تاکید امام جمعه شیراز بر تسریع در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان فارس


تاکید امام جمعه شیراز بر تسریع در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان فارس   7اسفند-95
چرادر چنین  وقوع وقایعی از ارگان های سرکوبگر همچون پاسداران و بسیج که همه جا برای سرکوب نقش ایفا می کنند خواسته نمی شود تا کمک وامداد رسانی کنند؟ یااینکه  چرااز هزیه سرکوب گری و  تولید موشک وجنگ افروزی برون مرزی شان کاسته نمی شود تاکمک به بازماندگان سیلاب های استان فارس و سایر استان های سیل زده دیگر کشور شود؟
شهر سیل زده بردسیر - کرمان
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز بر لزوم توجه جدی و سریع‌تر به وضعیت سیل‌زدگان استان و رفع مشکلات آنان در ایامی که به پایان سال نزدیک می‌شویم، تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به انعکاس وسیع اخبار سیلاب در فارس، گفت: چقدر ما روی این سیلاب مانور خبری دادیم، تازه گفتیم خب چیزی نیست در مقابل نعمت‌های الهی این زیان و خطرش هم چیزی نبوده. بله قبول داریم اما موقعی که فلان خانه ویرانه شده و ما می‌خواهیم برایش اعتبار بگیریم این جور حرف می زنیم؟ مسئولین عزیز برسید به حال این مناطقی که در استان سیلاب این‌ها را بیچاره کرده است.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه ظرف مدت کوتاهی تمام زندگی بعضی از ساکنان در روستاها و شهرهای جنوبی فارس نابود شده است، گفت: زندگی یک عروس و داماد که تازه ازدواج کرده‌اند به کلی نابود شده است، اینها کی دیگر می‌توانند برای خود زندگی تامین کنند؛ باید مقداری پول نقد در اختیار آنان قرار داد باید کمکشان کرد تا امکانات زندگی تهیه کنند.
آیت‌الله ایمانی خواستار سرعت عمل مسئولان در رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان و رفع مشکلات آنان شد و گفت: دو هفته که از این موضوع گذشت،‌ آب‌ها از آسیاب می‌افتد و فراموش می‌شود؛ من منکر زحماتی که انجام شده نیستم اما می‌گویم کار تمام نشده بلکه آغاز شده است و باید جهادی کار کرد.
امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به اینکه زمان کوتاهی تا پایان سال 95 باقی است، لزوم ارائه گزارش عملکرد قوای سه‌گانه در حوزه اقتصاد مقاومتی و نتایجی که این عملکردها عاید مردم کرده است را یادآور شد.
او اضافه کرد: امسال سال اقدام و عمل بوده و انتظار داریم مسئولان نتیجه اقدام و عمل را گزارش دهند و بیان کنند که در زمینه رکود، تورم، اشتغال، تولید و بیکاری چه اقداماتی انجام داده‌اند.
ایمانی با تصریح اینکه وقت بیان اینکه دیگران چه خلافی انجام داده‌اند همیشه وجود دارد، گفت: اکنون زمان پاسخ‌گویی در خصوص عملکردهای پیرامون شعار سال و تحقق آن است.
امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین در هفته گذشته، به بیان اهمیت این کنفرانس پرداخت و گفت: در بیان اهمیت این رویداد همین بس که مقام معظم رهبری شخصا در آن شرکت و سخنرانی بیان فرمودند.
او موضوع مقاومت و ایستادگی و اینکه زنجیره مقاومت را باید توسعه و گسترش داد را نکته‌ای اساسی، عنوان و با بیان اینکه زنجیره مقاومت کار را بر اسرائیل تنگ کرده و تنگ‌تر هم خواهد کرد، گفت: افول دولت اسرائیل که بعد از انقلاب اسلامی آغاز شده به برکت مقاومت و شکل‌گیری و تداوم زنجیره مقاومت بوده است، به برکت حضور مردمی مقاوم در جنوب لبنان و بعد در غزه و بعد در سوریه و در جای جای کشورهای اسلامی و می‌رسد روزی که وعده الهی عملی و این رژیم جعلی به تمام معنا نابود شود.
آیت‌الله ایمانی اعتقاد دارد که آنچه از غصب سرزمین فلسطین و آواره ساختن مردم و ظلم هایی که هر روز بر مردم فلسطین روا می‌شود، مهمتر می‌نماید، همکاری و همراهی بعضی از کشورهای عربی و اسلامی با اسرائیل است. انسان این همراهی و این همکاری را چگونه توجیه کند، اینکه یک کشور مسلمان با ادعای اسلامی بودن، یک کشور عربی با تعصب عربیت کنار اسرائیل بنشیند و بر ضد مردم فلسطین توطئه کند و شریک گناهان، ستم‌ها و ظلم‌های اسرائیل شود.
آیت‌الله ایمانی گفت: این کنفرانس به‌قدر اثرگذار بود که کنفرانس مونیخ با ناراحتی و با عصبانیت امریکا، عربستان، اسرائیل، ترکیه و همه اذناب آنان همراه بود. اگر حرکات ایران تأثیر گذار نبود، اگر مقاومت کمر آنها را نشکسته، اگر مقاومت حلقه محاصره را بر آن‌ها تنگ نکرده بود، این چنین به یاوه سرایی نمی‌افتادند که ببینید ترکیه و عربستان هر چه اسرائیل دیکته می‌کند را قرائت کنند.
او تصریح کرد: این بدبختی و بیچارگی جهان اسلام است که یک کشور که خودش را خادم حرمین شریفین می داند بیاید کنار قصاب‌های بین المللی، آدم کش های حرفه ای و کودک کش ها بنشیند؛ این‌ها علیه کی حرف می زنند؟
آیت‌الله ایمانی همچنین با اشاره به سیل اخیر استان فارس و بعضی از استان‌های جنوبی کشور، مواضع رهبر معظم انقلاب در این خصوص را حکیمانه دانست و با اشاره به اینکه مشکلات دریاچه ارومیه جای خود داشته و مشکلات تالاب‌های فارس نیز جایگاه و اهمیت خاص خود را دارد، خواستار انجام اقدامات اساسی برای حل مشکلات فارس شد.
او با اشاره به مشکلاتی که هم‌اینک به واسطه خشکسالی در فارس وجود دارد و گریبانگیر دریاچه‌ها و تالاب‌های منحصر به فرد این استان شده است، خواستار برداشته شدن قدم‌هایی تاثیر گذار در این زمینه و دفاع قاطعانه از حقوق استان فارس شد.
امام جمعه شیراز همچنین ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را تسلیت گفت و اضافه کرد: بانوی بزرگ اسلام بانوی نمونه‌ای بود در عرصه‌های مختلف و در هنگامی که پدر در قید حیات بود و حکومت تشکیل داده بود یار و یاور پدر بود در برپایی حکومت‌، در جنگ ها کنار شوهر و مسلمانان بود و بعد از پدر هم از حریم ولایت و امامت تا حد جان دفاع کرد.

آیت‌الله ایمانی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) مبارزی نستوه، سیاست‌مداری آگاه و تمام معنا بود که از تمام امکاناتش برای پیشبرد هدف خود استفاده کرد.