به‌سمت گمشده‌های نظام می‌رویم


در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش حاجی‌بابایی به کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری/ نامزد نهایی را مردم مشخص می‌کنند/ به‌سمت گمشده‌های نظام می‌رویم 1 – بهمن- 95

مسخره است بیش از چندین هفته از تشکیل این جبهه ادعایی مردمی نمی گذرد که مهره های ا صلی اش حامیان احمدی نژاد واعضای کابینه های نهم و دهم اند .اما ادعا شده که یک جبهه گسترده است که شبکه هایی در همه شهرها وروستاهای کشور دارد.

ایلنا: عضو هیات موسس جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی با تاکید بر این‌که بازگشت به خط امام (ره) از اهداف این جبهه است، گفت: هر کسی که مردم دوست داشتند و به ما القاء کردند، نامزد نهایی است.
حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به فعالیت گسترده جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی، در واکنش به احتمال کاندیداتوری خود به‌عنوان نامزد نهایی این جریان، اعلام کرد: جبهه نیروهای مردمی، یک جبهه گسترده و وسیع است که شبکه‌های خود را در تمام شهرها، شهرستان‌ها و روستاها گسترش داده و تقریباً اکثر جریان‌های ارزش‌گرا را در خود جا داده است.
بازگشت به خط امام (ره) از اهداف جبهه نیروهای انقلاب است
او یکی از ویژگی‌های جبهه مردمی نیروهای انقلاب را رویکرد فراجناحی دانست و گفت: یکی از اهداف جبهه نیروهای انقلاب این است که چگونه می‌توانیم به خط امام (ره) بازگردیم و نکات مثبت را تقویت، و نقاط منفی را برطرف کرده و برادری و اخوت را در جهت رفع مشکلات مردم ایجاد کنیم.
باید متن اصلی اسلام را در انقلاب جایگزین کنیم
نماینده اصولگرای همدان در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد کشور را به‌سمت کارآمدی پیش برده و با رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی، حاشیه‌ها را کنار زده و متن اصلی اسلام را در انقلاب جاگزین کنیم.
او یادآور شد: تفاوت حرکت این جبهه با جریان‌های پیشین این است که این‌بار قصد داریم در جریان انتخاب نامزدها بجای رویکرد بالا به پایین همیشگی، از پایین به بالا اقدام کنیم.
عضو هیات موسس جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی یادآور شد: بر این اساس، درمورد هیچ گزینه‌ای بحثی مطرح نشده و قرار است بنشینیم، صحبت کنیم، بحث کنیم و به جمع‌بندی نهایی برسیم.
هر کسی که مردم دوست داشتند و به ما القاء کردند، نامزد جبهه نیروهای انقلاب است
وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: بنابر این همه باید به‌سمتی حرکت کنیم که آن حرکت عظیم به‌راه بیافتد و هر کسی که مردم آن فرد را محبوب می‌دانند و هرکسی که مردم دوستش داشتند و فکر می‌کنند آن فرد می‌تواند مشکل‌شان را مرتفع کند، و مردم به ما القاء کردند که آن فرد می‌تواند مشکل‌شان را حل کند، همان فرد انتخاب شود.
حضور نمایندگان فعلی و ادوار مجلس در فهرست ۵۵۰ نفره معنای خاصی ندارد
حاجی‌بابایی در پاسخ به این سوال که باتوجه به حضور تعداد قابل‌توجهی از نمایندگان فعلی و ادوار اصولگرا در فهرست ۵۵۰ نفره حامیان جبهه نیروهای انقلاب، آیا احتمال دارد گزینه موردنظر این جبهه برای کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری یکی از نمایندگان مجلس باشد، گفت: به هرحال نمایندگان چه ادواری و چه نمایندگان فعلی، نماد دموکراسی کشور هستند اما حضورشان در این فهرست لزوماً نمی‌تواند معنای خاصی داشته باشد.
نماینده اصولگرای همدان در مجلس دهم اضافه کرد: با این حال حضور نمایندگان در فهرست حامیان جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی می‌تواند این معنا را القاء کند که همه حضور یافتند تا آن هدف بزرگ شکل بگیرد.
عضو هیات موسس جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی همچنین یادآور شد: مهم نیست که چه نامی به این جریان بدهیم، بلکه مهم این است که این حرکت به‌نام جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی برای این آمده که یک سر و گردن بالاتر از این‌که چه کسی اصولگرا است یا اصلاح‌طلب، به‌سمتی حرکت کنیم که نظام و مردم در آن جهت مشکل دارند. به‌عنوان مثال درصورتی که خواست مردم رونق اقتصادی یا مقابله با اشرافی‌گری باشد، باید در جهت این خواست حرکت کنیم.
دلیل شباهت اعضای هیات موسسه جبهه نیروهای انقلاب به کابینه
او همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره این‌که باتوجه به حضور افرادی با تخصص‌های مختلف در میان گروهی که به‌عنوان اعضای هیات موسس جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی آغاز فعالیت این جبهه را اعلام کردند، آیا می‌توان حدس زد که این افراد می‌توانند اعضای کابینه دولت موردنظر این جبهه را تشکیل دهند، گفت: هیچ ایرادی به این مسئله وارد نیست؛ در واقع این مسئله به‌خاطر تاکید جبهه به کارآمدی بود و ما به‌جای این‌که افراد را صرفاً از یک جریان سیاسی خاص گزینش کنیم، با نگاه به نیازها در گزینش افراد اقدام کردیم.
نماینده اصولگرای همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باتوجه به این‌که نگاه جناحی تا پیش از این بارها آزموده شده و به نتیجه نیز نرسیده، سعی داریم یک سر و گردن بالاتر از رویکرد جناحی، به‌سمت گمشده‌های نظام، راه امام و مقام‌ معظم رهبری برویم تا ببینیم آیا بالاخره این رویکرد می‌تواند مشکل مردم را حل کند یا خیر.
حاجی‌بابایی در پایان تصریح کرد: با این حال حرف و نظر نهایی با مردم خواهد بود و آن‌ها هستند که درنهایت تصمیم‌ می‌گیرند، جبهه نیروهای مردمی انقلاب چگونه باید عمل کند.