حوادث ناشی از کار 4 درصد تولید ناخالص ملی را می‌بلعند!


مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی سمنان:

حوادث ناشی از کار 4 درصد تولید ناخالص ملی را می‌بلعند! 1-بهمن-95

برای اینکه سرمایه کشور 38 سال است که اختصاص به جنگ افروزی 8 ساله با عراق و ارگان های سرکوبگرو سانسورچی و اقدامات تروریستی وجنگ افروزی های برون مرزی داده شده است.

حوادث کار.jpg
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از بخش ساختمانی به‌عنوان پرحادثه‌ترین بخش کارگری در ایران نام برد و گفت: 40درصد حوادث کار در ایران به بخش ساختمانی تعلق دارد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، اسماعیل غنیان در گردهمایی کمیته‌های بیمه و درمان خانه‌های کارگر سراسر کشور در تالار حکیم الهی سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: این در حالی است که به‌طور میانگین 17 درصد حوادث کار در دنیا به بخش ساختمانی تعلق دارد.
وی از لزوم تلاش برای کاهش تلفات در این بخش تاکید کرد و افزود: دولت یازدهم تلاش زیادی در این بخش انجام داده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اذعان به اینکه این حوادث سالانه هزینه‌های هنگفتی به کشور تحمیل می‌کنند تصریح کرد: برای اینکه بدانید که این هزینه‌های تحمیلی چقدر زیاد است کافی است بدانید که چهار درصد تولید ناخالص ملی کشور صرف هزینه‌های ناشی از کار می‌شود که عدد بسیار بزرگی است.
وی از تلاش دولت تدبیر و امید برای کاهش هزینه‌ها در بخش حوادث کار خبر داد و گفت: دولت تدبیر و امید در این چند سال بیشترین تلاش را در جهت صیانت از محیط‌های کارگری داشته و از این رو در این چند سال حوادث کار در ایران سیر نزولی داشته اما همچنان تعدد حوادث بالا است.
غنیان بر لزوم سالم‌سازی و بهسازی محیط‌کار تاکید کرد و افزود: دولت یازدهم در همین راستا فعالیت‌های خود را در سالم‌سازی فضای کسب و کار و محیط‌های کارگری متمرکز کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از استقبال دولت یازدهم از ایجاد تشکل‌های کارگری خبر داد و اضافه کرد: دولت به کمک شرکای اجتماعی خود تلاش جدی در این بخش داشته و در این مدت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با افزایش 40 درصدی روبرو بوده که دستاورد مهم و بزرگی است.

وی از کاهش 12 تا 15درصدی حوادث کار در هر سال خبر داد و گفت: برنامه‌های دولت سبب شده که حوادث کار هرساله بین 12 تا 15 درصد کاهش یابند این در حالی است که در این سال‌ها با افزایش شمار بیمه‌شده‌ها و فعالیت‌های تولیدی در کشور روبرو بودیم.