ادامه عملیات آوار برداری در پلاسکو/

معاون عمران وتوسعه امورشهری وزیرکشور:

ادامه عملیات آوار برداری در پلاسکو/نجات جان محبوسان مهمترین ماموریت  1-بهمن-95

 

تهران-ایرنا- معاون عمران وتوسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: مهمترین ماموریت ستاد بحران نجات افراد محبوس درزیر آوار ساختمان پلاسکو است.

به گزارش ایرنا هوشنگ خندان دل، روز جمعه با تاکید بر ادامه عملیات آوار برداری ساختمان پلاسکو تهران اظهار کرد: از ساعات اولیه این حادثه تمام عوامل آتش نشانی با همه امکانات در محل حادثه حاضر و درصدد مهار آتش برآمدند. 
وی گفت: همچنین ازشب گذشته ماموران بی وقفه در تلاش هستند و تمام راه های ممکن برای خروج افراد محبوس را انجام داده و اگر کسی زنده است، نجات یابد. 
وی گفت: از ضلع های مختلف ساختمان پلاسکو با ایجاد و حفر تونل به طبقات زیرین ساختمان وارد شده اند. 
خندان دل، حجم زیاد آوار را از جمله مشکلات عنوان کرد که در این حادثه وجود دارد و گفت: حجم زیاد و سنگینی آوار شراطی سختی را ایجاد کرده است. 
معاون عمران وتوسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور عنوان کرد: عوامل آتش نشانی ایثارگرانه در حال تلاش هستند و از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کنند. 
وی تاکید کرد: ابعاد مختلف این حادثه از سوی ستاد بحران در حال بررسی است، و همانگونه که رهبرمعظم انقلاب هم فرمودند، تمام توجه معطوف به نجات افرادی است . 
ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران حدود ساعت 8 صبح دیروز دچار حریق شد که پس از حدود سه ساعت، 15 طبقه ساختمان بطور کامل تخریب شد و فروریخت. 
خبرنگار:معصومه آقاامینی انتشاردهنده:علی شهیدیان