عصر "ترامپ" آغاز شد

توپِ پُر ترامپ در اولین سخنرانی
واکنش جناح وباندهای رژیم وارونه ولایت فقیه پیرامون رئیس جمهور شدن ترامپ متناقض است .چون جناح وباندهای مدافع برجام نگران اند .چون وحشت ازبرهم زدن ریل طی شده برجام از سوی اوباما از سوی ترامپ هستند تادر نهایت مواجه با خطرتوقف برجام شود  .در مقابل مخالفان برجام که شامل خامنه ای و پاسداران و دلواپسان نگران نشان می شود که ازرئیس جمهور شدن  ترامپ خشنودند .چون ترامپ به پوتین وروسیه  نزدیک شده است . از سوی دیگر پوتین سیاستی که کمک کرد  تاترامپ رئیس جمهور شود. مدتی پیش رسانه های خبری رژیم گزارش دادند قرار است مشابه این سیاست در ایران دنبال شود  . چون با انتقاد به روحانی  کمک می شود تا نامزد نمایش ریاست جمهوری حامی خامنه ای وپاسداران به جای روحانی رئیس جمهور شود  تا با روس ها سیاست  موازی درسوریه به پیش برده شود . تااینکه  زیرآب برجام زده شود وشرایط به سمتی سوق داده شود که پاسداران بتوانند  اهداف دست یابی به سلاح هسته ای را دنبال کنند.
ناگفته نماند که پس ازا ینکه مدتی از ریاست جمهوری بوش پسر سپری شده بود متوجه شد که خاتمی مدعی اصلاح طلب درست است که از نظر کمی آرای بیشتری نسبت به رقیبش درنمایش انتخابات ریاستجمهوری کسب کرد ولی 70% قدرت در اختیار اقلیت 30% است . سپس بوش پسر نتیجه  گرفت وگفت ترجیح می دهم مخاطبم در ایران جریانی باشد که مشت آهنین دارد . پس از آن شاهدبودیم که چگونه بوش با همکاری همین جریان افغانستان وعراق رااشغال نظامی کرد.
ترامپ بعد از ادای سوگند رسما رئیس جمهور آمریکا شد
فرارو- باراک اوباما و دونالد ترامپ پس از ملاقات خصوصی خود با خروج از کاخ سفید، وارد محل برگزاری مراسم تحلیف در مقابل کنگره شدند


در ابتدای این مراسم میشل اوباما و جیل بوش، همسر معاون اول اوباما به جمع حاضران در محوطه برگزاری مراسم پیوستند و دقایقی بعد ملانیا ترامپ وارد محل برگزاری شد. پس از آن، نوبت به باراک اوباما و جو بایدن رسید که با همراهی گروهی از چهره‌های ارشد دموکرات در کنگره به جمع حاضران ملحق شدند. سپس مایک پنس، معاون اول رییس‌جمهوری منتخب وارد محل ادای سوگند شد و در آخر نیز این دونالد ترامپ بود که روی صحنه رفت تا به عنوان رییس‌جمهوری جدید ایالات متحده سوگند یاد کند. پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان، نانسی پلوسی و میچ مک‌مکانل، از چهره‌های ارشد دموکرات و جمهوری‌خواه در کنگره ترامپ را تا جایگاه ادای سوگند همراهی کردند

مراسم تحلیف ترامپ آغاز شد
جان مک‌کین، پل رایان و مارکو روبیو از چهره‌های ارشد حزب جمهوری‌خواه نیز در محل مراسم شدند. دیک چنی، معاون اول جورج بوش پسر نیز در محل برگزاری مراسم حضور یافت. جورج بوش پسر، جیمی کارتر، هیلاری کلینتون و همسرش بیل کلینتون نیز در این مراسم حاضر بودند. برنی سندرز از جمله دیگر چهره‌های سرشناس حاضر در این مراسم بود.


برنی سندرز، رقیب هیلاری کلینتون در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات هم به محل برگزاری مراسم رفته است
دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد

هیلاری کلینتون که حضورش در این مراسم پیش‌تر محل تردید بود، گفته است: امروز من اینجا هستم تا به دموکراسی و ارزش‌های پایدارمان افتخار کنم. هرگز ایمان به کشورمان و آینده‌اش را کنار نخواهم گذاشت.

