حاجی‌بابایی: درد بی‌درمان جامعه امروز تضعیف آموزش و پرورش است

حاجی‌بابایی:
درد بی‌درمان جامعه امروز تضعیف آموزش و پرورش است/ امنیت شغلی معلم مهم‌ترین مؤلفه در تعلیم و تربیت است9 فروردین – 96
باید گفت شعارتبلیغاتی  باترفند سنگ مفت وگنجشک مفت کارسازنیست.  برای اینکه  38 سال است که تکرارشده است . مدعی منتقد حاجب بابایی وزیرآموزش وپرورش دوران احمدی نژادمدعی عدالت محوریوپاک ترین دولت تاریخ بود که نه هیچ حمایتی ازمعلمان محروم وزحمتکش نشد که بطور تصاعدی برموج کودکان ترک تحصیلکرده وتبدیل به کودکان کارخیابانی شد افزوده  ولی اکنون مدافع آموزش وپرورش ومعلمان زحمتکش شده است.
خبرگزاری فارس: درد بی‌درمان جامعه امروز تضعیف آموزش و پرورش است/ امنیت شغلی معلم مهم‌ترین مؤلفه در تعلیم و تربیت است
وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه درد بی‌درمان جامعه امروز تضعیف آموزش و پرورش است، گفت: امنیت شغلی معلم مهم‌ترین مؤلفه در تعلیم و تربیت است.
به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و وزیر اسبق آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان و نخبگان استان خوزستان اظهار داشت: باید آموزش و پرورش محور تمام امور کشور قرار گیرد.
وی افزود: اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نیاز به عزم و اراده ملی دارد، در این سند تمام مسائل آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده است.
حاجی‌بابایی در ادامه تصریح کرد: بحث حقوق معلم باید بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری یکبار برای همیشه حل شود.
وی در تبیین این مسئله یادآور شد: در همین راستا نظام رتبه‌بندی معلمان را نوشتیم و بر اساس برنامه ششم توسعه کشور باید از ابتدای 1396 اجرا شود؛ آنچه امروز اجرا می‌شود نظام هماهنگ پرداخت است، رتبه‌بندی نیست.
وزیر اسبق آمورش و پرورش گفت: رتبه‌بندی که تدوین کردیم، دو روی یک سکه است، معلم در تراز استاد دانشگاه و مهندسی نیروی انسانی است.
وی در توضیح مهندسی نیروی انسانی متذکر شد: بر اساس این برنامه در مدت 10 سال هیچ معلم غیرتخصصی نباید در دوره ابتدایی تدریس داشته باشد.
وی به استخدام 23 هزار نفر که 17 هزار نفر آنها در دوره ابتدایی اشتغال یافتند، اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر با ورود دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز این روند ادامه می‌یابد و در ظرف 10 سال با خروج نیروهای غیرتخصصی دوره ابتدایی به صورت بازنشستگی و انتقال به دوره‌های تخصصی صورت می‌گیر، با این رویکرد شاهد آموزش ابتدایی کاملاً تخصصی خواهیم بود.
حاجی بابایی در تبیین رتبه‌بندی معلمان نیز اضافه کرد: در این برنامه نیز باید در آموزش و پرورش مثل دانشگاه هیأت ممیزی تشکیل شود، معلمان تدریس‌های تخصصی خود را ارائه و ارتقای جایگاه پیدا کنند.
نماینده همدان در مجلس متذکر شد: درد بی‌درمان جامعه امروز تضعیف آموزش و پرورش است، آموزش و پرورش اگر به جایگاه حاکمیتی خود برسد، همه مشکلات آن حل می‌شود.
حاجی‌بابایی به نگاه‌های حزبی و جناحی به آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: سطح معلم بسیار بالاتر از حزب و گروه است، معلم نگاه عمیق و عادلانه به مسائل تربیتی دارد، نباید بگذاریم ذهن معلم درگیر دغدغه معیشت و امنیت شغلی شود.
وی افزود: معلم باید با اقتدار در کلاس حضور یابد، امنیت شغلی معلم مهم‌ترین مؤلفه در تعلیم و تربیت است؛ بارها گفته‌ام معلم شرکتی خیانت است، معلم روزمُزد خیانت است، معلم حق‌التدریس خیانت است.
این نماینده مجلس گفت: دانشگاه فرهنگیان نقطه عطف وزارت آموزش و پرورش است که با تربیت نیروی انسانی متخصص را عهده‌دار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تقویت دانشگاه فرهنگیان از برنامه‌هایی است که در برنامه ششم قانونی شده است و دولت باید در این زمینه فعالیت و هزینه کند.