مشكلات مردم خوزستان عذاب الهي يا ناكارآمدي دولت ؟!

 اوین نامه ی کیهان 7 اسفند -95
رئيس جمهور مسائل خوزستان را به عذاب الهي نسبت داد: مشكلات مردم خوزستان عذاب الهي يا ناكارآمدي دولت ؟!
 معلوم است که سربازجو شریعت نداری تحریف گر ووارونه گوی که سانسورچی است  .برای همین پیوسته خبرهارا خراطی وجراحی می کند  . برای همین  می گوید بحران خوزستان و  سراسر کشور تاکارآمدی دولت روحانی است در حالی که محصول همه دولتمردان در 38 سال و همه نهادهای حکومتی وارگان های سرکوبگر و رژیم غارتگر قرون وسطایی ضد ملی و ضد ایرانی ولایت فقیه می باشد ..

رئيس جمهور در نشست مشترک کارگروه ملي مقابله با ريزگردها و شوراي اداري که روز پنجشنبه در استانداري خوزستان برگزار شد مشکلات خوزستان را به عذاب الهي نسبت داده و گفت : در برخي روايات آمده اگر معروف را زير پا گذاشتيد و منکر ترويج شد، عذاب الهي نازل مي شود و برخي عذاب ها نيز همين است که ما مي بينيم.
    به گزارش تسنيم رئيس جمهور در نشست مشترک کارگروه ملي مقابله با ريزگردها و شوراي اداري با اشاره به اينکه در روايات آمده اگر معروف را زير پا گذاشتي و منکر ترويج شد عذاب الهي نازل مي شود، تاکيد کرد: برخي از عذاب ها همين هايي است که ما مي بينيم، معروف و منکر فقط نماز و دروغ نيست منکر دامنه اش خيلي وسيع است هر کار زشت و ناپسند منکر و هر کار شايسته و درست معروف خواهد بود.

    وي خطاب به حاضران گفت : اگر سرزمين خود را آباد کنيم و درختکاري انجام دهيم جزو نماز و روزه نيست ولي معروف است، ما بايد معروف ها را انجام دهيم.

    اظهارات روحاني درباره مرتبط دانستن مشکلات و بحران موجود در خوزستان به عذاب الهي در حالي است که رئيس جمهور از تهران به خوزستان رفته بود تا به بحران رسيدگي کرده و از نزديک در جريان امور قرار گيرد.

    سوال اينجا است که اگر مشکلات موجود عذاب الهي و ناشي از ترک امر به معروف و نهي از منکر است، مي شد اين حرف را از تهران نيز خطاب به مردم گفت!

    نکته ديگر آن که روحاني و مسئولين دولت يازدهم تاکنون دولت هاي سابق را در ناکامي ها و ناکارآمدي ها مقصر مي دانستند و هر چه که مي شد پاي دولت قبل در ميان بود. اظهارات جديد روحاني نشان مي دهد که گويي اين بار عذاب الهي جايگزين دولت سابق شده و استدلال هاي موازي براي توجيه ناکارآمدي ها پيدا شده است!

    مسئله ديگر آن که اگر عذاب الهي نيز در ميان باشد بر اساس استنادي که رئيس جمهور به روايات و احاديث مي کند اين عذاب به رفتار و مردم شريف خوزستان بر مي گردد يا عملکرد و ناکارآمدي دولتمردان؟! مردم خوزستان چه بايد مي کردند که انجام نداده اند؟ کدامين معروف را ترک و کدامين منکر را مرتکب شده اند؟ پاسخ مشخص است ؛ مردم خوزستان در طول تاريخ اين مرز و بوم شهداي بسياري را در حراست از اسلام و خاک اين سرزمين تقديم کرده اند و اگر عذابي نيز باشد ناشي از ناکارآمدي و خبط و خطاي مسئولين است نه مردم. 

    گفتني است اظهارات روحاني با واکنش مردم خوزستان روبرو شده و امام جمعه شهرک طالقاني با انتقاد شديد از بيانات رئيس جمهور در سفر به استان خوزستان، اظهار کرد: رئيس جمهور براي چشم پوشي از ناکارآمدي دولت تدبير و اميد بحث عذاب الهي را پيش کشيد. آيا عذاب الهي فقط براي مردم خوزستان است؟ آيا همه مردم خوزستان گناهکار و مردم تهران و ديگر مناطق کشور بي گناه اند؟ آيا رئيس جمهور مي توانست چنين حرفي را در تهران و ديگر مناطق کشور بزند؟

    حجت الاسلام سيدسلمان هاشمي تصريح کرد: ما منکر وجود اين روايات نيستيم، اما عنوان کردن اين موضوع توسط رئيس جمهور ترفندي براي فرار از پاسخ به سوالات موجود و براي پنهان کردن ناکارآمدي دولت تدبير و اميد بود. متاسفانه رئيس جمهور به جاي مرهم گذاشتن بر زخم مردم خوزستان، روي اين زخم نمک پاشيد و مردم اين استان هرگز اين حرف را فراموش نخواهند کرد.

