سالانه 150هزار کشته در جاده های هند

سالانه 150هزار کشته در جاده های هند4اردیبهشت-96
نسبت جمعیت هند  و آمارخودروهایش به جمعیت ایران وخودروها آمار کشته های ناشی ازتصادفات جاده ای هند خیلی عقب ترازآمار وتصادفات درجاده های مرگ آفرینوغیراستاندارد درایران است.
دهلی نو-ایرنا- جاده های هند که دادگاه عالی این کشور از آنها به عنوان غول های قاتل نام برده ، هر سال جان 150 هزار نفر را می گیرد.

به گزارش ایرنا، براساس جدیدترین آمار منتشر شده وزارت حمل و نقل جاده ای هند، در سال 2016 روزانه 410 نفر براثر سوانح جاده ای در این کشور جان خود را از دست دادند.
در ادامه این گزارش اضافه شده است تعداد قربانیان سوانح جاده ای هند در سال 2016 با 150 هزار نفر نسبت به سال 2015 با 146 هزار نفر افزایش یافته است.
یک مقام دولتی هند با نگرانی از افزایش قربانیان جاده ای اظهار کرد دولت تلاش می کند که تعداد تلفات جاده ای را کاهش دهد.
دولت هند چندی پیش اعلام کرد قصد دارد تعداد قربانیان حوادث جاده ای را تا سه سال آینده تا 50 درصد کاهش دهد.
براساس گزارش های منتشره ، در سال 2016 تنها 9 ایالت هند از جمله دهلی ،تعداد قربانیان جاده ای کاهش یافت،ولی ایالت های اوتارپرادش ،مادیاپرادش،تامیل نادو،آندراپرادش و بنگال غربی شاهد افزایش قربانیان جادهای بود.
تلفات و سوانح رانندگی در هند از سال 1970 میلادی تاکنون افزایش چشمگیری داشته به گونه ای که دادگاه عالی جاده ها را غول های قاتل نامیده است.
در سال 2014 میلادی بیش از 139 هزار نفر در سوانح جاده ای هند جان خود را از دست داده اند.
از هر 10 سانحه رانندگی در هند ،هشت مورد آن به دلیل خطای انسانی و 62 درصد به دلیل سرعت غیر مجاز رخ می دهد.
هند دارای جاده های کم عرض و غیر استاندارد است و بیشتر جاده های این کشور دارای هیچ گونه علائم راهنمایی نیست .
هند یکی از کشور های بزرگ با بیشترین تعداد تصادف در جهان است.
دهلی نو یکی از کشور های امضا کننده پیمان برزیل در مورد امنیت جاده ها است و بر اساس این پیمان هند متعهد شده است تا سال 2020 آمار تصادفات و مرگ و میر جاده ای خود را تا 50 درصد کاهش دهد.
خودرو های بسیار محبوب هند دارای امنیت بسیار پایینی است به گونه ای که تست تصادف این خودرو ها بر اساس استاندارد های اروپایی 'صفر' گزارش شده است.
آساق**267*انتشار دهنده:احمدعلی خلیل نژاد