عینک "خوش‌بینی و بزک" در مقابل دشمنی‌های آمریکا به چشم نمی‌زنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

عینک "خوش‌بینی و بزک" در مقابل دشمنی‌های آمریکا به چشم نمی‌زنیم/عدم تحمل منتقدان با منشور "حقوق شهروندی" سازگاری ندارد   1- بهمن-95

پاسداران یک فتوکپی کروکی  آخوند احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و   همزاد آخوند سعیدی امام جمعه قم برای کرج تراشیده اند تا مأموریت داشته باشد هرچه به وی دیکته می کنند درخطبه نماز جمعه کرج رله کند.

حسینی همدانی

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه در مقابل دشمنی‌های آمریکا و اذنابش هرگز عینک خوش‌بینی و بزک به چشم نمی‌زنیم، گفت: دائما باید عینک بدبینی نسبت به دشمن داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه نخست نماز  جمعه امروز کرج اظهار داشت: مسجد محل عبادت و بندگی  خداست و اگر از روی تقوا و اخلاص ساخته شود محلی برای پرورش متقین است؛ مسجد محل تربیت انسانهایی است که تا پای جان از قرآن، اسلام و اهل‌بیت(ع) دفاع می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه کسانی داخل مسجد هستند که اهل تهذیب نفس، طهارت و پاکی هستند، بیان کرد:  مسجد و نماز جماعت را از دست ندهید و تا جایی که ممکن است نماز جماعت خود را در مسجد بخوانید.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه نماز دارای آثار و برکات فراوانی است، تصریح کرد: ازدیاد روزی، برداشته شدن فشار قبر، دادن نامه اعمال به دست راست، گذشتن از پل صراط مانند برق جهنده و وارد شدن به بهشت از جمله این موارد است.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به لزوم ماندگاری و‌ حفظ انقلاب اسلامی و وسایل لازم برای تحقق این امر گفت: متاسفانه شنیده می‌شود در برنامه‌های مصوب از جمله برنامه ششم مسئله فرهنگ و دین کمرنگ دیده شده است.
وی با بیان اینکه اگر اهتمام لازم در این زمینه صورت نگیرد آثار زیانباری متوجه جامعه می‌شود، ادامه داد: حمله به ایمان جوانان و کم توجهی به مسئله فرهنگ و دین دارای آثار زیانبار و غیرقابل جبرانی است که لازم است متولیان قانونگذار توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.
امام‌جمعه کرج در خطبه دوم نماز  با ابراز تاسف از حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو و تسلیت به بازماندگان حانباختگان این حادثه و لزوم مراقبت برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی اظهار داشت: خدای تعالی جبران‌کننده آلام و سختی‌های عزیزانی که خالصانه و با شجاعت و شهامت خودشان را به خطر می‌زنند تا دیگران در آسایش و آرامش باشند، است
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه این وقایع و حوادث باید درس عبرتی برای همه باشد، گفت: مسئولان قوانین مربوط به بیمه‌ها، استحکام ساختمان و بافت فرسوده را جدی بگیرند و دنبال کنند و با کسی به سبب عدم اجرای قانون مسامحه نکنند و از ملامت هیچ ملامت‌کننده‌ای نهراسند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه نفع این اقدامات در اجرای قانون برای عموم است، بیان کرد: مردم نیز این امور را ساده تلقی نکنند و به رفع نقایص پرداخته و به آن اهتمام داشته باشند تا کسی از این موارد متضرر نشود.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه بلایای طبیعی و حتی غیرطبیعی موردی نیست و خبر نمی‌کند، گفت: آمادگی لازم برای مواجه با بلایای طبیعی باید فراهم شود و مردم نیز باید در این زمینه آموزش لازم را دیده تا در مواقع بحران آمادگی لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه استفاده از مساجد برای آموزش نیازمند توجه است، گفت: مردم در موارد این‌چنینی اگر توان کمک ندارند مانع کمک‌رسانی نشوند و این فرهنگ باید تمرین و آموزش داده شود تا این‌گونه نباشد که مسیر خدمات‌رسانی را مسدود کرده و اگر سدی ایجاد شده و خسارتی بابت این ممانعت درست شود باید افراد پاسخگو باشند.
وی افزود: کسی که در راه کمک به مردم و مظلومان کشته شود مقام شهید دارد و پاداش و اجر شهید به معنای عام کلمه را دارد.
امام‌جمعه کرج با اشاره به فرارسیدن بهمن، ماه پیروزی انقلاب اسلامی بر ظلم طاغوت و شاه، اظهار داشت: هفتم بهمن روز جهانی گمرک را تبریک گفته و کار این عزیزان سخت بوده و ابعاد مختلفی دارد که نقش گمرک در اقتصاد مقاومتی و در سلامتی جامعه موثر است.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به انتشار اخباری درباره آمار واردات بیان کرد:  جای تاسف دارد که به جای تکیه بر تولید داخل، مسئولان دستور واردات دسته بیل و دسته کلنگ را داده‌اند که لازم است بپرسیم که آیا توان ساخت دسته بیل در کشور وجود ندارد؟
