راهپیمایی کارگر قطع نخاعی از بوکان به سمت اقلیم کردستان عراق


 

کمال محبی کارگر اهل بوکان که در جریان یک حادثه در حین کار در اقلیم کردستان عراق قطع نخاع شده است، اعلام کرد برای احقاق حق خود از بوکان به سمت این اقلیم با ویلچر راهپیمایی می‌کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، کمال محبی یک کارگر ساختمانی اهل بوکان است که سال 92 از زور بیکاری و فقر، برای کار به اقلیم کردستان عراق رفت و آنجا دچار حادثه شد.
او در شهرک داقوق در کرکوک مشغول به کار شد. یک روز هنگام جوشکاری روی اسکلت سوله، با کنده شدن پایه ستونی که روی آن مشغول بود، با ارتفاع تقریبی 13 متر به زمین افتاد و بر اثر آن، ضربه سنگینی بر ستون فقرات وارد شد. نتیجه این ضربه چیزی نبود جز  شکسته شدن مهره پشت و له شدگی نخاع.
پس از آن، صاحب کار عراقی از زیر بار پرداخت خسارت فرار کرد و خودش هم توان پرداخت هزینه‌های درمان را ندارد؛ محبی نه بیمه دارد و نه پشتوانه‌ای.
کمال محبی حالا تصمیم گرفته با ویلچر به سمت اقلیم کردستان عراق راهپیمایی کند. او می‌گوید: می‌خواهم از بوکان به سمت سلیمانیه از طریق مرز باشماق در مریوان با ویلچر راهیپمایی کنم و احتمالا بتوانم این فاصله 60 کیلومتری را در شش روز با همکاری و همراهی یکی از دوستانم طی کنم. امیدوارم راهپیمایی با ویلچر سبب جلب توجه رسانه‌ها و افکار عمومی به مشکل من شود و این امر سبب شود مسئولان اقلیم کردستان عراق کارفرمای بنده را مجبور به پرداخت خسارات وارده کنند.