تلف شدن نهنگی در چابهار

تلف شدن نهنگی در چابهار8 اسفند – 95

چابهار - ایرنا - مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: افراد محلی با مشاهده لاشه یک نهنگ بزرگ در ساحل بندر رمین چابهار که به دلیل نامعلومی تلف شده بود، موضوع را به اداره شیلات اعلام کردند.
هدایت الله میرمرادزهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارشناسان شیلات و محیط زیست چابهار به محل اعزام شده و در حال بررسی دلیل مرگ این نهنگ هستند.
وی با بیان اینکه چابهار به آب های اقیانوسی متصل است و هزاران گونه جانوری در دریای چابهار و کنارک زیست می کنند، خاطرنشان کرد: علت مرگ این نهنگ در دست بررسی است.
سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3042 **6081
خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: حیدر سرایانی