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه دیدن  این خبر با عینک و بدون عینک فرقی نمی‌کند،گفت: این عملکردها تورم و بیکاری مزمن  دانش‌آموختگان دانشگاهی را در بردارد و مشکلات اقتصادی کشور را برطرف نمی‌کند و باید فکر اقتصادی آقایان عوض شده و گفتمان اقتصاد مقاومتی در عمل باید مورد باور قرار گیرد که غیر این‌صورت کار پیش نمی‌رود.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به ظرفیت‌های داخلی و لزوم استفاده از توان داخلی گفت: در تبریز اقدامات قابل تقدیری انجام شده که به هیچ وجه کالاهایی مانند کفش که تولید خودشان نیست را به شهر راه نمی‌دهند و اجازه ورود این کالاها را به تبریز ندادند.
وی با بیان اینکه این تصمیم‌گیری و اهتمام به کالاهای تولید داخل باید به عنوان الگو مورد توجه و اهتمام اصناف در البرز قرار گیرد، افزود: همه صنوف اگر چنین حرکاتی داشته باشند دارای آثار و برکات فراوانی است.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به دشمنی دشمن و تحرکات این روزها و لگد دوباره به برجامگفت: باید در مقابل دشمن ایستاد و هرگز در مقابل وی کوتاه نیامد.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه در مقابل دشمنی‌های آمریکا و اذنابش هرگز عینک خوش‌بینی و بزک به چشم نمی‌زنیم، گفت: دائما باید عینک بدبینی به دشمن داشته باشیم و اتفاقا این خواسته ما از عزیزان است که عینک خوش‌بینی را از چشمان خود بردارید و واقعیت‌های موجود را دیده و نکند با بی‌توجهی، استقلال و عزت ملت از بین برود.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه برداشتن سایه جنگ از کشور به‌وسیله برجام کاملا غلط است، گفت: دشمنان خود اعتراف می‌کنند که قدرت جنگ با ایران را ندارند و اگر چنین قدرتی داشتند لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند و منتظر اجازه از ما نبودند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: در برجام همه تعهدات ر ا به صورت یک طرف انجام دادید و پروتکل الحاقی را داوطلبانه اجرا کردید و محدودیت 8 ساله را قبول و حتی تا 25 و 32 سال را پذیرفتید که قابل تمدید است.
وی ادامه داد: 20 هزار سانتریفیوژ را به 5 هزار رساندید و 11 هزار و 800 کیلو اورانیوم 20 درصد را به 3 درصد تبدیل کردید و بقیه را با کیک زرد مبادله کردید؛ 30 تن آب سنگین موجود در حال حاضر کجاست؟ راکتور اراک که در کوره و قلبش بتن ریخته شد به طوری که دشمنان نیز اعلام کردند که دیگر قابل بازگشت نیست؛ در مقابل  این موارد چه گرفتید؟
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه با توان ایرانی ماهواره به فضا ارسال شد، تصریح کرد: برای هواپیمایی که از دشمن خریداری شده جشن گرفته می‌شود.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه علی‌رغم اینکه مسئولان اعلام می‌کنند فروش نفت بالایی داریم، افزود: تحریم‌های مالی و بانکی هنوز پا بر جا بوده و بانک‌های بزرگ با ایران معامله نمی‌کنند, چرا دشمن را بزک می‌کنید، از دولت انتظار داریم با قدرت و قوت بیشتر مسئله برجام را عزتمندانه دنبال کند.
وی با بیان اینکه از روی وظیفه تذکر می‌دهم و دائما در مورد لزوم همدلی سخنانی مطرح می‌شود که کاملا حرف بجا و درستی است که باید مورد اهتمام و توجه همه قرار گیرد، گفت: درشت‌گویی و ناسزا گفتن خلاف اخلاق و مروت است و البته برخی دم از اخلاق و مروت می‌زنند ولی رعایت نمی‌کنند.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه معمولا کسی که توانایی پاسخگویی منطقی و مجاب کردن منتقدان را ندارد به چنین شیوه‌هایی از جمله فحاشی و مسخره‌کردن متوسل می‌شود، متذکر شد: این کار از سوی مسئولان عالی‌رتبه نه تنها قبیح بلکه اقبح است و عرض می‌کنم برادر من این شیوه سخن گفتن مشکلات را چند برابر می‌کند و راه تعامل سازنده را می‌بندد.
وی با بیان اینکه کسانی که دم از حقوق شهروندی می‌زنند چرا اینقدر کم‌تحمل هستند، ادامه داد: تحمل نکردن منتقدان و تحقیر دیگران با منشوری که اعلام کرده‌اید سازگاری ندارد و اساسا با اعتدال نمی‌سازد و شما با این‌گونه عمل کردن انتقاد را تبدیل به عناد می‌کنید.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با انتقاد از تعطیلی برنامه تلویزیونی "ثریا"  تصریح کرد: این برنامه وظیفه خود را رسالت دیده‌بانی و پیشرفت ایران می‌دانست و بدون سیاسی بازی به دنبال کار خود بود که دستور داده‌اند این برنامه تعطیل شود و این موضوع با بیان اینکه "دانستن حق مردم است" مغایرت دارد.
امام‌جمعه کرج با اشاره به اعدام سه جوان بحرینی بدون دلیل  به دست رژیم آل خلیفه گفت: این موضوع شروع حرکت جدیدی برای نابودی آل سعود پلید و آل خلیفه توسط مقاومت اسلامی بحرین است و مردم باید توجه کنند که این تحرکات ایذایی سنجشی برای واکنش مردم است.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به پیام رهبری به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا تصریح کرد: این پیام دارای نکاتی است که برای ما حجت‌ساز است و همه وظیفه داریم که با کفر و استکبار مبارزه کنیم.
وی در مورد تلاش دشمن برای تسخیر مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و آماده شدن فضا برای انتخابات سال آینده گفت: دشمن به همه این مراکز اعم از خرد و کلان نظر دارد و لازم است که مردم خوب رصد کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنند.