پسر 'کلی' درفرودگاه فلوریدا بازداشت شد

پسر 'کلی' درفرودگاه فلوریدا بازداشت شد8 اسفند – 95

تهران-ایرنا- خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: مقامات اداره مهاجرت آمریکا «محمد علی جونیور» پسر 44 ساله «محمد علی کلی» بازیکن بوکس مشهور آمریکایی را در فرودگاه فلوریدا بازداشت کرده اند.
به گزارش ایرنا، این خبرگزاری روز شنبه گزارش داد: «کریس مانسینی» وکیل پسر این بوکس باز سنگین وزن آمریکایی، به روزنامه محلی «کوریور» در شهر لوییویل (بزرگترین شهر ایالت کنتاکی آمریکا) گفت: محمد علی جونیور در تاریخ 7 فوریه (19 بهمن) به همراه مادرش «خلیله کاماچو-علی/ Khalilah Camacho-Ali» همسر دوم کلی از جاماییکا باز می گشت که در فرودگاه بین المللی «فورت لادردیل هالیوود» بازداشت شد.
مانسینی گفت مقامات برای مدت تقریبا دو ساعت از وی بازجویی کردند و بارها از او پرسیدند «اسمت را از کجا آوردی؟» و «آیا مسلمان هستی؟»
وی افزود: مقامات پس از تایید مسلمان بودن وی به سوالات خود ادامه دادند. محمد علی جونیور متولد فیلادلفیا است و گذرنامه آمریکایی دارد.
مقامات حفاظت مرزی و گمرک آمریکا می گویند نمی توانند درباره وضعیت مسافران به صورت انفرادی اظهار نظر کنند اما همه مسافران بین المللی مشمول بازرسی های این اداره هستند.
روزنامه یو اس ای تودی نیز در گزارشی در همین زمینه به نقل از وکیل محمد علی جونیور نوشت: وی به دلیل «ممنوعیت سفر» به آمریکا بازداشت شده است.
مانسینی گفت: برای خانواده محمد علی کلی کاملا مبرهن است که این بازداشت کاملا با تلاش های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره منع ورود مسلمانان به آمریکا ربط دارد.
مقامات فرودگاه فورت لادردیل روز جمعه از پاسخگویی فوری در این زمینه خودداری کردند.
محمد علی کلی با نام قبلی «کاسیوس مارسلوس کلی» در ایران به محمد علی کلی شهرت دارد. وی بوکسور حرفه ای سنگین وزن آمریکایی است که به عنوان برترین مشت زن تاریخ بوکس در این وزن شناخته می شود.
به گزارش ایرنا، فرمان اجرایی ترامپ که در تاریخ 7 بهمن امضا شد، شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان را از ورود به خاک آمریکا منع می کند. صدور این فرمان اجرایی که فعلا به تعویق در آمده است خشم عمومی را در داخل و خارج آمریکا برانگیخت و به بروز تظاهرات گسترده در خیابان های این شهر و خارج از آن منجر شد.
اروپام**9158
مترجم: بهجت عباسی**انتشار دهنده: فریبا مدنی