گزیده خبرهای 4 اردیبهشت – 96 قسمت -2

گزیده خبرهای 4 اردیبهشت – 96 قسمت -2
 زلزله 4.1 ریشتری در " انبار الوم" گلستان 
زمین‌لرزه‌ای با بزرگای 4.1 در مقیاس امواج درونی زمین،"انبار الوم" گلستان را لرزاند.به گزارش ایسنا، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت 18 دقیقه و 7 ثانیه و 41 ثانیه، این زمین‌لرزه را ثبت کردند.مختصات این زمین‌لرزه، 37.32 درجه عرض شمالی و 54.47 درجه طول شرقی ثبت شده است
خفه کردن مادر دوقلوها با روسری در یافت‌آباد 
مادر دوقلوها در منزلش در یافت‌آباد با روسری به قتل رسید.به گزارش تسنیم، حدود ساعت 14 خبر قتل زن جوانی در خیابان یافت‌آباد جنوبی به بازپرس ویژه قتل پایتخت اعلام شد که دقایقی بعد "سجاد منافی آذر"؛ بازپرس امور جنایی تهران و اکیپ‌ بررسی صحنه جرم در محل وقوع قتل حاضر شدند.با حضور بازپرس در محل وقوع جرم و بررسی اولیه مشخص شد زن سی ساله‌ای در منزلش با روسری خفه شده و به قتل رسیده همچنین مشخص شد که مقتول صاحب سه فرزند (یک دوقلو و یک فرزند هفت ساله) بوده و با همسرش اختلاف داشته است.همسایه مقتول در اظهاراتش به بازپرس گفت: دقایقی قبل به در خانه مقتول مراجعه کردم که دیدم‌ در منزلشان باز است و مقتول در وسط هال به روی زمین افتاده است،؛ زمانیکه بر سر بالین مقتول رفتم متوجه شدم وی به قتل رسیده است همچنین شوهر و فرزندان‌ مقتول در خانه نبودند.سرانجام جسد مقتول با دستور بازپرس برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات درباره دستگیری متهم‌ پرونده ادامه دارد.
پلمب 15 واحد صنفي
    رشت- خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي صومعه سرا گفت: ماموران اين فرماندهي در بازرسي از 385 واحد صنفي اين شهرستان 15 واحد صنفي را پلمب کردند. سرهنگ اردشير آقاجاني افزود: از جمله واحدهاي صنفي که پلمب شدند تالار عروسي، آرايشگاه هاي زنانه و مردانه و قليانسراها بودند که شئونات اسلامي و قوانين و مقررات اماکن عمومي در آنها رعايت نشده بود. وي تصريح کرد: پرونده هاي واحدهاي صنفي مزبور براي سير مراحل قانوني به مراجع ذيصلاح ارسال شد.
انتقامجويي در فضاي مجازي
    سرويس شهرستان ها: رئيس پليس فتاي استان اصفهان اظهار داشت: درپي شکايت خانمي جوان مبني بر اينکه فردي در يکي از شبکه هاي اجتماعي مجازي اقدام به ايجاد صفحه اي با مشخصات وي همراه با درج تصاوير خصوصي اش کرده و موجب آبروريزي وي در بين اقوام و آشنايان شده، بررسي موضوع در دستور کار ماموران پليس فتا قرار گرفت. سرهنگ سيدمصطفي مرتضوي افزود: با بررسي مستندات شاکي و انجام اقدامات تخصصي در فضاي مجازي سرانجام متهمه که خانمي 19 ساله و از دوستان شاکي بود شناسايي و دستگير شد.وي گفت: اين خانم در مواجه شدن با مدارک و ادله پليس به بزه انتسابي اعتراف و انگيزه خود را انتقام جويي عنوان کرد.

    حمل موادمخدر با وانت
    اهواز- خبرنگار کيهان: رئيس پليس مبارزه با موادمخدر خوزستان گفت: ماموران انتظامي پاسگاه درونک شهرستان بهبهان هنگام پايش محورهاي مواصلاتي به يک دستگاه خودروي وانت پيکان مشکوک شدند و آن را متوقف کردند. سرهنگ يدالله اميري افزود: ماموران پليس در بازرسي از خودرو توقيفي، مقدار 56 کيلو و 600 گرم موادمخدر از نوع حشيش و 48 کيلو و 450 گرم ترياک که به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود کشف کردند.    وي تصريح کرد: در اين رابطه يک متهم دستگير و به منظور سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.
   
    
    بازداشت فرد شرور
    بوشهر- خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي بوشهر گفت: به دنبال تماس يکي از شهروندان مبني بر ايجاد جو رعب و وحشت و مزاحمت براي مردم توسط فرد شروري در يکي از محله هاي شهر بوشهر ماموران پليس به محل مورد نظر اعزام شدند. سرهنگ ابراهيم عرب زاده افزود: ماموران مشاهده کردند فرد شرور در حالتي نامتعادل و با استفاده از قمه در حال عربده کشي است و به 11 دستگاه خودرو نيز خسارت وارد کرده است. وي با اشاره به دستگيري اين فرد شرور گفت: از اين متهم يک قبضه سلاح کلاشينکف با 10 فشنگ کشف و دو همدست او نيز دستگير شدند.