فریاد اعتراض تونسی ها مقابل مجلس این کشور

فریاد اعتراض تونسی ها مقابل مجلس این کشور 21اذر-95
چرا پاسداران وبسیج و حزب الشیطان همچون عراق وسوریه ویمن و...  برای سرکوب معترضان بی حجاب تونسی نیرو به تونس اعزام نکرده اند تاادعای رهبریت ام القرای جهان اسلام خامنه ای بیشتر اثبات شود؟
تهران – ایرنا – پلیس تونس از ورود صدها تن از معترضان تونسی که قصد ورود به پارلمان این کشور را داشتند، جلوگیری کرد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، در این راهپیمایی اعتراضی که از سوی انجمن حقوق اقتصادی و اجتماعی تونس( یک انجمن مستقل )، برگزار شد، معترضان شعارهایی مانند 'ای شهید ای شهید به راهت ادامه می دهیم و ' قدرت در دست ملت است و ترس و واهمی نداریم' سر دادند.
«
ماهر حنین» عضو هیات مدیره این انجمن در گفت و گویی‌افزود: مهم ترین خواسته های معترضان،‌ حق استخدام، توسعه، بهبود شرایط کاری و ایجاد یک محیط سالم و آگاهی از سرنوشت جوانانی بوده که در قایق های حامل پناهجویان غیر قانونی ناپدید شده اند.
حنین ادامه داد: زمان آن فرا رسیده است تا مقام های دولتی صدای ملت در دفاع از حقوقشان را بشنوند، به همین دلیل ما با پارلمان نیز مکاتبه کردیم تا پیام و خواسته های خود را به گوش آنها برسانیم.
«
عبدالرحمن الهذیلی» رئیس انجمن مستقل حقوق اقتصادی و اجتماعی تونس نیز گفت که این تشکل سالهاست برای احقاق حقوق شهروندان در قضایایی چون استخدام و توسعه می جنگد و درصدد است تا به مناسب روز جهانی حقوق بشر پیام خود را مبنی بر احقاق حقشان به گوش مسئولان دولتی برساند.
الهذیلی تصریح کرد: درصورتی که موضوع ها و خواسته های این انجمن همچنان نادیده گرفته شود، عواقب آن دامن گیر خود دولت تونس خواهد شد.
پارلمان تونس قرار است شامگاه امروز (شنبه) بودجه عمومی این کشور که معادل 32 میلیارد دینار تونسی (15 میلیارد دلار) برآورد شده است،‌ تصویب کند.
گزارش انجمن حقوق اقتصادی و اجتماعی تونس حاکی از آن است که جنبش اعتراضی از ابتدای سال جاری میلادی تا سپتامبر (شهریور/ مهرماه)‌ همین سال، شدت گرفته است.
خاورم**9363**1010
مترجم:‌محمد تدو* انتشار دهنده: حسن معظمی