بر اساس گزارش‌ها حدود ۹۰۰ هزار تن در این مراسم شرکت دارند و منابع خبر از حضور گسترده نیروهای امنیتی در محل برگزاری خبر می‌دهند. برخی از حامیان ترامپ کلاه قرمزی را که او در جریان کپمین خود باب کرده بود، به سر دارند.

صفحه اول سایت کاخ سفید و صفحه توییتر رئیس‌جمهور آمریکا به نام ترامپ و «با شعار با هم آمریکا را دوباره بزرگ کنیم»، تغییر یافت
توپِ پُر ترامپ در اولین سخنرانی


21:58 دونالد ترامپ در بدو ورود خود به کاخ سفید اسنادی را به عنوان رییس‌جمهوری جدید آمریکا امضا کرد.

بسخنگوی دونالد ترامپ اعلام کرد، تصویب روز ملی میهن‌پرستی از جمله اقداماتی بود که ترامپ در اولین حرکت خود در کاخ سفید، سند مربوط به آن را امضا کرد.

به گفته وی، دستور دیگری که ترامپ امضا کرده است، مربوط به فراهم آوردن امکان انتصاب جیمز ماتیس به عنوان وزیر دفاع آمریکا است.


دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد
وی پس از ادای سوگند در ابتدای سخنرانی خود از روسای جمهوری پیشین کشورش قدردانی کرد و در ادامه به انتقاد از وضعیت کنونی نظام حاکم بر کشورش پرداخت.

* گزیده اولین سخنرانی دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا را در ادامه می خوانیم

ترامپ بعد از ادای سوگند خود به عنوان رئیس جمهور از روسای پیشین جمهور حاضر در مراسم و مردم آمریکا تشکر کرد. وی گفت که اکنون مردم آمریکا با هم متحد میشوند تا کشور خود را مجددا بازسازی کنند و تعهدات آن را مجددا یادآور شوند. وی گفت ما با کمک یکدگر مقاصد آمریکا را به پیش خواهیم برد و اینکار را با کمک هم انجام میدهیم.

او گفت: ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ تاریخی است که مردم آمریکا بار دیگر حاکم کشور خود شدند. ما از مرزهای کشورهای دیگر دفاع کرده‌ایم، در حالی که از مرزهای خودمان دفاع نکرده‌ایم. از امروز، آمریکا در اولویت خواهد بود.

ترامپ گفت که ما قدرت از واشنگتن به شما مردم منتقل میکنیم. مردان و زنان فراموش شده کشور ما دیگر فراموش شده نخواهند بود. اکنون همه به شما گوش میکنند. شما آمده اید تا بخشی از میلیون ها نفری باشید که جنبشی را به راه انداخته اند که نظیر آن تا کنون دیده نشده است.
توپِ پُر ترامپ در اولین سخنرانی
ترامپ در ادامه گفت: برای بسیاری از شهروندان آمریکایی یک واقعیت دیگر وجود دارد. کارخانه های تعظیل شده در سراسر آمریکا اکنون مانند تپه هایی همه جا دیده میشود. قتل عام آمریکایی ها در همین جا و اکنون به پایان خواهد رسید. مت همه یک ملت هستیم، یک قلب داریم و قسمی که امروز من یاد کردم قسمی برای همه آمریکایی ها است.

وی گفت میلیاردها دلار به هزینه آمریکایی ها صرف پول دار کردن کشورهای دیگر شده است. ما در حالی که کشور خودمان در حال نابود شدن است دیگر کشورهای دنیا را ثروتمند تر کرده ایم. وی گفت ثروت قشر متوسط آمریکایی از خانه آنها بیرون آمده و در اختیار سایر کشورهای دیگر قرار گرفته است.

دونالد ترامپ ادامه داد: ما نمیخواهیم روش زندگی خود را برای دیگران تحمیل کنیم اما میخواهیم کاری کنیم که مانند یک مثال بزرگ برای آنها بدرخشد. ما در بستر سیاست خود همواره تابع ایالات متحده آمریکا خواهیم بود. وقتی شما قلب خود را برای میهن پرستی باز میکنید، جایی برای پیش قضاوت وجود ندارد.

ترامپ گفت: ما توسط مردان و زنان بزرگ در ارتش خود مورد صیانت هستیم، توسط قانون و مهمتر از همه توسط خداوند حفاظت میشویم. ما دیگر سیاستمدارانی را که فقط حرف میزنند و هیچ کاری نمیکنند، حمایت نخواهیم کرد... زمان برای سخنان پوچ تمام شده است. اکنون زمان اقدام است.