    
    
ضرورت تلاش و همت جدي مسئولان براي رفع مشکلات
    روحاني همچنين در جلسه شوراي اداري استان خوزستان با ابراز خوشحالي از حضور مجدد در اين استان و اشاره به عمليات خيبر اظهار کرد: امروز در محل انجام اين عمليات بزرگ پديده اي به نام گرد و خاک به وجود آمده است که نياز است همه مسئولان با همت جدي براي رفع آن تلاش کنند.

    روحاني با بيان اينکه نبايد در کشور ناميدي و ياس بوجود آيد ادامه داد: ما نگران مشکلات نيستيم، زيرا در هر نقطه اي مشکل پيش مي آيد، ما بايد با برنامه ريزي و اقدامات خود درصدد رفع اين مشکلات به صورت جدي باشيم.

    روحاني با اشاره به اينکه ريزگردها فقط مربوط به ايران نيست و در همه کشورها به ويژه کشورهاي حوزه خليج فارس و منطقه خاورميانه وجود دارد خاطرنشان کرد: مردم خوزستان چند سال است که با مشکل گرد و خاک مواجه هستند و اين مشکل را مي شناسند.

    روحاني با بيان اينکه بايد در مقابل مشکلات ايستادگي کرد و نبايد عقب نشيني داشت، تصريح کرد: هرچند که امکانات موجود در کشور مناسب و کامل نيست، بايد از تمام اين ظرفيت ها براي رفع مشکلات کشور به ويژه استان خوزستان تلاش داشته باشيم.

    وي با اشاره به برنامه هاي صورت گرفته هيئت دولت در استان خوزستان گفت: مسئله گرد و خاک يک موضوع پيچيده است و همه آن دست ما نيست، قسمتي از آن نيز به کشورهاي منطقه و گفت و گوهاي بين المللي مربوط مي شود ولي ما توان خود را براي رفع آن در سطح منطقه به کار خواهيم گرفت.

    وي در پايان گفت: به عنوان يک هديه سفري به مردم خوزستان قول مي دهيم در جهت رفع مشکلات آب و فاضلاب تا پايان کوشا باشيم و دولت از هيچ تلاشي در اين رابطه دريغ نخواهد کرد.

    رئيس جمهوري در بدو ورود به فرودگاه اهواز در جمع خبرنگاران گفت: از آغازين روزهايي که استان و اهواز با مشکل ريزگردها که با مشکلات متعدد ديگر همراه و منجر به قطعي آب، برق و ارتباطات شد، دولت براي رفع اين مشکلات و جلوگيري از تکرار آن، برنامه ريزي کرده و اقدامات لازم را انجام داده است.

    وي با بيان اين که «امروز در اهواز جلسه ويژه اي در راستاي حل مسئله ريزگردها تشکيل و نتايج آن به اطلاع مردم خواهد رسيد»، گفت: امروز به مردم اهواز اعلام مي کنيم بر اساس گزارش وزير نيرو و شرايطي که پيش بيني شده، ديگر شاهد قطعي آب نخواهند بود و تلاش هاي زيادي هم براي رفع مشکل قطعي برق در حال انجام است.

    
    
تامين آب شهر اهواز حتي در صورت قطع برق
    روحاني با حضور در تصفيه خانه شماره ٢ اهواز، از مراحل تامين برق مطمئن و اضطراري تاسيسات آب شرب کلانشهر اهواز از طريق نصب ژنراتور براي جلوگيري از خسارات ناشي از نوسانات و قطعي برق سراسري بازديد کرد.

    همچنين با دستور روحاني، ديزل ژنراتور تامين برق اضطراري مورد نياز تجهيزات در سيستم آبرساني اين تصفيه خانه مورد بهره برداري قرار گرفت.

    به گزارش ايسنا، بر اين اساس آب شهر اهواز حتي در صورت قطع برق نيز تامين خواهد شد.

    خبر ديگر اين که رئيس جمهوري روز پنجشنبه از مراحل اجرايي طرح جمع آوري گازهاي همراه نفت مخازن بنگستان آماک در استان خوزستان بازديد کرد.

    پيشگيري از انتشار آلاينده هاي زيست محيطي از طريق جمع آوري، آبزدايي و شيرين سازي گازهاي ترش و تبديل اين گازها به گاز شيرين غني، از اهداف اجراي اين طرح است.

    از سوي ديگر رئيس جمهور در ادامه برنامه هاي سفر به استان خوزستان از پست ٢٣٠ کيلو ولت مهديس اهواز بازديد کرد.

    رئيس جمهور با تقدير از تلاش هاي نيروهاي خدوم صنعت برق کشور در استان خوزستان براي رفع مشکلات ناشي از پديده ريزگردها و شست وشوي مقره ها بر لزوم تامين شرايط، امکانات و تجهيزات مورد نياز براي جلوگيري از قطعي هاي گسترده برق بويژه در شرايط غيرمترقبه و اضطرار تاکيد کرد.

