60 درصد خوردنی ها در روسیه زیان بار است


60 درصد خوردنی ها در روسیه زیان بار است8 اسفند – 95

مسکو - ایرنا - سازمان بازرسی مواد غذایی روسیه سهم مواد غذایی زیان آور برای سلامتی در فروشگاههای این کشور را بین 30 الی 60 درصد اعلام کرد که در برخی شاخه های مصرفی بیشتر نیز می شود.

به گزارش ایرنا، در گزارش سازمان بازرسی مواد غذایی روسیه که امروز (شنبه) انتشار یافت، آمده است: در بسیاری موارد، اصول بهداشتی در عرضه مواد غذایی در فروشگاهها رعایت نمی شود که شمار آنها بسیار زیاد است.
این سازمان دولتی افزوده است: کارشناسان سازمان بازرسی مواد غذایی سال 2016 بیش از 56 هزار مرکز تولید و عرضه مواد غذایی را بازرسی کردند که مشخص شد، 66 درصد تولیدکنندگان اصول استاندارد بهداشتی تولید و نگهداری مواد را نقض کرده اند.
در گزارش سازمان بازرسی مواد غذایی روسیه خاطرنشان شده است: کارشناسان همچنین 73 هزار محموله مواد غذایی را به دلیل غیرقابل مصرف بودن توقیف کردند و بیش از سه هزار نیز فاسد اعلام شد.
بازرسان همچنین دست کم یکصد نوع کالا را شناسایی کردند که نام کارخانه های بدون وجود خارجی روی آنها قید شده بود و با وجود اینکه محل و زمان تولید نامعلوم بود، اما در فروشگاهها عرضه شده بود و مشتریان نیز خریداری می کردند.
با وجود این همه کشفیات حتی یک فروشگاه عرضه کننده این کالاها مجازات نشده است، زیرا هیچ قانونی مراکز فروش مواد غذایی را ملزم به انجام تحقیقات در مورد عرضه کننده کالا نمی کند تا بداند کارخانه تولید مواد غذایی وجود خارجی دارد یا غیرواقعی است.
از سوی دیگر در نشستی که شورای فدراسیون (مجلس سنا) روسیه در باره امنیت غذایی برگزار کرد، شرکت کنندگان تاکید کردند باید ساختاری برای کنترل کیفیت و امنیت مواد غذایی از نقطه آغاز تولید مواد اولیه تا روند فرآوری و عرضه در فروشگاهها ایجاد شود.
اروپام 391* انتشار دهنده: مولوی نیا