مخالفت با ادغام بازارهای بورس لندن و آلمان در چارچوب توافقی 25 میلیارد پوندی

مخالفت با ادغام بازارهای بورس لندن و آلمان در چارچوب توافقی 25 میلیارد پوندی 10فروردین-96

لندن - ایرنا - اتحادیه اروپا روز چهارشنبه همزمان با سرآغاز روند خروج رسمی بریتانیا از این این اتحادیه، با ادغام بازارهای بورس لندن و آلمان در چارچوب یک معامله 25 میلیارد پوندی، ممانعت به عمل آورد و اعلام کرد این مساله موازنه بازار بورس در اروپا را به هم خواهم ریخت.


به گزارش ایرنا، این معامله 25 میلیارد پوندی در حالی قرار بود صورت گیرد که 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه با فعال کردن ماده پنجاه پیمان لیسبون روند رسمی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را کلید زد.
براساس معامله یاد شده، بازارهای بورس لندن (LSE) و آلمان ( Deutsche Boerse)قرار بود ،دفتر مرکزی آن در لندن ایجاد و با بازارهای بورس آمریکا رقابت کند.
با این حال شبکه خبری اسکای نیوز در گزارشی روز چهارشنبه به نقل از «مارگارت وستاگر»، عضو کمیسیون تنظیم مقررات اتحادیه اروپا گفت: ادغام بازارهای بورس لندن و آلمان به شدت فضای رقابت تحت تاثیر قرار می داد. لذا در حالی که دو طرف قادر نبودند تا نگرانی های ما را در این زمینه مرتفع کنند، کمیسیون تنظیم مقررات اتحادیه اروپا با این معامله مخالفت کرده است.
اسکای نیوز افزود: بازار بورس لندن نیز در واکنش به مخالفت اتحادیه اروپا اعلام کرد: این معامله سبب ایجاد بازاری پیشرو در ابعاد جهانی می شد که قادر بود تا از 23 میلیون شرکت کوچک و متوسط در اروپا حمایت کند.
این شبکه خبری با بیان اینکه «بازار بورس لندن اکنون در نظر دارد تا ارزش سهام خود را از طریق بیع متقابل افزایش دهد» افزود: این خبر سبب شده تا ارزش سهام بازار بورس لندن 2.6 درصد افزایش یابد.
در همین حال ارزش پوند در بازار مبادلات ارزی آسیا و اروپا به دنبال آغاز روند رسمی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، در برابر دلار آمریکا و یورو کاهش یافت.
'
ترزا می' نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه با فعال کردن ماده 50 پیمان لیسبون، رسما روند خروج کشورش را از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت کلید زد. 
وی در همین راستا نامه‌ای حاوی اعلام قصد کشورش در استفاده از ماده 50 معاهده اتحادیه اروپا راجع به ترک عضویت کشورهای عضو را امضا کرد و برای دونالد توسک، رئیس اتحادیه اروپا فرستاد. 
بر اساس جدول زمان بندی، دولت انگلیس روز پنجشنبه جزئیات لایحه موسوم به «لغو بزرگ» را که آغازگر لغو قوانین اروپایی منضم به قوانین انگلیس است را منتشر خواهد کرد. 
دونالد توسک رئیس شورای اروپا نیز متعاقبا دستورالعمل مذاکرات برگزیت را اعلام خواهد کرد و اولین نشست سران اتحادیه اروپا در رابطه با خروج انگلیس 29 آوریل در بروکسل برگزار خواهد شد. 
انتظار می رود که مذاکرات رسمی برگزیت اواخر ماه می آغاز و تا ماه مارس سال 2019 به پایان رسد. 
در همه‌پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) 51.9 درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند. 
به دنبال برگزاری این همه پرسی، ارزش پوند در برابر دلار آمریکا و یورو روندی بشدت کاهشی داشت.
اروپام**5**ن**1552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی