطی در مناطق شهری و روستایی خاش حاکم شده است.
در پی وقوع این پدیده شماری از خانواده ها و مدیران مدارس خواهان تعطیلی مدارس شده اند اما ستاد مدیریت بحران شهرستان خاش و استان در این موضوع هیچ گونه تصمیمی اتخاذ نکرده اند.
رضا احمدزهی یک شهروند شاغل در یکی از داروخانه های خاش گفت: با بروز پدیده گرد و غبار از شب گذشته تاکنون افراد زیادی برای تهیه ماسک به این محل مراجعه کرده اند.
روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان خاش نیز اعلام کرد: برای تعطیل کردن مدارس تابع دستورات ستاد مدیریت بحران این شهرستان هستیم و تاکنون در این مورد دستوری دریافت نکرده ایم.
رضا کرد رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان خاش بیان کرد: تا لحظات اولیه صبح امروز گزارشی از مراجعه بیماران در موضوع پدیده ریزگردها و مشکلات تنفسی نداشته ایم و اگر در پایان امروز آماری وجود داشته باشد اعلام می کنیم.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاش با تاکید بر رعایت توصیه های بهداشتی در مواقع آلودگی هوا، نسبت به افزایش شیوع بیماری های تنفسی، آسم و آلرژی به دنبال بروز پدیده گرد و غبار هشدار داد.
منصور خاشی افزود: کودکان، افراد سالخورده و بیماران هنگام بروز پدیده گرد و غبار از فعالیت در خارج منزل پرهیز کنند و در صورت ضرورت فعالیت در هوای آزاد، زمان آن را به حداقل ممکن برسانند.
مهدی عیدوزهی معاون فرماندار خاش گفت: در مجموعه ستاد مدیریت بحران خاش و استان برای تعطیل کردن ادارات و مدارس تصمیم گیری نشده است.
وی اظهار داشت: اگر در این خصوص به نتیجه ای برسیم و تشخیص داده شود که شرایط ناسالم است قطعا به اطلاع مردم می رسانیم.
این مسئول در عین حال به رانندگان و عابران پیاده توصیه کرد: شرایط ایمنی و احتیاط در تردد و عبور و مرور در داخل و خارج شهر را رعایت کنند.
بر اساس اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان غبار ناشی از طوفان شن شب گذشته بر روی کویر لوت و شوره گز سبب غبارآلود شدن هوای نواحی مرکزی و جنوبی استان شده و در حال حاضر شعاع دید در خاش و نصرت آباد کمتر از 500 متر است که پیش بینی می شود اواخر وقت به تدریج از غلظت غبار کاسته شود.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**7310 **8006 ** 6081
خبرنگاران: محمد هادی و محمد امین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی