فضلی‌نژاد: منتقدان حمایت حاکمیت از هنر انقلاب کمی تاریخ بخوانند

در برنامه «و اینک آخرالزمان» مطرح شد
فضلی‌نژاد: منتقدان حمایت حاکمیت از هنر انقلاب کمی تاریخ بخوانند 10فروردین-96
 نوچه و دست پرورده وهمکار اوین نامه ی کیهان سربازجوشریعت نداری اکنون سر وکله اش درخبرگزاری پاسداران پیداشده است تاهمان روش وسیاست اوین نامه ی کیهان رادر گفت و گویش با خبرگزاری پاسداران دنبال کند.
خبرگزاری فارس: فضلی‌نژاد: منتقدان حمایت حاکمیت از هنر انقلاب کمی تاریخ بخوانند
فضلی نژاد ضمن لازم دانستن حمایت از فیلم‌های ارزشمندی مانند «ماجرای نیمروز» گفت: ارتش آمریکا برای تهیه یک سکانس از فیلم «جان فورد»، ۵۰۰ دوربین خودکار در اختیار آنها گذاشت.
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، پیام فضلی نژاد کارشناس در گفت و گو با شبکه خبر از ساختار نظام استودیویی هالیوود، رابطه آن با نظامیان و پیوند سینما و ادبیات سخن گفت.
وی در برنامه تلویزیونی توضیح داد:فیلم‌هایی مانند «چگونه از زندانیان بازجویی کنیم»، «حمله با بمب»، «زندگی جاسوسی در خاک دشمن»، «فرود آمدن در منطقه دشمن»، «چگونه پشت جبهه دشمن عملیات کنیم» و... از آثاری است که توسط جان فورد برای سازمان اطلاعات نظامی آمریکا (او. اس. اس) ساخته شده و هیچ‌گاه به نمایش عمومی درنیامد، چون دارای طبقه‌بندی سری و خیلی محرمانه است.
وی ضمن انتقاد از افرادی که معتقدند حاکمیت نباید از هنر انقلاب حمایت کند، ضمن توصیه مطالعه تاریخ به آنها گفت: ارتش آمریکا برای تهیه یک سکانس از فیلم «جان فورد»، ۵۰۰ دوربین خودکار در اختیار آنها گذاشت. فضلی نژاد ضمن لازم دانستن حمایت از فیلم‌های ارزشمندی مانند «ماجرای نیمروز»، جهت تبیین چرایی این حمایت به بیان نمونه‌هایی از حمایت حاکمیت از سینما پرداخت:
* پیوند سینما و ادبیات
در نظام استودیویی هالیوود، نویسنده‌ای مانند جان اشتاین بک رمان «خوشه‌های خشم» را برپایه نیازهای معرفتی و استراتژیک ایالات متحده می‌نویسد و جان فورد نیز فیلم آن را می‌سازد. اینگونه، هم رمان و داستان و بخشی مهم از ادبیات آمریکا مخاطبان خود را حفظ می‌کند و هم، ادبیات با سینما پیوند می‌خورد و به آن کمک می‌کند.
* پیوند هالیوود و ارتش
موضوع فیلم «حمله با بمب» آموزش عملیات خرابکاری چریکی در خاک دشمن است و موضوع فیلم «چگونه پشت جبهه دشمن عملیات کنیم» نیز آموزش عملیات ضدجاسوسی در جنگ است.در یک صحنه فیلم «نبرد میدوی» ساخته جان فورد ارتش آمریکا ٥٠٠ دوربین خودکار در اختیار کارگردان می‌گذارد و این فیلم اسکار بهترین فیلم مستند را گرفت؛ اسکاری که برای او کم‌هزینه نیز نبود و در این فیلم یک چشم خود را در اثر اصابت ترکش از دست داد.