محرومیت کارگران ساختمانی از دریافت غرامت


بازرس کانون کارگران ساختمانی کشور مطرح کرد:

10 فروردین – 96

کسبه  فاجعه ساختمان پلاسکو باتاریخچه بیش از50 ساله زیرپوشش بیمه نبودند .اکنون توقع است دررژیم مدعی مدافع  دروغین زحمتکشان کارگران ساختمانی محروم برخوردارازدریافت غرامت ازبیمه باشند.

بازرس کانون کارگران ساختمانی کشور می‌گوید برداشته شدن نظام سهمیه‌بندی بیمه تامین اجتماعی، امکان پرداخت غرامت بیمه‌ای و برخورداری از مزایای سختی‌کار مهمترین مطالبات کارگران ساختمانی از دولت است.
«مسلم مکاری» بازرس کانون کارگران ساختمانی کشور، در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: اصلی ترین مطالبه کارگران ساختمانی حذف نظام سهمیه بندی‌بیمه‌ای است چرا که برقراری این قاعده به ظاهر قانونی این یک تبعیض آشکار بین کارگران ساختمانی و سایر کارگران در برخورداری از مزایای بیمه‌های اجباری اجتماعی است.
وی با اشاره به ملاقات سال گذشته روسای انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات بیمه‌ای کارگران ساختمانی، تصریح کرد: آن زمان هم  نمایندگان یادشده در خصوص حذف نظام سهمیه بندی بیمه‌ای نظر مساعد دادند.
رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان آمل با بیان اینکه برداشته شدن نظام سهمیه بندی بیمه‌ای بدون حمایت دولت و اختصاص بودجه ممکن نیست،  افزود: دولت بدهی عظیمی به سازمان تامین اجتماعی دارد و پرداخت بخشی از این بدهی سازمان را قادر می‌سازد که منابع لازم برای بیمه نمودن تمامی کارگران ساختمانی را در اختیار داشته باشد.
بازرس کانون کارگران ساختمانی کشور در ادامه با بیان اینکه سال ۹۵ در حالی پایان یافت که هنوز تکلیف غرامت ایام بیکاری و سختی و زیان آور بودن کار کارگران ساختمانی روشن نشده است، گفت: در سال ۹۵ بازهم براثر حوادث کار شمار قابل توجهی از کارگران  ساختمانی در سراسر کشور جان باختند یا دچار معلولیت و نقص عضو  شدند.
وی افزود: حال در این شرایط کارگران از دریافت غرامت ایام بیکاری محروم هستند و حتی کارشان در ردیف کارهای سخت محسوب نمی‌شوند که این امر آسیب زیادی به آنان و خانواده‌هایشان وارد ساخته است.
رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل در ادامه با اشاره به رکود حاکم بر صنعت ساختمان، تصریح کرد: این رکود بی سابقه موجب افزایش تعداد کارگران ساختمانی بیکار شده است که این موضوع آنها و خانواده‌هایشان را شدیدا آسیب پذیر کرده است. از این رو تاکید داریم که کارگران ساختمانی به عنوان محروم ترین شهروندان جامعه نیازمند حمایت هستند.