آیا با ۴ ماه کار "تولید و اشتغال" ‌درست می‌شود

انتقاد  مکارم‌شیرازی از تعطیلات زیاد در کشور
آیا با ۴ ماه کار "تولید و اشتغال" ‌درست می‌شود/مسئولان فکری برای کاهش این تعطیلات داشته باشند9فروردین-96
آخرکسی که درطول عمرش یک روزکارتولیدی ومفیدنداشته است .برای اینکه توی حوزه بوده که غیرمولداست ومتحجروارتجاعی ومفت خوروخرافاتی تولیدمی کند.به جزخودوآقازاده آلوده به رانت خواری وفساداقتصادی چه می دانداقتصادچیست؟برای اینکه رهبرشان اعتراف کرداقتصادمال نجیب  حیوان است .ولی چون وامدارخامنه ای وپاسداران است .بنابراین هرآنچه به این مفسداقتصادی دیکته می شودعلیه دولت یارقیب می گویدوکاری هم باباندهای خامنه ای وپاسداران ندارد.چون جرأت نمی کندتابگوید هزینه سنگینم وشکی وجنگ افروزی پاسداران اجازه نمی دهدسرمایه گذاریدربخش تولیدیو اشتغال شودتاتضیمنی برای سرمایه گذاری خارجی وایجادکار درکشور شود.
آیة الله مکارم الشیرازی
مرجع تقلید شیعیان به تعطیلات زیاد حوزه و کشور اشاره کرد و گفت: گفت: ارباب فکر درزمینهٔ تعطیلات مطالعه کرده و فکر اساسی برای تعطیلات مملکت و حوزه‌ها داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) درباره انجام کارهای نیک اظهار داشت: نباید انسان کارهای نیک را حقیر بشمارد و حتی کمک کردن به فرد ناتوان و دادن آب به فرد تشنه اجروقرب خود را دارد.
وی افزود: انجام کارهای هر چند کوچک سبب کارهای بزرگ می‌شود و صمیمیت و خوش‌رفتاری را به دنبال دارد، همچنین با انجام کارهای نیک کوچک به طریق اولی کارهای بزرگ فراموش نمی‌شود و در قیامت همه این کارها اجر و پاداش خود را دارد.
مرجع تقلید شیعیان به تعطیلات زیاد حوزه و کشور اشاره کرد و گفت: حوزه دو سوم سال تعطیل است و حتی وسط سال نیز برای طلاب اردوی زیارتی می‌گذارند و با این حجم تعطیلات انتظار داشتن شیخ طوسی‌ها  از حوزه‌های علمیه هستیم.
آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته نیز این تعطیلات را نداریم و یکی از معضلات مملکت و حوزه‌های علمیه این تعطیلات است، امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید  و اشتغال است، آیا با سه چهار ماه کار تولید و اشتغال کشور درست می‌شود.
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: باید ارباب فکر در زمینه تعطیلات مطالعه کرده و فکر اساسی برای تعطیلات حوزه‌ها داشته باشند.