درگیری مسلحانه شکارچیان غیرمجاز با محیط بانان پارک ملی گلستان

مدیرکل محیط زیست گلستان:

درگیری مسلحانه شکارچیان غیرمجاز با محیط بانان پارک ملی گلستان/ یک شکارچی مجروح شد10فروردین-96 

شکارچی متخلف

مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: در درگیری شکارچیان غیرمجاز با محیط‌بانان در پارک ملی گلستان یک شکارچی زخمی و دستگیر شد و یک شکاچی دیگر متواری شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان، اسماعیل مهاجر اظهار داشت: در منطقه دره باغ از زیستگاه‌های منحصربه فرد پارک ملی گلستان، محیط بانان در پی گشت‌زنی با شنیدن صدای تیر متوجه حضور 2 نفر شکارچی غیرمجاز شدند.
وی افزود: شکارچیان که موفق به شکار یک راس قوچ اوریال( از گونه های حمایت شده) شده بودند، بدون توجه به هشدار و ایست محیط‌بانان، شروع به تیراندازی مستقیم به سمت محیط بانان می‌کنند که یکی از محیط بانان با استفاده از قانون بکارگیری سلاح ضمن هشدار و ایست مجدد مبادرت به تیراندازی هوایی کرده و به شکارچیان اخطار می‌دهد که شکارچیان که یک قبضه سلاح جنگی کلاش در اختیار داشتند دوباره به سمت محیط بانان شلیک مستقیم کردند.
مدیرکل محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: محیط‌بانان این بار برای دفاع ازخود به سوی شکارچیان غیرمجاز تیراندازی کرده که یکی از شکارچیان از ناحیه دست مجروح و توسط محیط‌‍بانان دستگیر می‌‍شود.
مهاجر گفت: از شکارچی یک قبضه سلاح کلاش، تعدادزیادی فشنگ جنگی و لوازم انفرادی شکار کشف شد.
وی اظهار کرد: شکارچی دیگر با استفاده از موقعیت توپوگرافی منطقه به همراه لاشه یک راس قوچ وحشی شکارشده درمنطقه متواری شد.
مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: مداوای اولیه شکارچی مصدوم توسط محیطبانان در محل انجام و به مراکز درمانی منتقل و تلاش‌ها برای دستگیری شکارچی متواری ادامه دارد.
مهاجر افزود: شکارچی دستگیر شده از شکارچیان با سابقه تخلف قبلی در پارک ملی گلستان بوده و چند سال قبل نیز با یک قبضه اسلحه و یک راس قوچ وحشی شکار شده دستگیر شده است.
وی اظهار کرد: از این شکارچی اسلحه کلاشینکف، 46 عدد فشنگ، ساطور و چاقو کشف شده است.