شجونی: وزارت ارشاد باید تعطیل شود


شجونی: وزارت ارشاد باید تعطیل شود  21 آذر – 95
گرچه  آخوند شجونی آرزویش را باخود به گور برد .ولی بی ربط نگفته بود .چون باوجود آخوندهای منبری مساجدو ائمه جمعه و اعضای شورای نگهبان آلت دست ورئیس ا نتصابی قوه فاسد قضاییه و سخنگویش  و دادستان کل و آخوندسیدعلی خامنه ای همکاره و نمایندگانش درهمه نهادهای کشوری ولشکری و فرهنگی و آموزشی و دانشگاهی دیگر چه نیازی به وزارت پرهزینه فرهنگ وارشاد می باشد؟
جعفر شجونی
«شیخ جعفر شجونی در روزهای پایانی عمر آخرین گفت‌وگوی رسانه‌ای خود را با نسیم بیداری انجام داد و جالب آن که او هم به­ سان الیاس حضرتی از تعطیلی وزارت ارشاد سخن راند. البته عضو تازه درگذشته جامعه روحانیت مبارز بر خلاف نماینده مردم تهران، زبان به کنایه نمی‌چرخاند و نظرش این بود که وزارت ارشاد باید تعطیل و کارهای فرهنگی به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شود
به گزارش ایسنا، شجونی همچنین مشخصا درباره علی جنتی با گفتن این­ که «ما آخوندها همیشه به طرف آخوندها غش می­‌کنیم. اصلا وقتی او با پدرش که یکی از چهره­‌های شاخص و وفادار به ارزش­‌های اسلامی است، هم­صدا نیست، نشان می­‌دهد که حضورش در دولت اسلامی نامناسب است. اصلا من مانده­‌ام به­‌ کار گیری فردی مثل علی جنتی که همه می­‌دانند چطور فکر می­‌کند و چه کارهایی را انجام می­‌دهد، چه دلیلی دارد.» او علی جنتی را فاقد شایستگی برای تصدی وزارت معرفی می­‌دانست:
گزیده این پرسش و پاسخ را در زیر می‌خوانید:
- کلا وزارت ارشاد جایی است که وزیرش را خراب می­‌کند.
- من هم مثل هر مسلمان دیگری ناراحت می­‌شوم که در کنسرت­‌ها یک سری کارهایی انجام می­‌شود که با شئونات دین هم­خوانی ندارد.
- به تازگی هم دیده شده که جلوی دانشگاه­‌ها کتاب­‌هایی می­‌فروشند که علیه خدا و پیغمبر چاپ شده­‌اند.
- ما آخوندها همیشه به طرف آخوندها غش می­‌کنیم.
- وقتی علی جنتی با پدرش که یکی از چهره­‌های شاخص و وفادار به ارزش­‌های اسلامی است، هم­صدا نیست، نشان می­‌دهد حضورش در دولت اسلامی نامناسب است.
- مانده­‌ام به­ کار گیری فردی مثل علی جنتی که همه می­‌دانند چطور فکر می­‌کند و چه کارهایی را انجام می­‌دهد، چه دلیلی دارد جز این که بگوییم آقای رئیس­‌جمهور در انتخاب مسئولان دولتی دقت لازم را نداشته­ است.
- علی جنتی با آیت­‌الله جنتی هزار فرسنگ فاصله دارد و این مسأله کافی است تا نتوانیم به چنین فردی اعتماد کنیم.
- سوال من این است کسی­ که نمی­‌داند باید در شهرهای مذهبی کنسرت برگزار شود و رقص مردمی که مثلا در مشهد و قم زندگی می­‌کنند، جایز نیست، چطور می­‌تواند در مملکت اسلامی وزیر ارشاد شود؟
- من شنیده­‌ام که در کنسرت­‌ها می­‌رقصند و ای­کاش که این حرف­‌ها دروغ باشد.
انصاف حکم می­‌کند که جنتی را زیاد تخریب نکنیم. کلا هر کسی که در کشور ما وزیر ارشاد می­­‌شود، قدم به میدانی می­‌گذارد که پر از خطر است.
اصلا چه اصراری هست که وزارت­خانه­‌ای با نام ارشاد داشته­ باشیم؟
- مشکل همین است که امور فرهنگی را به­ جای این­ که به نهادهای فرهنگی و سازمان تبلیغات اسلامی بسپاریم، وزارت ارشاد را تشکیل داده­‌ایم. برای این­ که مشکلات تکرار نشود و مثلا یک آخوندی در مقام مدیر کل ارشاد خرم­‌آباد، امام­‌جمعه مشهد را داعشی معرفی نکند، راهی به غیر از تعطیلی وزارت ارشاد نداریم.
- ارشادی­‌ها با بودجه­‌های کلان هر کاری که دلشان می­‌خواهد را انجام می­‌دهند؛ آن­ هم در حالی­ که در فعالیت­‌هایشان نه اثری از ارشاد دیده می­‌شود و متأسفانه نه خبری از اسلام.

- در پایان به شما توصیه می­‌کنم که درباره فواید تعطیلی وزارت ارشاد بحث کنید تا انشاءالله در دولت بعدی دیگر وزارت­خانه­‌ای با این عنوان نباشد.