روسیه: پیش‌نویس قطعنامه تحریم مقامات سوری را وتو می‌کنیم


روسیه: پیش‌نویس قطعنامه تحریم مقامات سوری را وتو می‌کنیم  7اسفند-95
البته تهدید روس ها به وتو کردن پیش نویس قطعنامه تحریم مقامات سوری نه دردفاع از اینان که دردفاع از حضور نظامی اش درسوریه اشغال وویران شده است که بااین پوشش مخالفت تحریم مقامات سوری توجیه می شود.

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل
یکی از دیپلمات های ارشد روسیه در سازمان ملل گفت، مسکو آماده است تا پیش‌نویس قطعنامه‌ تحریم علیه سوریه را که به بهانه استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان در دستور کار قرار گرفته، وتو کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر سافرونکف، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل پس از نشست شورای امنیت درباره پیش نویس این قطعنامه گفت: بحثی درباره پیش نویس قطعنامه  مطرح شده است. فشارهای مضاعف بر تحقیقات تیم مشترک سازمان منع تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه وجود دارد که باعث به وجود آمدن یک نتیجه یک طرفه شده است. اگر این قطعنامه به رای گذاشته شود، ما آن را وتو می کنیم.
روسیه که یکی از بزرگترین حامیان دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است تاکنون نگذاشته چنین طرح‌هایی از طریق شورای امنیت علیه دمشق به ثمر برسد.
نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز گفت: چقدر دیگر روسیه به حمایت از سوریه می پردازد و کارهای دولت اسد را توجیه می کند؟
وی به خبرنگاران پس از رای گیری قریب به اتفاق برای تحقیق درباره اینکه آیا سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده یا خیر، گفت: نتایج مشخص شده و برخی این نتایج را دوست ندارند. این واقعا مضحک است.
پیش نویس این قطعنامه برای قرار دادن 11 فرمانده ارتش سوریه و مقام های نظامی و 10 تن از مقام های دولتی دمشق و شخصیت های حقوقی از جمله خود رئیس جمهور است.
همچنین در این پیش نویس بلوکه کردن اموال و ممنوعیت سفر برای اشخاص حقیقی و حقوقی در تمامی کشورهای عضو سازمان ملل خواسته شده است.
سفیر انگلیس در سازمان ملل نیز گفت که هرچه سریعتر این پیش نویس به رای گذاشته می شود.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی مدعی شده که نیروهای دولتی سوریه مسئول سه حمله با استفاده از گاز کلر هستند و داعش نیز از گاز خردل استفاده کرده است؛ دولت دمشق استفاده از این مواد شیمیایی را رد کرده است.