او گفت: "دوباره برنده می شویم، آنگونه که هیچگاه نبرده ایم. آمریکا را با دستان آمریکایی و با کارگران آمریکایی می‌سازیم". آمریکایی بخر و آمریکایی استخدام کن" شعار او خواهد بود.

دونالد ترامپ در پایان سخنرانی خود گفت: ما مجددا آمریکا را قدرتمند خواهیم کرد. ما مجددا آمریکا را ثروتمند خواهیم کرد. ما مجددا غرور آمریکا را باز خواهیم گرداند، و بله ما مجددا آمریکا را با شکوه و با عظمت خواهیم کرد.
دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد

 20:30 - دونالد ترامپ بعد از ادای سوگند، رسما 45 امین رئیس جمهور آمریکا شد

*همه جمعیت برای ادای سوگند دونالد ترامپ و مایک پنس ایستاده اند. مایک پنس کلمات سوگند را تکرار کرد:

"
من مایک پنس رسما سوگند یاد میکنم که از قانون اساسی آمریکا در برابر دشمنان دخلی و خارجی صیانت کنم و به این تعهدات پاینبد باشم و بدون تردید و انصرافی مسئولیت خود را انجام دهم و وظایفی سمتی را که بر عهده میگیرم صادقانه انجام دهم."

*
گفته میشود که همزمان با برگزاری مراسم تحلیف در قسمت های دیگر شهر واشنگتن اعتراضات به اوج خود رسیده است و معترضان با پلیس درگیر نیز شده اند.


مقایسه حضور مردم آمریکا در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ترامپ (تصویربالا) با مراسم تحلیف اوباما در ۲۰۰۹ (تصویرپایین)

دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد

19:47:
خبرنگاران حاضر در مراسم تحلیف می‌گویند جمعیت شرکت‌کنندگان در مقایسه با تحلیف اوباما و جورج بوش به مراتب کمتر است.

19:36:
اوباما و ترامپ وارد ساختمان کنگره شدند.

19:28:
اوباما و ترامپ با لیموزین ریاست‌جمهوری آمریکا راهی ساختمان کنگره شدند.

19:08
در نزدیکی محل تحلیف معترضان با پلیس درگیر شده‌اند. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد شیشه چندین مغازه شکسته است.

19:00  «
شلدون ادلسون» میلیاردر یهودی و حامی مالی حزب جمهوری‌خواه آمریکا و حزب لیکود اسرائیل، برای شرکت در مراسم تحلیف وارد ساختمان کنگره شد.

18:50  «
هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا و رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات به همراه همسرش بیل کلینتون رئیس جمهور پیشین این کشور برای شرکت در مراسم تحلیف ترامپ، وارد ساختمان کنگره شد.

18:20  «
جورج بوش» پسر، رئیس جمهور پیشین آمریکا برای دیدار با ترامپ وارد کاخ سفید شد.

18:10 
دونالد ترامپ به همراه همسر خود «ملانیا» و تیم امنیتی گسترده وارد کاخ سفید شده و از سوی شخص «باراک اوباما» و همسرش «میشل» استقبال شد. آنها بعد از صرف قهوه و گفت‌وگویی کوتاه راهی حیاط غربی ساختمان کنگره خواهد شد.

18:10  «
مایک پنس» معاون ترامپ وارد کاخ سفید شده و مورد استقبال «جو بایدن» معاون اوباما قرار گرفت.

18:00 
وی بعد از بجا آوردن آیین‌های مذهبی، کمتر از نیم ساعت دیگر برای دیدار با اوباما وارد کاخ سفید شده و سپس راهی مراسم تحلیف می‌شود. «باراک اوباما» برای تحویل کاخ سفید آماده می‌شود.

ملانی ترامپ بانوی اول آمریکا شد و بعضی کسبه اسلوونی، زادگاه او، از این فرصت برای فروش محصولاتشان استفاده می کنند
دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد


17:35 
ترامپ در آغاز تشریفات مراسم ادای سوگند و به رسم روسای جمهور سابق برای دعا به همراه همسرش در کلیسای سنت جان حضور پیدا کرده است.

17:00 
مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا امروز جمعه 20 ژانویه (1 بهمن) در شهر واشنگتن پایتخت ایالات متحده آغاز شد.