تازه ترین نظرسنجی از پیشتازی نامزد مستقل میانه فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری

تازه ترین نظرسنجی از پیشتازی نامزد مستقل میانه فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری این کشورادامه دارد   10فروردین-96

تهران – ایرنا - نتایج تازه ترین نظرسنجی در فرانسه نشان می دهد که «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل میانه رو در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بر رقبای خود پیشی خواهد گرفت.

به گزارش بامداد پنجشنبه خبرگزاری رویترز، نتایج نظرسنجی مؤسسة 'an Elabe' وابسته به شبکه 'BFM ' فرانسه که دیروز چهارشنبه منتشر شد، نشان از پیشتازی ماکرون در برابر «مارین لوپن» رهبر و نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی داشت. 
این نظرسنجی نشان می دهد که ماکرون در دور نخست انتخابات 25.5 درصد از آرا را کسب خواهد کرد. لوپن نیز 24 درصد از آرا را از آن خود می کند و با این احتساب، هر دو نامزد یک درصد نسبت به نتایج قبلی کاهش را نشان می دهد. 
«
فرانسوا فیون» نامزد حزب جمهوری خواه، که با رسوایی سوء استفاده مالی زن و دو پسرش دست به گریبان است، در این نظرسنجی در جایگاه سوم قرار دارد و 18 درصد آرای مخاطبان نظرسنجی را به خود اختصاص داده است. 
آمار های این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که فیون به دلیل آغاز تحقیقات از پنه لوپه همسرش به دلیل شغل جعلی اش، به دور دوم انتخابات راه پیدا نخواهد کرد. 
براساس این نظرسنجی ماکرون در دوره نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه لوپن را شکست می دهد، از سوی دیگر 67 درصد از شرکت کنندگان به ماکرون رای داده اند، درحالی که 37 درصد افراد نیز نامزد راستی افراطی ملی فرانسه را به عنوان رئیس جمهوری محبوب خود انتخاب کرده اند. 
دور نخست انتخابات فرانسه 23 آوریل (سوم اردیبهشت) برگزار می شود و در صورتی که هیچ یک از نامزدان حائز اکثریت آرا نشود، نتیجه انتخابات در دور دوم و با حضور دو نامزدی که بیشترین آرا را در دور نخست به دست آورده اند، روشن خواهد شد. 
شبک *9363**1917*مترجم: محمد تدو **انتشار دهنده: سید محمدباقر نوربخش