    
    
بازديد روحاني از طرح تثبيت خاک و بيابان زدايي
    روحاني در ادامه برنامه هاي سفر به استان خوزستان با حضور در يکي از کانون هاي مهم و بحراني حومه اهواز از طرح بيابان زدايي، تثبيت خاک و نهال کاري براي جلوگيري از وقوع پديده ريزگرد با منشا داخلي بازديد کرد.

    رئيس جمهوري در اين بازديد با توضيح مديران و مسئولان جهاد کشاورزي و محيط زيست استان خوزستان در جريان اقدامات و روند پيشرفت طرح هاي مربوط به بيابان زدايي و مقابله با پديده ريزگرد در اين منطقه قرار گرفت.

    
    
نامه 1000 نفر از دانشجويان خوزستاني به رئيس جمهور
    هزار نفر از دانشجويان خوزستان در نامه اي به رئيس جمهور ضمن تاکيد بر گلايه مندي مردم از تحقق نيافتن وعده هاي دولت، از روحاني خواستند با حضور در دانشگاه شهيد چمران به سوالات مردم و دانشگاهيان درباره عملکرد دولت پاسخ دهد.

    به گزارش فارس، دانشجويان در ادامه با بيان اينکه ذهن مردم و علي الخصوص دانشجويان فرهيخته خوزستان مملو از سوالات ريز و درشت درباره عملکرد دولت و مشکلات استان است، اعلام کردند: آقاي روحاني دانشجويان خوزستاني انتظار دارند که فرمايش رهبر معظم انقلاب مبني بر لزوم حضور مسئولين در دانشگاه ها و پاسخگويي به پرسش هاي دانشجويان را نصب العين قرار داده و ضمن حضور در دانشگاه به سوالات دانشجويان پاسخ گوييد.

    
    
قطع برق برخي از مناطق اهواز 
    بارش باران از صبح روز پنجشنبه در استان خوزستان سبب قطع برق در برخي از مناطق کلانشهر اهواز شد.

    قطعي برق در برخي مناطق اهواز در حالي روي داد که اين کلانشهر ميزبان رئيس جمهور بود.

    عصر پنجشنبه برق مناطقي همچون شهرک برق، قسمتي از بوستان و بخشي از کوي سعدي قطع شد.

    خبر ديگر اين که کارگران گروه ملي صنعتي فولاد اهواز و فعالان محيط زيست همزمان با ورود رئيس جمهور به خوزستان اطراف ميدان فرودگاه دست به تجمع زدند.

    کارگران گروه ملي صنعتي فولاد اهواز در اين تجمع خواهان پرداخت مطالبات خود از سوي اين شرکت شدند.

    علت تجمع کارگران اين شرکت عدم پرداخت معوقات، عدم پرداخت حق بيمه و عدم تمديد دفترچه بيمه آنها از مهر ماه امسال است.

    از سوي ديگر جمعي از فعالان محيط زيست و شهروندان ايذه اي صبح ديروز با تجمع در مقابل سد کارون 3 و در دست داشتن پلاکاردهايي با موضوعيت بي آبي ايذه، خواستار توجه و نگاه مسئولان کشوري و استاني به اين شهرستان شدند.

    اين حرکت براي بار چندم در اين شهرستان صورت مي گيرد و تجمع کنندگان از بي توجهي هاي مسئولان دولتي در سفرهاي خود به خوزستان نسبت به شهرستان ايذه و مشکلات موجود در آن گلايه مند هستند.

    
    
اعتراض به ابتکار
    علي ساري نماينده اهواز در حاشيه جلسه شوراي اداري به اظهارات معصومه ابتکار رئيس سازمان محيط زيست واکنش نشان داد.

    ابتکار مدعي بود که تالاب هاي خوزستان در حال آبگيري هستند و مردم مشغول ماهيگيري در آن هستند، علي ساري نماينده اهواز با صداي بلند ضمن اعتراض به اين ادعاهاي ابتکار از جاي برخاست و با فرياد اظهار کرد: چرا دروغ مي گويي کجاي هور آب دارد که ما نمي بينيم؟!! کجا مردم خوزستان در حال ماهيگيري در تالاب ها و هورها هستند؟

    ساري در حالي که استاندار خوزستان و حسنوند نماينده انديمشک به دنبال ساکت کردن وي بودند خاطرنشان کرد: خانواده من در نزديکي من زندگي مي کنند کجاي هور آب دارد که ما نمي بينيم؟!

    
    
آمدي جانم به قربانت ولي حالاچرا؟!
    همچنين به گزارش خبرنگار کيهان نماينده شادگان هنگام سخنراني خطاب به رئيس جمهور گفت: آمدي جانم به قربانت ولي حالاچرا؟

    وي خطاب به وزير جهاد کشاورزي نيز اظهار داشت : آقاي حجتي کانون هاي ريزگرد مرتع هايي هستند که در دوره شما به بيابان تبديل شد. نخلستان هاي خوزستان در دوره تصدي شما خشکيد.