رهبر جهاد اسلامی: راه حل «دو دولت» از ابتدا پروژه ای شکست خورده بود

رهبر جهاد اسلامی: راه حل «دو دولت» از ابتدا پروژه ای شکست خورده بود 8 اسفند – 95
چون نقش مخرب وتفرقه افکن  رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه در بین نیروهای فلسطینی و همکاری با دست راستی های تندروی اسراییلی اجازه به پیشرفت مذاکره صلح برای تشکیل دو کشور مستقل اسراییل و فلسطین تا حال را نداده است.
تهران – ایرنا – محمد الهندی از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز شنبه گفت که راه حل «دو دولت» از ابتدا پروژه ای شکست خورده و مرده بود.
به گزارش پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، وی در همایشی در نوار غزه گفت: رژیم صهیونیستی در اجرای راه حل موسوم به «دو دولت» شکست خورده است و دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سوگ این پروژه مرده بود.
این رهبر جنبش جهاد اسلامی ادامه داد: رژیم صهیونیستی این پروژه را به عنوان شعار مطرح کرد ولی در واقعیت هر روز مساحت گسترده ای از اراضی فلسطین در کرانه باختری را مصادره می کند.
الهندی عنوان کرد: همه گزینه های رژیم صهیونیستی در نزاع فلسطینی – اسرائیلی به ویژه راه حل دو دولت غیر قابل اجرا است.
وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی دشمن همه است و نمی تواند دوست کسی باشد، افزود: ما واقعیت ناامید کننده کشورهای عربی را درک می کنیم به همین علت خواهان ادامه پروژه مقاومت فلسطین و نبرد با دشمن صهیونیستی هستیم.
خلیل حیه عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطی (حماس) نیز روز گذشته (جمعه) در غزه، با بیان اینکه طرح تشکیل دو دولت دیگر از بین رفته، خواستار آزادی کامل فلسطین شد.
وی افزود: طرح تشکیل کشوری فلسطینی و یهودی از بین رفته ما با دشمنی که سرزمین مان را غصب کرد و خانه های ما را ویران کرده، خواهیم جنگید و برای آزادی باقی سرزمین مان تلاش خواهیم کرد.
عضو دفتر سیاسی حماس با تاکید بر اینکه اشغالگران هیچ جایگاهی در سرزمین ما ندارند، گفت: مردم فلسطین تقسیم سرزمین شان را نمی پذیرند و با اشغالگران خواهیم جنگید تا آن ها را از سرزمین مان بیرون کنیم.
راه حل موسوم به تشکیل دو کشور پس از شکست اعراب در جنگ سال 1967 با رژیم صهیونیستی مطرح شد و مبتنی بر تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل در کنار یکدیگر است.
قطعنامه 242 شورای امنیت سازمان ملل متحد در نوامبر 1967، ساختاری حقوقی برای راه حل تشکیل دو دولت ارائه داد.
خاورم*9364*1144مترجم:محسن عزیزی* انتشار دهنده: علیرضا جباری